اخبار

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۵۰۳

رسیدگی به پیشنهادهای مالیاتی اتاق تهران در دولت

معاون اول رییس‎ جمهور در پاسخ به نامه اخیر رییس اتاق بازرگانی تهران که در آن راهکارهایی برای ادامه حیات بنگاه‌های اقتصادی در دوره کرونا پیشنهاد شده بود، از وزیر اقتصاد خواست با توجه به اهمیت پیشنهادهای ارایه شده از سوی اتاق تهران، نسبت به حل موارد درخواست شده اقدام کند. مسعود خوانساری، به تازگی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، شش راهکار مرتبط با حمایت مالیاتی از بنگاه‌های اقتصادی پیشنهاد کرد؛ بنگاه‌هایی که طی دست‌کم دو ماه اخیر کسب‌و‌کارشان به دنبال شیوع ویروس کرونا و سیاست‌های پیشگیری، مختل شده ‌است. به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، رییس اتاق تهران در این نامه، از معاون اول رییس‌جمهور خواسته بود تا عملیات وصول و اجرای مالیات از بنگاه‌های آسیب‌دیده به‌طور موقت در شش ماهه نخست سال جاری متوقف شود. این نامه توسط معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه «مساله مهمی است، جهت بررسی، اقدام لازم و اعلام نتیجه» به فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی ارجاع شده است. همچنین رونوشتی از این نامه برای سعید شیرکوند، معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس‌جمهور ارسال شده است. اسحاق جهانگیری در این رونوشت از معاون خود خواسته این مساله را «پیگیری و به حل موارد درخواستی کمک کند.»

شیوه فعالیت رستوران‌ها در ماه رمضان

تسنیم |رییس اتاق اصناف استان تهران گفت: رستوران‌ها از افطار تا سحر همچون ماه رمضان سال گذشته اجازه فعالیت دارند، اما به واسطه شیوع کرونا فقط باید بیرون بر باشند. قاسم نوده فراهانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رستوران‌ها در ماه مبارک رمضان و با توجه به شیوع بیماری کرونا چگونه فعالیت خواهند کرد؟ گفت: همانطور که قبل از ماه مبارک رمضان هم این رستوران‌ها به صورت بیرون‌بر فعال بودند در این ایام هم فقط باید غذا را از طریق پیک یا فروش مجازی تحویل منازل دهند و کسی حق ندارد در سالن رستوران غذا را میل کند. وی افزود: علاوه بر این همه دستور‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا نیز باید رعایت شود که علاوه بر رعایت بهداشت باید از هرگونه تجمع پرهیز شود. رییس اتاق اصناف استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اظهارنظر اخیر استاندار تهران احتمال دارد مجدد محدودیت‌هایی برای برخی مشاغل به جهت پیشگیری هر چه بیشتر از ابتلا به بیماری کرونا اعمال شود؟ گفت: ما قبل از بازگشایی به همه اصناف تذکر دادیم که اگر پروتکل‌های ستاد ملی کرونا را رعایت کنند درخواست ادامه فعالیت را خواهیم داد و اگر به تذکرات توجهی نکنند دوباره به قبل برمی‌گردیم. نوده فراهانی افزود: اکنون اصناف موارد را رعایت می‌کنند و آن یک درصدی هم که رعایت نمی‌کنند ابتدا تذکر می‌دهیم و در صورت تکرار واحد صنفی پلمب می‌شود. وی با اشاره به اینکه دستور‌های ستاد ملی کرونا حتماً باید اجرا شود، گفت: البته ما باید با کرونا زندگی کنیم و اقتصاد را هم نمی‌توان تعطیل کرد، اما از ستاد مبارزه با کرونا استان تهران درخواست می‌کنیم که اگر پروتکل‌های محکم‌تری مدنظر دارند اعلام کنند تا مدنظر قرار گیرد.

ممنوعیت صادرات برای سه قلم کالا

مهر | صادرات لیموشیرین، لیموترش و کش قیطانی تولید ماسک ممنوع شد. مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به گمرک ایران، ممنوعیت صادرات «لیموشیرین، لیموترش و کش قیطانی برای تولید ماسک» را ممنوع اعلام کرد. سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به گمرک ایران، صادرات لیموشیرین، لیموترش و کش قیطانی برای تولید ماسک را ممنوع اعلام کرد.

قیمت محصولات  سلولزی فعلا افزایش نمی‌یابد

ایسنا| رییس هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران اعلام کرد که تحت شرایط کنونی و در صورتی که تغییر خاصی در متغیرهای اقتصادی اتفاق نیفتد قیمت محصولات سلولزی فعلا افزایشی نخواهد داشت. نیما بصیری طهرانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت محصولات سلولزی از سال گذشته تاکنون تغییری نداشته، پیرو توافقات تولیدکنندگان با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تحت شرایط کنونی به هیچ عنوان افزایش نخواهد یافت. البته تاکید می‌کنم که ثبات قیمت در شرایط کنونی است و برای مثال اگر نرخ ارز افزایش یابد شرایط تغییر می‌کند. به گفته وی در پی شیوع ویروس کرونا سرانه مصرف محصولات سلولزی در کشور حدودا ۴۰ درصد افزایش داشته است. البته این رقم حدودی است و عدد دقیق در این زمینه هنوز در دسترس نیست. وی همچنین با بیان اینکه مشکلی در زمینه تامین بازار وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه واحدهای تولیدی محصولات سلولزی در شرایط عادی هم باید از ماسک و دستکش استفاده کنند برای تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز کارگران از موجودی‌های انبارها استفاده شده و مقداری هم تهیه شده است. بنابراین کسری‌هایی وجود داشته، اما بیشتر نیازمان برطرف شده است.

 

ارسال نظر