جنگ بیولوژیک امریکا علیه چین

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۸۶۲

عماد آبشناس| اسپوتنیک|

 آیا قبول دارید هر از گاهی مشاهده می‌کنیم در جهان ویروس‌های عجیب غریبی ظهور می‌کنند که به هیچ‌وجه از قبل شناخته شده نبوده‌اند و هزاران نفر قربانی این ویروس‌ها می‌شوند؟

قبلا هم در جهان مریضی‌هایی منتشر می‌شد اما این مریضی‌ها به نوعی طبیعی بود. ماجرای جنگ‌های شیمیایی و بیولوژیک هم ماجرای بسیار دیرینه‌ای است که همیشه در جنگ‌ها از آن به صورت جسته گریخته علیه سربازان دشمن استفاده می‌شد، از مسموم کردن آب دشمن گرفته تا استفاده از تسلیحات غیر متعارف مانند اسید و یا مسموم کردن غذا‌ها و یا استفاده از قیر مذاب و ...

در زمان جنگ جهانی دوم آلمان نازی روی بسیاری از تسلیحات غیر متعارف کار کرد و بسیاری از این تسلیحات را روی اسرا تجربه کردند از سلاح‌های شیمیایی  گرفته تا سلاح‌های بیولوژیک، این را در فیلم‌ها زیاد دیدیم اما آنچه واقعیت دارد کشورهای دیگر هم همزمان دست به تولید این تسلیحات زدند.

در جنگ عراق و ایران هم اروپایی‌ها بسیاری از این تسلیحات شیمیایی و بیولوژیک را در اختیار عراق قرار دادند تا با آن به ایرانی‌ها حمله کنند و طبیعتا داروهای این سلاح‌ها در اختیار اروپایی‌ها بود و آنها میلیاردها دلار از طریق فروش این تسلیحات و یا درمان آسیب‌دیدگان سود کردند.

بسیاری هم باور دارند ویروس‌هایی مانند ایدز و یا ابولا در آزمایشگاه‌های اروپا و یا امریکا تهیه شده بوده و برای آزمایش روی میمون‌ها  سپس مردم آفریقا استفاده شد تا تسلیحات مورد نیاز توسط این دو ویروس تهیه شود و طبیعتا کمپانی‌های اروپایی و امریکایی با فروش داروهای مرتبط بتوانند ثروت‌های کلانی به دست بیاورند.

اما این بار حدود ده،یازده سال پیش امریکایی‌ها فیلمی را در هالیوود ساختند که بر اساس آن ویروس کرونا در چین منتشر می‌شود و میلیون‌ها چینی کشته می‌شوند.

 سوالی که اینجا مطرح می‌شود، این است که آیا این فیلم فقط بر اساس تخیلات ساخته شده یا اینکه امریکایی‌ها در آن زمان به فکر سلاحی بودند که توسط آن بتوانند با چین یک میلیارد و پانصد میلیون نفری مبارزه کنند.

بسیاری باور دارند که چنین ذهنیتی در امریکا وجود داشته و به همین دلیل این فیلم ساخته شده و طبیعتا همان ذهنیت است که منجر شده امریکایی‌ها این ویروس را ایجاد کنند، امروزه هم رییس‌جمهوری‌ در ایالات متحده سر کار آمده که از هیچ کار خلافی واهمه ندارد و با شیطان قرارداد بسته.

هیچ بعید نیست رییس‌جمهوری امریکا در شرایطی که دشمنی شدیدی نسبت به چین دارد و امریکا در رقابت اقتصادی در مقابل چینی‌ها کم آورده تصمیم گرفته چنین ویروسی را در چین پخش کند تا هم از نظر انسانی و هم از نظر اقتصادی ضربه مهلکی به چین بزند.

همچنین «ویلبور راس»، وزیر بازرگانی امریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز به نقش ایالات متحده در شیوع این بیماری در چین اذعان کرد و گفت که شیوع کرونا در چین می‌تواند بازگشت مشاغل به ایالات متحده را تسهیل کند. امروزه چین که بزرگ‌ترین تولید کننده و مصرف‌کننده کالا در جهان است، با نوعی تحریم بین‌المللی مواجه شده و بسیاری از کشورهای جهان این کشور را قرنطینه کرده‌اند از قطع پرواز‌هایشان به چین گرفته تا متوقف کردن رفت و آمد‌ها و حتی جلوگیری از سفر توریست‌های چینی و یا حتی متوقف کردن تردد کشتی‌های باری به چین. بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی هم تعاملات و یا حتی تولید خود در چین را متوقف کرده‌اند.

قطعا اگر امریکایی‌ها می‌خواستند به همان نحوی که با برخی کشورهای دیگر برخورد کردند با چین برخورد کنند ماجرا برایشان بسیار سخت می‌شد، حال اگر نخواهیم بگوییم غیر ممکن.

ظاهرا هم امریکایی‌ها دیواری از دیوار خفاش‌ها کوتاه‌تر پیدا نکرده‌اند تا ماجرا را گردن سوپ خفاش چینی بیندازند، به‌رغم اینکه ممکن است این نوع غذا برای بسیاری غذای غیر متعارفی باشد اما باید توجه داشت که چینی‌ها چند هزار سال است که همین غذا را میل می‌کنند و اگر بنا بود این غذا چنین ویروسی را ایجاد کند قطعا جمعیت چین تا به حال به بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون نفر نرسیده بود و قطعا قبلا نیز باید شیوع پیدا می‌کرد.

پس اگر از زاویه دیگری به ماجرا نگاه کنیم امروزه امریکا بیشترین سود را از این ماجرا به دست می‌آورد و امریکایی‌ها به راحتی توانسته‌اند غول اقتصادی‌ای که رقیبشان بود را در شرایط تحریمی قرار دهند، وبه این دلیل نمی‌توان ماجرای حمله بیولوژیک امریکا به چین را نادیده گرفت.

 

ارسال نظر