«سقوط» فرصتی برای پرواز

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۵۱۶
«سقوط»  فرصتی  برای  پرواز

محمود خاقانی | کارشناس بین‌المللی انرژی|

عکس‌العملی که درمقام اعتراض به روشن شدن دلیل سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین درکشور شاهد آن بودیم نشان می‌دهد همانطور که درد در بدن انسان حاکی از بیمار شدن و ضرورت اقدام و عمل فوری برای درمان است، انتقاد و اعتراض به سیاست‌ها و روش‌های اجرایی، قضایی، قانون‌گذاری و امور نظامی و امنیتی درکشور نمایانگر این واقعیت است که درعملکرد‌ها وسیاستگذاری‌های اشکالی وجود دارد و باید اصلاح شوند. ارایه مطالب به مردم با صراحت و شفاف به‌طور جدی باید بازنگری و برای اصلاحات ضروری اقدام و عمل فوری به عمل آید.بنابراین، باید از اظهارات ریاست محترم جمهوری در روز سه‌شنبه 24 دی‌ماه 98 استقبال کرد و ازقوه قضاییه، قوه مقننه و سایرین بخواهیم که از پیشرفت رسیدگی‌ها مردم را مطلع کنند.

درراستای این بازنگری‌ها رسانه ملی هم باید دربرنامه‌ها و نحوه اطلاع‌رسانی خود تجدید نظر ساختاری را به‌طور جدی به‌عمل آورد و به جای اینکه روی تبلیغات بازرگانی و درآمد هایی که به‌طور شفاف معلوم نیست در کجا هزینه می‌شوند تمرکز کند، همه امور مسائل اجتماعی و انتظارات مردمی را به مردم بدهد. درواقع عملکرد غیرحرفه‌ای و نامناسب رسانه ملی موجب شده که مردم فکر کنند که رسانه‌های فارسی زبان خارجی راست می‌گویند. کسانی که تجربه دارند و این رسانه‌ها را بررسی می‌کنند می‌توانند بگویند که معمولا هرچه از این رسانه‌ها بیان می‌شود اخبار و گزارش هایی است که در کشور مطرح است و رسانه‌های داخلی هم آنها را پخش می‌کنند. اما رسانه‌های خارج از کشور در نحوه بیان و پخش حرفه‌ای عمل می‌کنند و روی خبرهایی که رسانه‌های داخلی با محدودیت گزارش مواجه هستند تمرکز بیشتری دارند. طبیعی است که با توجه به کسب اعتماد عمومی دورغی را هم تحویل مردم می‌دهند که باور اینکه دوروغ نباشد برای مردم سخت می‌باشد. نمونه این گزارش‌ها نحوه نمایش ویدئو هایی است که از اعتراضات اخیر برای شان ارسال می‌شود.

  تشویق به شورش و اغتشاش، حمله به نیروهای انتظامی و... کشته‌سازی؟

در اتوبوس بی‌آرتی از مسیر تهران پارس به میدان آزادی بودم، خانمی دربخش خانم‌های اتوبوس مردم را به شورش و واغتشاش به دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی تشویق وتحریک می‌کرد. خانمی هم مرتبا  اعتراض می‌کرد که من مریض هستم و نمی‌توانم صدای بلند را تحمل کنم یواش حرف بزنید و چون خانمی چادری بود آن خانم به ایشان اعتراض کرد که تو از رژیم حمایت می‌کنی و... من به ایشان عرض کردم که خانم محترم اگر شما فکر می‌کنید که آزاد هستید که این حرف‌ها را بزنید ما هم حق دارم که نشنویم شما از اتوبوس پیاده شوید، بروید به خیابان و در مقابل نیروهای انتظامی همین حرف‌ها را بزنید. آقایی از سمت آقایان (شاید همراه با آن خانم بود) به من اعتراض کرد که خیر ما دوست داریم همین جا حرف‌مان را بزنیم. ما حق‌مان را باید بگیریم. این همه جوان کشته شده‌اند و...عرض کردم من خودم عزادارم. زیرا، اولا همه آنها فرزندان این کشور و ما بودند و ثانیا دختر و نوه یکی از دوستان خوبم در این هواپیما بودند، باید صبر کنیم که منطق و عقل حاکم شود و نتیجه همه بررسی‌ها را گروه‌های بین‌المللی که به ایران آمده‌اند اعلام کنند. نه اینکه احساساتی عمل کنیم، نظم عمومی را برهم بزنیم، آتش بزنیم، ویران کنیم که چه؟ که مقصران اصلی شناسایی نشوند؟ معلوم نشود که چرا چنین شده است؟ درهمین حال دیگران هم وارد بحث شدند و هریک نظری داشت که به‌تدریج سرو صدا‌ها بلند‌تر شد. نگاهی کردم دیدم آن خانمی که بحث را شروع کرده بود آرام نشسته و با لبخندی به لب حاکی از اینکه موفق شده همه را به هم بیندازد گوش می‌کند. همچنین آقایی که در قسمت آقایان جدال با من را شروع کرد هم ساکت است و چیزی نمی‌گوید. اما، مسافران باهم درگیر بحث و جدال شده‌اند. راننده اتوبوس به دلیل اینکه اتومبیل‌های شخصی وارد خط ویژه اتوبوس شده بودند و متوقف مانده بود وقتی دید که خطر برخورد بین مسافران موافق و مخالف در اتوبوس بالا گرفته است در را باز کرد تا هرکسی که مایل است فاصله تا چهارراه ولیعصر را پیاده برود از اتوبوس پیاده شوند که من هم پیاده شدم. بنابراین، باید ما معترضین و خواهان اصلاحات اساسی درکشوربه ویژه جوانان کم‌تجربه را متوجه کنیم و هر جا دیدند کسی نقاب به چهره دارد یا آتشی برپا می‌کند بدانند که مزدور دشمن خارجی یا کاسبان تحریم داخلی است و از او فاصله بگیرند.

   غلبه احساس بر منطق و تدبیر

مخالفان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران معتقدند مقامات بلند پایه و مردم ایران به‌طور کلی احساسی تصمیم می‌گیرند و عمل می‌کنند. به‌طورمثال، مقامات ما پس از اقدام تروریستی امریکا در به شهادت رساندن سردار رشید اسلام سپهبد سلیمانی برای اجرای عملیات تلاقی جویانه برنامه‌ریزی احساسی و تعجیلی کردند. بنابراین، از نظر منطقی و مدیریتی فراموش کردند برای جلوگیری از فاجعه‌ای که پیش آمد برنامه‌ریزی لازم را به عمل آورند. مردمی هم که بعد از روشن شدن علت سقوط هواپیما دست به تظاهرات زدند هم احساساتی عمل کردند و نیروهای ارتش جنگ روانی امریکا، اسراییل، آل سعود (تلویزیون ایران اینترنشنال، من و تو و ...) و سایرین هم که ابزار جنگ روانی هستند وارد میدان شدند که این احساسات را به سوی شورش و اغتشاش هدایت کنند.

  ترامپ خوشحال گفت من در کنار مردم ایران هستم

کسانی که بیماری جدی دارند یا در خانواده شان بیماری دارند که به داروهای لازم باید دسترسی داشته باشند یا ابزار پزشکی برای جراحی و غیره که قابل لمس‌ترین مشکل مرتبط با تروریسم تحریم اقتصادی ترامپ علیه مردم ایران محسوب می‌باشد، می‌توانند پیام توییتی ترامپ را درک و تفسیر کنند که ترامپ دروغ می‌گوید و ثابت کرده است که د ر کنار مردم ایران نیست . اگر راست می‌گوید تحریم‌ها را به خاطر مردم ایران لغو کند تا باور کنیم که درکنار مردم ایران است. نیت ترامپ از طریق جنگ روانی این است که بردوش مردم ایران سوار شود و تسلط کامل به منابع نفت، گاز، انرژی، معادن و غیره با روی کار آوردن یک حکومت دیکتاتوری دست نشانده نظیر دولی که در منطقه حاکم هستند را دارد. به‌طور مثال درجنگ روانی تلویزیون ایران اینترنشنال و بعضی شبکه‌های دیگر ویدئو هایی را نشان دادند که افرادی با لباس شخصی و مسلح درخیابان هستند و بعد خبر دادند که به سوی تظاهرکنندگان شلیک شده است و... باید مردم و به ویژه جوانان کم‌تجربه متوجه باشند که در جنگ روانی و احساساتی کردن مردم و کشته‌سازی سناریو‌های مختلفی را طراحی کرده‌اند. دراین تردیدی هم نباید داشت که درداخل کشور هواداران و افرادی دارند که برای برخی عملیات که تاکنون در کشور شاهد آن بوده‌ایم آموزش دیده‌اند تا یک اعتراض مدنی و بحق را به سوی یک شورش و اغتشاش هدایت کنند تا حرف حق مردم شنیده نشود. بارها این موضوع را تجربه کرده‌ایم و باید مراقب باشیم.

   اجرای قانون و به ویژه قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران را باید بخواهیم

درحال حاضر باید تمامی کسانی که در سمت‌های مسوولیت کلان کشور نشسته‌اند و همچنین نیروهای مسلح و امنیتی به قانون عمل کنند و باید مردم از آنها قانون‌گرایی و پاسخگویی به افکار عمومی ملت ایران را طلب کنند. این واقعیت تلخ را نمی‌توان نادیده گرفت که کاسبان تحریم (دولت پنهان) درکشور سعی دارد که از نارضایتی‌های عمومی استفاده کنند و مجلس یازدهم و بعدهم دولت دوازدهم را به دست بگیرند. ما باید از شورای نگهبان و کسانی که رد صلاحیت شده‌اند خودشان رضایت دهند و با شفافیت تمام دلیل رد صلاحیت شان در رسانه ملی و رسانه‌های جمعی برای اطلاع عموم منتشر شود. از همه مهم‌تر کسانی که برای انتخابات مجلس یازدهم اعلام آمادگی کرده‌اند بگویند برای حل مشکلات کشور که مهم‌ترین آنها مسائل قضایی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، روابط خارجی و ..می باشد، کدام برنامه کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت را دارند تا مردم به آن برنامه‌ها رای بدهند و نه به افرادی که برای مردم ناشناس هستند. ای‌کاش شورای نگهبان نظارت استصوابی مختص به برنامه‌های داوطبان نمایندگی می‌کرد و نه شخصیت حقیقی و فردی آنها . چرا نباید احزاب فهرست بدهند و اعلام برنامه نمایند؟ این موضوع شامل نامزد‌های مجلس خبرگان رهبری هم می‌شود. آنها برای ورود به مجلس خبرگان رهبری چه دلیل و برنامه‌ای دارند؟

آنچه آقای ترامپ، اسراییل، انگلیس، آل سعود و بقیه نگران هستند و می‌خواهند درایران زمینگیر شود مردم سالاری و جمهوریت نظام جمهوری اسلامی ایران است و بس. متاسفانه کاسبان تحریم در داخل کشور برای به دست گرفتن قدرت سیاسی مطلق با آنها همدست شده‌اند. مردم ایران در تشییع سردار شهید اسلام سپهبد سلیمانی و تظاهرات صلح آمیز اعتراض به پنهان کاری حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ثابت کردند که مردمی دشمن شناس و قانون گرا هستند. آنها به شعار آزادی، استقلال، جمهوری اسلامی وفادار هستند و با استثمار و استعمار مبارزه می‌کنند. مردم ایران هرگز نخواهند گذاشت که دولت پنهان (کاسبان تحریم) درداخل کشور و ترامپ ایران را زیر سلطه خودشان درآورند و جنگ‌های داخلی و برون مرزی که به لیبی، عراق، سوریه، یمن و... را تحمیل کردند به مردم ایران تحمیل کنند.

اخطار ترامپ به عراق حساب‌های بانکی را مسدود و تحریم بد‌تر از تحریم ایران علیه عراق تعریف می‌کنیم.

پس از اینکه مجلس عراق از امریکا خواست که پایگاه‌های نظامی‌اش در عراق را تعطیل کند همه شنیده‌اید که ترامپ به دولت و مردم عراق دستور داد که تقاضای خروج امریکا از عراق را پس بگیرند و اگر نگیرند تهدید کرد که حساب‌های بانکی عراق را مسدود و تحریم اقتصادی بدتر از آنچه به مردم ایران تحمیل کرده است علیه مردم عراق دستور خواهد داد. به گزارش خبرگزاری‌ها بیش از 450 میلیارد دلار پول صادرات نفت عراق گم شده است. بنابراین، تردیدی نیست به محض اینکه ترامپ و هم پیمانانش به بهانه در کنار مردم ایران بودن روی دوش مردم ایران سوار شوند دست به کار چپاول ثروت ایران همانطور که در عراق مشغول هستند، خواهند شد.

    خطر تکرار اشتباه سقوط هواپیما

و بسته شدن تنگه هرمز

علت اصلی بحران در منطقه حضور نیروهای نظامی امریکا و متحدان امریکا (تهدید امریکا برای بمباران 52 نقطه درایران) برای تصاحب و تسلط بر منابع نفت وگاز وانرژی ایران و منطقه است. درجریان افزایش قیمت بنزین و اعتراضات به حقی که مردم ایران داشتند متاسفانه با تبدیل شدن اعتراضات به شورش و اغتشاش همراه با آتش زدن‌ها و کشته شدن مردم مسلمان بحث اعتراض به موضوع اصلی گم شد. نکته‌ای که مورد توجه قرار گرفت این بود که امریکایی‌ها ادعا کردند قطع اینترنت درایران ماهی حدود سه میلیارد دلار به اقتصاد ایران زیان وارد کرد و مرتبا  از قطع اینترنت در ایران شاکی بودند و خواهان اتصال شبکه اینترنت بودند. پس معلوم شد که اگر امریکا به اینترنت درایران نیاز نداشته باشد، می‌تواند دسترسی مردم و دولت ایران به شبکه‌های اینترنت را قطع کند که تاثیر آن در اقتصاد ایران به مراتب بیشتر از تحریم‌های اقتصادی و دارویی است. پس چرا چنین نمی‌کند؟ هرکسی می‌تواند پاسخ این سوال را بدهد ونیاز به توضیح بیشتر نیست. اشتباه، یا ارسال پیام‌های حمله اینترنتی به سیستم‌های رادار برای شلیک اشتباهی موشک و غیره می‌تواند هرلحظه دراین شرایط خاص درهرنقطه درمنطقه خلیج فارس و حوزه دریای خزر تکرار شود. نه تنها برای هواپیما‌های مسافربری بلکه برای نفتکش‌ها درخلیج فارس که ممکن است به بسته شدن تنگه هرمز هم بینجامد. آن‌وقت است که همه حتی امریکا متضرر خواهند شد. آیا باید به تنش‌ها دامن زد یا به جای احساساتی برخورد کردن با شرایط بحرانی فعلی با عقل ومنطق که اسلام بسیار توصیه کرده است اقدام و عمل کرد؟

   امریکا برای تسلط به منابع نفت وگاز منطقه دست بردار نیست . آیا مردم ایران آماده تسلیم هستند؟

پیروزی انقلاب اسلامی و شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی از زمانی که به ثمر رسید مردم ایران تحت فشار برای تسلیم دربرابر خواسته‌های امریکا و متحدانش قرار گرفتند. هشت سال جنگ تحمیلی صدام حسین، ترور‌های مقامات بلند پایه و مردم بی‌گناه درداخل کشور، به وجود آوردن القاعده درمنطقه و... این اواخر داعش همه و همه برای از میان بردن و به شکست کشاندن جمهوریت نظام جمهوری اسلامی ایران و شکست اسلام درایران بوده وهست. متاسفانه در داخل کشور هم تلاش‌های زیادی برای تضعیف جمهوریت نظام دردست اجرا قرار دارد و مزدوران امریکا (فاسدان و اختلاسگران – کاسبان تحریم) و دوستان نادان همواره ابزاری بوده‌اند که امریکا درمواقع حساس با عملکرد آنها توانسته است هروقت افکار جهانی علیه امریکا تحریک می‌شود روشی اتخاذ کند که جو تبلیغاتی منفی علیه ایران اقدامات تروریستی امریکا را تحت‌الشعاع قرار دهد.

   نقشه امریکا برای شکست انقلاب اسلامی

 با روشی که انقلاب اسلامی پیروز شد

نسل 1330 به بعد که قبل از انقلاب تا بامروز را تجربه کرده است می‌تواند شهادت بدهد که انقلاب اسلامی توسط مردم و فقط مردم درحالی پیروز شد که هیچ ساختار و سازمان سیاسی و تشکیلاتی نداشت. اگر ساختار، سازمان و تشکیلات سیاسی و حزبی داشت، رژیم پهلوی یا آن را نابود می‌کرد یا با آن معامله . نسل ما به یاد دارد وقتی که انقلاب اسلامی پیروز شد سازمان سیا و سازمان‌های اطلاعاتی فرانسه، انگلیس و بقیه گفتند تصور نمی‌کردند این انقلاب به ثمر برسد و متعجب شدند. این مردم بودند که امام خمینی(ره) را به رهبری انتخاب کردند و احزاب فعال درآن روزگار که تعداد زیادی هم بودند چاره‌ای نداشتند که علی‌رغم مخالفت هایی که با امام خمینی(ره) داشتند به انتخاب مردم احترام بگذارند و رهبری امام خمینی(ره) را پذیرفتند. دراین زمان امریکا و متحدان‌اش امیدوارند که با تروریسم تحریم اقتصادی مردم را درمسیری قرار دهند که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دست به شورش بزنند بدون اینکه ساختار و سازمانی هم داشته باشند. بعد ازمیان کسانی که درداخل کشور (دولت پنهان –کاسبان تحریم) درنظر دارند یک یا چند نفر را به عنوان رهبر به مردم خسته و ذله شده از مسائل اقتصادی و بد عمل کردن بخش‌های  قضایی، قانونگذاری و غیره تحمیل کنند. بعد و بلافاصله با برداشتن تحریم‌ها وکمک‌های مالی وبانکی و اقتصادی شرایط را چنان کنند که مردم راضی شوند. این روش جدید نیست. درزمان ابتکار مردم ایران برای ملی شدن صنعت نفت و سرنگون کردن دولت ملی دکتر مصدق همین روش به کار گرفته شد. آنهایی که مدعی‌اند مردم در زمان دکتر مصدق صبح می‌گفتند زنده باد مصدق و بعدازظهر گفتند مرگ بر مصدق اشتباه می‌کنند . مردمی که بعد از ظهر گفتند مرگ بر مصدق همان مردمی که صبح می‌گفتند زنده باد مصدق نبودند. آنها مردمی بودند که خود را ارزان فروختند. چون مسوول سازمان سیا و سازمان جاسوسی انگلیس بعد‌ها نوشتند که باورشان نمی‌شد که با نصف بودجه‌ای که برای خرید عده‌ای که نشان بدهند یک شورش و تظاهرات مردمی علیه دولت مصدق بود و ارتش برای حمایت از مردم کودتا کرد را هزینه کردند و دربودجه صرفه جویی قابل توجهی کردند. یعنی مردمی را ارزان خریدند. دردهه 1970 در سرنگونی دولت‌های ضد امریکایی در امریکای لاتین نظیر دولت سالوادور آلنده در شیلی هم این روش‌ها تجربه شد. این روزها همین روش را درایران درحال پیگیری هستند و ما مردم ایران باید مراقب باشیم که عده‌ای ما را ارزان نفروشند. به همین دلیل باید هرگونه اعتراضی که داریم در چارچوب قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران عمل کنیم و مسوولان نظام باید متوجه باشند که اعتراض مردم و انتقاد مردم نشان می‌دهد که دراجرای مسوولیت‌هایی که برعهده دارند درتمام سطوح یا بد عمل می‌کنند یا اصلا اشتباه می‌کنند. آنها باید از امام خمینی(ره) پیروی کنند که می‌گفت اگر به من خدمتگزار بگویند بهتر است از اینکه رهبر بگویند.

    چرا امریکا و متحدانش از ایران دست‌بردار نیستند؟

دلار امریکا درخطر فروپاشی قرار دارد. امریکا نیاز دارد برای دلار یک پشتوانه نفتی وگازی (هیدروکربوری) تعریف کند. به همین دلیل عراق و عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس و بعضی از کشورها در آسیای مرکزی و قفقار را با روش‌های مختلف تحت تسلط درآورده است. درروز 29 ژوئن سال 2017 دولت ترامپ رسما  اعلام کرد که سیاست تسلط بربازار جهانی نفت و گاز را تعریف کرده است. به همین دلیل نیروهای نظامی امریکا در عراق، سوریه، عربستان، قطر، امارات، کویت، افغانستان و سایرکشورهای همسایه ایران مستقر هستند. علاوه برآن نوع نفت خامی که مثلا  درعراق وایران تولید می‌شود برای اقتصاد انرژی امریکا سود آورتر ارزیابی شده‌اند.

   نیروگاه‌های تولید برق با سوخت زغال سنگ درامریکا یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند

چرا امریکا به نفت خام‌های ایران، عراق، سوریه، وئزوئلا و... نیاز دارد؟ خبرگزاری رویترز در تاریخ 23 دی‌ماه 98 (13 ژانویه 2020) گزارش کرد که براساس بررسی‌های به‌عمل آمده توسط پژوهشگران مسوول درامریکا و خبرگزاری رویترز علی‌رغم تلاش دولت ترامپ برای حفظ و پیشبرد فعالیت نیروگاه‌های تولید برق با سوخت زغال سنگ حدود 15100 مگاوات تولید برق توسط این‌گونه نیروگاه‌ها که برق نزدیک به 15 میلیون خانوار در امریکا را تامین می‌کرد درسال گذشته 2019 از مدار تولید خارج وتعطیل شده‌اند. درسال 2015 و در دوران ریاست‌جمهوری اوباما نیز 19300 مگاوات تولید برق با سوخت زغال سنگ متوقف شد. این درحالی است که طرح‌های جدید برای تولید برق از انرژی‌های فسیلی نظیر نفت و به ویژه گاز طبیعی و انرژی‌های جایگزین به جای سوخت زغال سنگ دردست برنامه‌ریزی و اجرا قرار گرفته‌اند.

    نتیجه‌گیری

 امریکا قصد دارد نظام جمهوری اسلامی ایران به هرقیمتی که شده را تغییر دهد و با نظام حکومتی دست نشانده و متحد خود جایگزین کند. زیرا، به ذخایر عظیم نفت و گاز طبیعی ایران برای پشتوانه دلار و اقتصاد انرژی امریکا نیازدارد. دراین میان اروپا همراه با روسیه و چین در پشت پرده با امریکا مذاکراتی دارند. کما اینکه چند روز پیش امریکا اعلام کرد برای کاملا به صفر رساندن صادرات نفت ایران و توقف واردات نفت ایران به چین با پکن درحال مذاکره است. انگلیس هم که درحال خروج از اتحادیه اروپا است سعی دارد دراین راستا سیاست مستقلی را تعریف کند وامریکا و اروپا را متقاعد کند که باطرح انگلیس همیاری کنند. این نکته را باید مورد توجه قرار داد که معمولا سفرا تا وقتی که از پایتخت کشورشان به آنها دستوری داده نشده یا هماهنگ نشوند در یک گردهمایی در کشور میزبان آن هم یک گردهمایی اعتراضی علیه دولت کشورمیزبان شرکت نمی‌کنند. بنابراین، حضور سفیر انگلیس دریک تظاهرات اعتراضی علیه دولت میزبان سفارت انگلیس در تهران همان‌طور که وزارت امورخارجه اعلام کرده است باید مشکوک ارزیابی شود. فرانسه درقرن بیستم و درچارچوب سیاست‌های استثمارو استعمارگری‌اش کشورهایی نظیر سوریه و لبنان را تحت تسلط داشت. کما اینکه اولین حمله هوایی صدام حسین به تاسیسات نفتی جزیره خارک توسط هواپیماهای سوپر اتاندارد وموشک‌های اگزوست فرانسوی صورت گرفت. به‌طورکلی نظام جمهوری اسلامی ایران درمنطقه تنها نظامی است که فقط حمایت مردمی دارد و مسوولان نظام ما باید اجازه ندهند که دراثر اشتباه وخدای نکرده اینکه فراموش کنند که اگر این مقام ماندنی بود به آنها نمی‌رسید، اگر واقعا  افرادی هستند که به قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران وفادار هستند در چارچوب قانون عمل کنند تا خدای ناکرده حمایت مردمی را از دست ندهند. لازم نیست خود را فدای مردم کنند، بلکه باید فدای حفظ تمامیت ارضی و دستاوردهای انقلاب اسلامی وعمل به قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی کنند و بس. این‌گونه خواهد بود که اعتماد مردمی به مسوولان نظام بازسازی خواهد شد و دشمن متقاعد خواهد شد که در جنگ روانی و جنگ نظامی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شکست خواهد خورد.دراین صورت سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین و به شهادت رسیدن مسافران آن فرصتی فراهم خواهد آورد تا با تنش زدایی، دیپلماسی جمهوری اسلامی کبوتربرقراری صلح در منطقه و جهان را به پرواز درآورد و پیروز خواهد شد.

 

ارسال نظر