طبیعت‌گردی و گردشگری روستایی محبوب‌ترین‌های پساکرونا

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۶۶۱
طبیعت‌گردی و گردشگری روستایی محبوب‌ترین‌های پساکرونا

مجله آنلاین گردشگری اسپانیایی زبان آستلتر «Hosteltur» از 600 نفر از متخصصان حوزه گردشگری نظرسنجی کرده است که در دوره پساکرونا گردشگری به چه شکلی رونق پیدا می‌کند. در مورد نتایج این تحقیق با یاسمین حسینی دکترای گردشگری گفت‌وگو کردیم.

   نتایج این نظرسنجی در مورد محبوب‌ترین مقاصد سفر در دوره پساکرونا چه چیزی را نشان می‌دهد؟

 این تحقیق نشان می‌دهد که طبیعت‌گردی و گردشگری روستایی و در واقع کمپ‌های گردشگری و فعالیت‌هایی که در طبیعت انجام می‌شود در دوره پساکرونا بیشترین استقبال را از سوی گردشگران خواهد داشت بعد از آن هم گردشگری ساحل و آفتاب که همان دریا رفتن و آفتاب گرفتن در فضای باز است بیشترین طرفدار را خواهد داشت چرا که می‌شود با فاصله و بدون ازدحام هم انجام شود. سپس گردشگری سلامت پرطرفدار است که به نظر می‌آید منظور از آن بیشتر فعالیت‌هایی مانند ریلکسیشن در طبیعت و چشمه آب گرم و ... باشد و بعد از آن مراجعه به مراکز درمانی که خدمات خاصی را به گردشگران سلامت ارایه می‌کنند. 

در رتبه چهارم گردشگری شهری که می‌تواند به صورت انفرادی و در فضای باز انجام گیرد مانند محله گردی‌ها قرار دارد و بعد هم گردشگری فرهنگی رتبه پنجم را دارد که همان بازدید از موزه و سایت‌های تاریخی و باستانی است. در آخر جدول هم سفرهای کاری و تجاری و گردشگری مایس یا همان گردشگری رویدادها مثل اکسپوها ونمایشگاه‌ها قرار دارند که احتمالا کمترین استقبال از آنها خواهد بود.

   منظور از پساکرونا چه زمانی است؟ زمانی که این اپیدمی ریشه‌کن شده‌باشد یا قبل از آن؟

منظور زمانی است که قرنطینه کمتر شده‌باشد و کسب و کارهای گردشگری به فعالیت‌هایشان باز گشته‌باشند، منظور دوره‌ای نیست که کاملا این ویروس از بین رفته باشد.

   فکر می‌کنید این الگو در ایران هم به همین شکل خواهدبود؟

با توجه به خبرها و اطلاعاتی که من دارم در ایران هم می‌تواند همین الگو اجرایی شود همینطور در ایران و دیگر کشورها احتمالا استقبال از قطارها و پروازها کمتر خواهد بود و الگوی سفر بیشتر با وسیله شخصی و به صورت انفرادی انجام خواهد شد و‌اکنون هم کم و بیش شاهد همین اتفاق هستیم.

   اگر گردشگری روستایی پررونق‌ترین باشد پس احتمالا این خبر خوبی برای اقامتگاه‌های بومگردی است.

در این مطالعه منظور از روستا بیشتر طبیعت‌گردی و کمپ‌های روستایی است اگر اقامتگاه‌های بومگردی را معادل کمپ‌ها در نظر بگیریم اگر ازدحام نداشته باشند و درصد اشتغالشان کم باشد ممکن است مورد استقبال باشند، در غیر این صورت مردم به سراغشان نخواهند رفت.

 

ارسال نظر