واکنش به گزارش گاردین در مورد «هیپی‌های» جنوب ایران

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۶۶۲

در این روزها که فعالیت موسسات و فعالان حوزه گردشگری به حداقل رسیده‌، همچنان بازار لایوهای اینستاگرامی در زمینه گردشگری داغ است؛ لایوهایی با موضوعاتی همانند معرفی مقاصد گردشگری، بررسی وضعیت گردشگری در شرایط کنونی، فوت و فن‌های سفر و... .

 از طرفی دیگر با تعطیلی سفرها، معرفی مقاصد گردشگری توسط تولید‌کنندگان محتوا این حوزه در فضای مجازی با فراوانی بسیار در جریان است.

    انتقاد به گردشگران جنوب ایران

گزارش گاردین از برخی گردشگران جنوب ایران مانند جزیره هرمز که در این گزارش با نام «هیپی» از آنها یاد شده موضوع داغ فضای مجازی در روزهای اخیر بود. برخی کاربرای اعتقاد داشتند که ظاهر و رفتار گردشگران باید با احترام به فرهنگ جامعه بومی مقاصد گردشگری همراه باشد و به همین دلیل رفتار برخی از گردشگران را مورد انتقاد قرار دادند.

    انتقاد به تسهیلات بخش گردشگری

در روزهای گذشته اعتراض به تسهیلات در نظر گرفته شده برای بخش گردشگری در دوره شیوع ویروس کرونا همچنان در فضای مجازی مطرح بود به ویژه اینکه نمایندگان مجلس هم به خسارات وارد آمده در بخش گردشگری اعتراض کرده‌بودند. حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفته بود که بسته‌های حمایتی تاثیر چندانی در جلوگیری از لطمات وارده به گردشگری ندارد.

    حذف8 هزار شغل

تصمیم شرکت بزرگ گردشگری «تی یو آی» آلمان که در زمینه خدمات هتلداری فعالیت می‌کند هم واکنش بسیاری در فضای مجازی داشت. این شرکت اعلام کرده است که به خاطر خسارات ناشی از کرونا 8 هزار شغل خود را حذف می‌کند.

    نگرانی برای گردشگری سلامت

نگرانی‌ها و مشکلات دست‌اندرکاران گردشگری سلامت هم از دیگر مباحث مطرح شده در فضای مجازی در زمینه گردشگری بود، مدیران برخی از شرکت‌های این حوزه در اکانت‌های شخصی خودشان نوشته بودند که نه تنها به خاطر بسته شدن مرزها آسیب دیدند بلکه در ابتدای شیوع بیماری کرونا به خاطر عدم پذیرش بیمارستان‌ها مسافرانی که به ایران آمده‌بودند دچار مشکل شدند.

    ناراحتی شرکت‌های مجازی  

حوزه گردشگری

تعلق نگرفتن تسهیلات گردشگری به شرکت‌های مجازی حوزه گردشگری هم یکی دیگر از موضوعات داغ شبکه‌های اجتماعی بود.


 

ارسال نظر