دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۱۰۰

راه‌اندازی خدمات ویدیویی جدید در یوتیوب

سرویس یوتیوب شرکت آلفابت یک سرویس ویدیوی کوتاه جدید به نام Shorts در داخل پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیویی خود را‌‌‌ه‌اندازی کرد که مشابه مدل تیک‌تاک است. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، یوتیوب در یک پست وبلاگ اعلام کرد این قابلیت را ابتدا در چند روز آینده در هند آزمایش خواهد کرد و سپس آن را در ماه‌های آینده به کشور‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بیشتری توسعه خواهد داد. محصول جدید یوتیوب که با Reels فیس‌بوک و تیک‌تاک رقابت می‌کند، به کاربران امکان می‌دهد ویدیو‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کوتاهی را ضبط کرده و افکت‌‌‌‌ها و آهنگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مورد نظرشان را به آن اضافه کنند. این خبر با اعلام خبر همکاری شرکت اوراکل کورپ و شرکت چینی بایت‌دنس برای اداره فعالیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های امریکایی تیک‌تاک همزمان شد. تصمیم شرکت مادر تیک‌تاک به منزله شکست مایکروسافت است که به دنبال خرید دارایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌های امریکایی تیک‌تاک بود. ورود یوتیوب به فضای سرویس ویدیوی کوتاه با ممنوعیت تیک‌تاک در هند مصادف شده که یکی از بزرگ‌ترین بازار‌‌‌‌‌‌‌‌‌های این اپلیکیشن بود.

هدف اکثر حملات سایبری  سرقت ‌‌‌‌رمزارز است

حملات سایبری به سرور‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کلود روز‌به‌روز در حال افزایش و علت اصلی این مساله سرقت ‌‌‌‌رمزارز است. به گزارش فارس به نقل از زد‌دی‌نت، بررسی‌‌‌‌‌‌‌‌های موسسه تحقیقاتی آکوآ‌سکیوریتی نشان می‌دهد بخش زیادی از هکر‌‌‌ها زیرساخت‌‌‌‌‌‌‌‌های کلود را با هدف انتشار بدافزار و سرقت رمزارز هدف قرار می‌دهند. این در حالی است که قبلا این حملات با هدف سرقت اطلاعات حساس صورت می‌گرفت. گزارش جدید این موسسه که با بررسی ۱۶۳۷۱ حمله به سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌های کلود از ژوئن سال ۲۰۱۹ تا جولای سال ۲۰۲۰ تهیه شده، نشان می‌دهد حملات یادشده در عرض یک سال ۲۵۰ درصد بیشتر شده است. اگر چه هدف اصلی حمله به سرور‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کلود سرقت ‌‌‌‌رمزارز بوده، اما بخشی از این حملات هم به منظور اجرای حملات دیداس صورت گرفته است. بخش زیادی از حملات مذکور توسط گروه‌های خرابکار سازمان‌یافته صورت می‌گیرد و تنوع و میزان تخریب ناشی از استفاده از بدافزار‌‌‌‌‌‌‌‌‌های گوناگون روز‌به‌روز در حال افزایش است.

افشای اطلاعات رای‌دهندگان در اپلیکیشن انتخاباتی بایدن

یک آسیب‌پذیری امنیتی در اپلیکیشن رسمی انتخاباتی جو بایدن باعث افشای اطلاعات شخصی میلیون‌ها امریکایی شده است. به گزارش مهر به نقل از انگجت، بررسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های موسسه امنیتی اپ‌آنالیست نشان می‌دهد یکی از قابلیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اپلیکیشن رأی‌دهی جو بایدن به کاربران امکان می‌دهد تا اطلاعات فهرست تماس گوشی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خود را با نرم‌افزار مذکور همگام کنند تا مشخص شود آیا دوستان و اعضای خانواده هر فرد برای رأی دادن در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری امریکا ثبت‌نام کرد‌‌‌ه‌اند یا خیر. این اپلیکیشن در مورد هر فرد نام، سن، تاریخ تولد و فهرستی از انتخاباتی که او در آنها شرکت کرده را نمایش می‌دهد. اطلاعات یادشده توسط شرکتی به نام تارگت‌اسمارت ارایه شده که داده‌های بیش از ۱۹۱ میلیون نفر رأی‌دهنده امریکایی را در اختیار دارد. قرار است حامیان بایدن از این قابلیت برای شبکه‌سازی استفاده کنند، اما از همین امکانات می‌توان برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی میلیون‌ها رأی‌دهنده استفاده کرد. بدین‌منظور تنها کافیست با استفاده از نام کامل یک فرد، یک تماس جدید در گوشی ایجاد شود تا سایر اطلاعات شخصی وی نیز در اختیار فرد ایجاد‌کننده فهرست مذکور قرار بگیرد. برای دسترسی به این اطلاعات نیازی به استفاده از هیچ روش تأیید داده‌ای نیست و همین مساله نگرانی در مورد نقص حریم شخصی میلیون‌ها رأی‌دهنده را افزایش داده است. همچنین بررسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اپ‌آنالیست نشان می‌دهد اپلیکیشن تبلیغاتی جو بایدن اطلاعات بیشتری را نسبت به آنچه در ظاهر نمایش می‌دهد از کاربران جمع‌آوری می‌کند. از جمله این اطلاعات می‌توان به این مساله اشاره کرد که فرد در هر انتخابات به نامزد جمهوری‌خواهان یا دموکرات‌‌‌‌ها رأی داده است. فعالان ستاد انتخاباتی جو بایدن از برطرف کردن این آسیب‌پذیری در روز جمعه خبر داد‌‌‌ه‌اند و می‌گویند یک بسته به روزرسان برای حل این مشکل عرضه کرد‌‌‌ه‌اند.

کاهش خرید آنلاین در ماه آگوست

میزان خرید آنلاین در ماه آگوست نسبت به ماه‌های قبل کاهش یافته است. به گزارش فارس به نقل از زد‌دی‌نت، تازه‌ترین گزارش اقتصاد دیجیتال شرکت ادوبی نشان می‌دهد که میزان خرید‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آنلاین در ماه آگوست در امریکا کمتر شده و علت این مساله بازگشایی تعداد زیادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایالات متحده بعد از کاهش محدودیت‌‌‌‌‌‌‌‌های رفت و آمد ناشی از شیوع کرونا در زمستان است. بررسی‌‌‌‌‌‌‌‌های ادوب در مورد تریلیون‌‌‌‌ها دلار نقل و انتقال مالی برای خرید بیش از ۱۰۰ میلیون محصول در ۱۸ حوزه مختلف نشان می‌دهد که میزان خرید آنلاین در آگوست سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۲ درصد رشد نشان می‌دهد. اما میزان رشد خرید آنلاین در جولای سال ۲۰۲۰ نسبت به جولای سال ۲۰۱۹ حدود ۵۵ درصد بوده و اقبال به سایت‌‌‌‌‌‌‌‌های خرید آنلاین در آگوست سال ۲۰۲۰ کمتر شده و ارزش خرید‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آنلاین در آگوست سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۳ میلیارد دلار بوده است. 


 

ارسال نظر