ظلمی بزرگ به وسعت « معامله قرن»

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۶۷۶

علیرضا نظری| کارشناس مسائل سیاسی|

سردمداران تروریست امریکایی تلاش دارند تا از طریق رونمایی از طرح معامله قرن، رژیم صهیونیستی را به نوعی از شرایط ناگوار کنونی نجات داده و به زعم خود کاری کنند که در آینده موجودیت این رژیم در معرض تهدید قرار نگیرد.

بر اساس مفاد معامله قرن، فلسطینی‌ها دارای دولتی خواهند بود که از همه جا و از همه طرف دست و پایش بسته است و حتی حق داشتن سلاح ندارد و باید اسراییل را به‌عنوان دولت یهودی به رسمیت بشناسند و هرچه شهرک در کناره باختری رود اردن ساخته شده  به اسراییل واگذار ‌شود، بنابراین فلسطینی‌ها باید از این خواسته خود که می‌خواهند تمام اراضی اشغال شده از سال ۱۹۶۷ به آنها برگردانده شود، چشم پوشی کنند و از طرف دیگر فلسطینی‌هایی هم که به کشورهای دیگر پناهنده شده‌اند حق رجوع به فلسطین را ندارند.

طبق این معامله که در واقع به نوعی چاپیدن ثروت مردم منطقه است و می‌خواهند به مرور طرح نیل تا فرات را محقق کنند، تمام امکانات سرزمین فلسطین در اختیار اسراییل قرار می‌گیرد و نتیجه این ظلم بزرگ ترامپ به فلسطینی‌ها جز تشدید انتفاضه و خشونت نخواهد بود و ترامپ و نتانیاهو محصولی به‌نام امنیت و آرامش و تصرف اراضی بیشتر نخواهند داشت.

امریکا تلاش می‌کند با این طرح شوم، هویت تاریخی بیت‌المقدس به‌عنوان شهر مقدس ادیان ابراهیمی را تغییر دهد و آن را به شهری صهیونیستی و پایتخت غاصبان فلسطین تبدیل کند.

نکته حایز اهمیت این است که این طرح بی‌اساس برخلاف همه قطعنامه‌های سازمان ملل، شهرک‌های نامشروع را به‌عنوان بخشی از خاک رژیم صهیونیستیِ غاصب و خونریز

به شمار می‌آورد.

اما خطرناک‌ترین بخش این طرح خبیثانه، خلع سلاح مقاومت به‌عنوان حافظان و مدافعان عزت و کرامت فلسطین است تا از این طریق هویت، ملیت و سرزمین این ملت مظلوم را از میان بردارند.

سردمداران تروریست امریکایی تلاش کردند تا از طریق رونمایی از طرح معامله قرن، رژیم صهیونیستی را به نوعی از شرایط ناگوار کنونی نجات داده و به زعم خود کاری کنند که در آینده موجودیت این رژیم در معرض تهدید قرار نگیرد. در همین حال، سلب حق بازگشت آوارگان فلسطینی به عنوان یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین ارکان مسأله فلسطین نیز ازجمله رویاهای تل‌آویو و واشنگتن در طرح معامله قرن به شمار می‌رود.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که اعلان طرح معامله قرن توسط آمریکا یک بار دیگر سیاست های خصمانه این دولت را نشان داد و باعث جریحه دار شدن عواطف ملل مسلمان در سراسر جهان شد.

در حال حاضر اکثر حکومت‌ها در دنیا و به خصوص نهادهای حقوق بشری جهانی با این طرح مخالفت آشکار کرده‌اند و آن‌را ناقض حق مسلم ملت و دولت مسلمان فلسطین در بهره‌مند شدن از سرزمین آبا و اجدادی خود می‌دانند.

در عین حال شاید یکی از حسنات بزرگ معامله قرن این بود که پرده را از صورت بسیار کریه و زشت حکام عرب و حکام بسیاری از کشورهای اسلامی کنار زد و اثبات کرد که برای عزت مسلمان‌ها یک راه بیشتر نمانده و آن خط مقاومت است.

 

ارسال نظر