طرح جدید در حوزه رفاهی- معیشتی بازنشستگان

۱۳۹۸/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۷۱۲

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به تدوین چند طرح جدید در حوزه رفاهی- معیشتی بازنشستگان این صندوق گفت: پس از نهایی و قطعی شدن، جزییات طرح‌های مورد نظر اعلام خواهد شد.

اکبر افتخاری گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی صندوق بازنشستگی کشوری بحث بیمه درمان بوده که این روزها از یکسو به دلیل افزایش هزینه‌ها در مراکز درمانی و از سوی دیگر به دلیل کاهش منابع و توان خانوار به یک مساله و مطالبه جدی تبدیل شده است. افتخاری تاکید کرد: در چنین شرایطی استفاده از روش‌های خلاقانه و ابتکاری و استفاده از مشارکت جمعی حایز اهمیت است تا بدون افزایش هزینه‌ها و وارد آوردن فشار بیشتر به جامعه مخاطب، شاهد بهبود خدمات در این حوزه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز پیگیری‌های جدی در حال انجام است و گفت‌وگوهایی نیز با مسوولان مربوطه انجام شده، گفت: با اینکه دولت علاقه‌مندی جدی نسبت به این موضوع دارد و اعتباری نیز برای سال آینده اختصاص داده، اما باید با مشارکت جدی در این زمینه قدم‌های بیشتری‌برداریم و همه باید کمک کنند تا اتفاق خوبی در این بخش بیفتد. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه اولویت این صندوق اجرای طرح‌هایی برای کاهش فشارهای اقتصادی بر معیشت بازنشستگان است، گفت: طرح‌هایی تدوین شده که پس از قطعی شدن رسما اعلام خواهد شد. اما تلاش ما به خصوص در آستانه نوروز کمک به هزینه‌هایی است که بازنشستگان در این ایام خواهند داشت.

افتخاری تصریح کرد: طرح‌های رفاهی-معیشتی قابل اجرا پیش از عید اعلام می‌شود و تلاش می‌کنیم این روند پس از این نیز با جدیت بیشتر ادامه یابد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌هایی در خود صندوق بازنشستگی کشوری و زیرمجموعه‌های آن وجود دارد که باید سود آن به بازنشستگان به عنوان ذی‌نفعان اصلی صندوق بازگردد. ظرفیت‌هایی هم در بین بازنشستگان وجود دارد که باید در قالب مشارکت و مشورت از آنها به خوبی استفاده شود. افتخاری تاکید کرد: در کنار اقدام برای کمک به بهبود معیشت باید سایر فعالیت‌ها و طرح‌های اجتماعی و فرهنگی برای افزایش مشارکت بازنشستگان دنبال شود.

 

 

ارسال نظر