مناطق شمالی، رکورد‌دار پرقدرت قیمت

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۴۹۰
مناطق شمالی، رکورد‌دار پرقدرت قیمت

گروه راه و شهرسازی|  

در حالی که تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن طی بهمن ماه سال جاری حکایت از آن دارد که در میان مناطق 22‌گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 28.5 میلیون تومان به منطقه1 و کمترین آن با 7.16 میلیون تومان به منطقه 18 تعلق داشته است، بررسی‌های میدانی روزنامه تعادل هم نشان می‌دهد که مناطق شمالی پایتخت (1، 2 و 3) بالاترین قیمت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و مناطق جنوبی شهر تهران که منطقه 18 هم یکی از این مناطق محسوب می‌شود، بهترین گزینه برای متقاضیانی است که سرمایه چندانی برای خرید مسکن ندارند.

براساس این گزارش میدانی که درباره وضعیت بازار خرید و فروش آپارتمان‌های متوسط متراژ (75 تا 100 مترمربع) است، مشتریانی که تمایل به خرید واحد مسکونی در شمال پایتخت و مناطق لوکس شهر تهران را دارند باید بالای 2.5 میلیارد تومان در چنته داشته باشند. در مناطق غربی قیمت واحدهای مسکونی متوسط متراژ ارزان‌تر از شمال شهر است و شما با حدود 2 میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب یک واحد آپارتمان در مناطق غرب و شمال‌غرب شوید. قیمت‌ها در مرکز پایتخت نسبت به شمال و غرب پایتخت پایین‌تر است و با کمتر از 2 میلیارد هم می‌توان برای خرید خانه در این مناطق اقدام کرد، شرایط در مناطق شرقی تهران هم به مناطق مرکزی شهر نزدیک است و با کمتر از 2 میلیارد تومان هم می‌شود صاحبخانه شد، در این میان وضعیت قیمت واحدهای مسکونی موجود در مناطق جنوبی پایتخت متفاوت است و مشتریان با کمتر از یک میلیارد هم می‌توانند آپارتمان متوسط متراژ خریداری کنند.

البته ناگفته نماند که محدوده اعلام شده در گزارش «تعادل» برای قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر، متوسط است و در برخی آگهی‌ها شاهد بالابودن عجیب و غریب قیمت‌ها هستیم به عنوان نمونه در شرایطی که رنج قیمت در منطقه صادقیه بین 13 تا 17 میلیون تومان است یک واحد مسکونی با قیمت هر مترمربع 25 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

   شمال تهران

تجربه نشان داده است که قیمت واحد مسکونی همواره در مناطق شمالی تهران گران‌تر از سایر مناطق است، گزارش میدانی جدید «تعادل» هم نشان می‌دهد که این صدرنشینی در قیمت‌ها همچنان به مناطق شمالی تعلق دارد و قیمت خرید یک واحد متوسط متراژ در این مناطق بالای 2.5 میلیارد تومان است. به عنوان نمونه درصورتی که خواهان خرید ملک در دیباجی جنوبی هستید باید برای هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه نزدیک 26 میلیون تومان بپردازید برهمین اساس قیمت یک واحد مسکونی 97 متری نوساز، 2 میلیارد و 522 میلیون تومان است.

اگر قصد سکونت در محله دزاشیب را دارید باید برای یک واحد مسکونی 87 متری نوساز در این منطقه، 2میلیارد و 871 میلیون تومان داشته باشید چون قیمت هر مترمربع از این آپارتمان، 33 میلیون تومان است. یک واحد مسکونی 87 متری نوساز در محله پاسداران تهران، 2میلیارد و 697 میلیون تومان می‌شود و قیمت هر مترمربع از این آپارتمان، 31 میلیون تومان است. قیمت کل یک آپارتمان 97 متری در محله سوهانک که 4 سال از عمر آن می‌گذرد، 2 میلیارد و 716 میلیون تومان می‌شود چون قیمت هر مترمربع از این واحد 28 میلیون تومان است.

  غرب تهران

قیمت مسکن در مناطق غربی تهران نسبت به مناطق شمالی کمتر است اما در مناطق شمالغرب واحدهایی یافت می‌شود که قیمتشان نزدیک به شمال پایتخت باشد، به عنوان مثال برای خرید یک واحد مسکونی 96 متری در بلوارمرزداران که 5 سال از عمر بنای آن می‌گذرد باید 2 میلیارد و 400 میلیون تومان و برای هرمترمربع 24 میلیون تومان به صاحب ملک بپردازید.

قیمت کل یک آپارتمان 75 متری در خیابان آزادی با سن 2 سال، یک میلیارد و 350 میلیون تومان است و قیمت هرمترمربع از این واحد مسکونی، 18 میلیون تومان است.

اگرقصد خرید یک واحد 93 متری نوساز در محله کوهسار را دارید باید یک میلیارد و 767 میلیون تومان به صاحب ملک بپردازید چون قیمت هرمترمربع از این واحد آپارتمانی، 19 میلیون تومان است.

یک واحد مسکونی 80 متری نوساز در محله گیشا، 2میلیارد و 400 میلیون تومان فروش می‌رود و قیمت هر مترمربع از این آپارتمان، 30 میلیون تومان است.

  مرکز تهران

برای خرید مسکن در مناطق مرکزی تهران می‌توانید سرمایه‌ای کمتر از مناطق شمالی و غربی داشته باشید، مثلا قیمت کل یک واحد آپارتمانی 87 متری نوساز در مفتح جنوبی، یک میلیارد و 827 میلیون تومان است و قیمت هر مترمربع از این واحد مسکونی، 21 میلیون تومان می‌شود.

خرید یک آپارتمان 90 متری نوساز در خیابان جمالزاده شمالی، 1میلیارد و 400 هزینه دارد و قیمت هر مترمربع از این واحد آپارتمانی 15 میلیون و 500 هزار تومان است. اگرقصدخرید یک واحد مسکونی 95 متری در سهروردی شمالی که 3 سال از عمر آن می‌گذرد را دارید، شما باید 2میلیارد و 150 میلیون تومان بپردازید چون قیمت هرمترمربع از این واحد مسکونی 22 میلیون و 631 هزار تومان است. یک واحد آپارتمانی 99 متری نوساز در خیابان طالقانی، 1میلیارد و 683 میلیون تومان است و قیمت هرمترمربع از این واحد مسکونی 17 میلیون تومان می‌شود.

  شرق تهران

شرایط خرید مسکن در شرق تهران نزدیک به مناطق مرکزی است و اغلب قیمت‌ها در این مناطق کمتر از 2 میلیارد تومان است، قیمت کل یک آپارتمان 93 متری نوساز در شمس آباد، یک میلیارد و 813 میلیون و 500 هزار تومان است برهمین اساس هر مترمربع از این آپارتمان، 19 میلیون و 500 هزار تومان می‌شود.

یک واحد آپارتمانی 92متری در مجیدیه شمالی، 1میلیارد و 288 میلیون تومان فروخته می‌شود چون قیمت هرمترمربع از این واحد، 14 میلیون تومان است.

برای خرید یک آپارتمان 78 متری در دلاوران باید 1میلیارد و 287 میلیون تومان به صاحب ملک بپردازید، قیمت هرمترمربع از این واحد مسکونی با سن بنای2 سال، 16 میلیون و 500 هزار تومان است.

هر مترمربع از یک واحد مسکونی 78 متری 4 ساله در نیروهوایی، 15 میلیون و 256 هزار تومان است و قیمت کل این آپارتمان، 1میلیارد و 190 میلیون تومان است.

  جنوب تهران

قیمت آپارتمان در مناطق جنوبی نسبت به سایر مناطق شهر ارزانتر است و این منطقه یکی از گزینه‌های پیشنهادی به متقاضیان سرمایه‌ای برای خرید است چون به دلیل ارزانی قیمت در این مناطق همواره خرید و فروش در آن انجام می‌شود، یک واحد آپارتمان 95 متری نوساز در افسریه، 1میلیارد و 250 میلیون تومان به فروش می‌رود و قیمت هرمترمربع از آن، 13میلیون و 157 هزار تومان است. هرمتر مربع از یک واحد مسکونی 90 متری نوساز در کیانشهر، 7 میلیون و 200هزار تومان است و قیمت کل واحد هم 684 میلیون تومان است. درصورتی که خواهان خرید یک واحد مسکونی 95متری نوساز در کهریزک هستید، باید برای هر مترمربع از این آپارتمان؛ 4 میلیون و 700 هزار تومان بپردازید، قیمت کل این واحد هم 446میلیون تومان می‌شود.

قیمت کل یک واحد مسکونی96 متری نوساز در شوش، 768 میلیون تومان است و ارزش هر مترمربع از این واحد مسکونی، 8 میلیون تومان است.

Taadol-09

ارسال نظر