در شهر

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۷۲۷

درهای بهشت زهرا(س) در پنجشنبه آخر سال بسته  است

سعید خال مدیرعامل بهشت زهرا (س) با تأکید بر اینکه در زمان تحویل سال در گلزار شهدا هیچ برنامه‌ای برگزار نخواهد شد، گفت: بر اساس تدابیر پیش‌بینی شده اگر لازم باشد درهای بهشت زهرا در پنجشنبه آخر سال بسته خواهد شد.

به گزارش تسنیم، سعید خال ضمن تقدیر از همراهی مردم برای عدم حضور در در بهشت زهرا(س) اظهار کرد: تشکر می‌کنم از مردم خوب و همشهریان عزیزی که به توصیه‌های سازمان بهشت زهرا و مجموعه شهرداری توجه ویژه‌ای کردند و به بهشت زهرا نیامدند.

او تصریح کرد: پنجشنبه هفته گذشته یکی از خلوت‌ترین روزهای بهشت زهرا(س) رقم خورد و در این زمینه رسانه‌های نیز اطلاع‌رسانی دقیق و مستمری را به شهروندان تهرانی داشتند.

خال گفت: از شهروندان تهرانی عاجزانه استدعا دارم که این هفته هم این همت را تکرار کنند و به بهشت زهرا نیایند و اگر لازم باشد درهای بهشت زهرا بسته خواهد شد؛ امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای نشود که شرمنده مردم شویم.

امکان رزرو طرح ترافیک از اول فروردین

عمار سعیدیان‌فر مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران گفت: از ابتدای فروردین سال 99 طرح ترافیک رزروی خواهد شد و برای رزرو لازم نیست به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه شود.

به گزارش مهر عمار سعیدیان‌فر درباره اظهار کرد: مالکان و مستاجرانی که قرارداد آنها اعتبار زمانی دارد و از خدمات تسهیلات ساکنین در حال حاضر استفاده می‌کنند نیاز نیست مراجعه مجدد به دفاتر خدمات الکترونیک داشته باشند.

او گفت: این افراد اگر عوارض خودرو و ملک را به صورت غیرحضوری پرداخت کنند خدمات تسهیلات ساکنان برای آنها به صورت خودکار تمدید خواهد شد.  مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک ادامه داد: ساکنان قبلی محدوده طرح ترافیک اگر عوارض‌شان را پرداخت کرده باشند خود به خود تسهیلات برای آنها تمدید می‌شود ولی ساکنان جدید محدوده طرح برای اینکه از تسهیلات و تخفیف‌های مربوطه بهره‌مند شوند باید حتما به دفاتر مراجعه کنند. سعیدیان‌فر تصریح کرد: از ابتدای فروردین سال 99 طرح ترافیک رزروی خواهد شد و برای رزرو لازم نیست به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه شود. همچنین امکان رزرو سالانه برای ورود به محدوده طرح ترافیک در سال جدید وجود ندارد و رزروها به صورت هفتگی است. به‌طوری که شهروندان می‌توانند از ظهر چهارشنبه هر هفته نسبت به رزرو مجوز ورود به محدوده تا چهارشنبه هفته بعد اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان برای لغو رزرو طرح تا ساعت 6 صبح 24 ساعت بعد فرصت لغو دارند، گفت: در غیر این صورت طبق مصوبه شورای شهر باید 20 درصد رقم پایه ورود به محدوده را بپردازند.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک گفت: حداقل هزینه ورود به محدوده طرح ترافیک به صورت رزروی برای رانندگانی که دارای معاینه فنی برتر داشته باشند و در ساعات غیرپیک تردد کنند 16 هزار و 464 تومان و حداکثر هزینه برای رانندگانی که معاینه فنی عادی دارند و در ساعات پیک تردد کنند 54 هزار و 400 تومان است.

رونمایی از سامانه جامع گردشگری تهران

مهرشاد کاظمی رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران جزییات برنامه‌های این ستاد برای نوروز را تشریح کرد. به گزارش مهر، مهرشاد کاظمی در چهارمین نشست مجازی شهرداری تهران با موضوع اقدامات شهرداری برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به موضوع برنامه‌های ستاد گردشگری در ایام نوروز پرداخت و گفت: برنامه‌های گردشگری شهرداری بر پایه فضای مجازی و تلاش برای حضور مردم در خانه‌هاست. رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران افزود: با توجه به میراث طبیعی و تاریخی تهران تلاش شده این میراث در کنار مسائل آموزشی از طریق سایت ویژه این ستاد و اینستاگرام به نمایش درآید و با برگزاری تورهای مجازی شهروندان بتوانند از بخشی از موزه‌های تهران بازدید کنند.

کاظمی یادآور شد: تاکنون ۱۳ تور مجازی موزه تهیه شده و تلاش می‌کنیم بر این تعداد افزایش یابد و طی ۴۸ ساعت آینده بر روی سایت بارگذاری خواهد شد. در کنار به تصویب کشیدن اشیای این موزه‌ها به موضوع آموزش نیز توجه شده و مسابقاتی نیز برگزار خواهد شد. او از راه‌اندازی سامانه جامع گردشگری تهران خبر داد و گفت: در فاز نخست این سامانه که طی یکی دو روز آینده برای عموم رونمایی خواهد شد، ۳۵۰ خانه تاریخی معرفی می‌شوند که شرح حال ۷۰ خانه به‌طور کامل بارگذاری شده است.  او افزود: همچنین پادکست‌هایی تهیه شده که در آن قصه‌های تهران به مدت ۱۰۰ ثانیه معرفی شده که هر شب یکی از آنها پخش می‌شود و کتابهایی با موضوع تهران در سفرنامه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های ما برای ایام نوروز خواهد بود. دفترچه‌های بازی خانگی با موضوع گردشگری و معرفی اماکن تاریخی مذهبی برای کودکان از دیگر برنامه‌های ماست که مسابقاتی نیز در این راستا برگزار می‌کنیم که جوایز آن برگزاری تورهای یک روزه پس از اعلام عمومی پایان این بیماری در کشور است.

 

 

 

ارسال نظر