ایرانی‌ها سالانه ۱۵ میلیارد دلار پوشاک می‌خرند

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۸۲۱

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کشور ایران سالانه ۱۵ میلیارد دلار مصرف پوشاک دارد و این در حالی است که تولید پوشاک خودمان کم است.

عیسی منصوری با بیان اینکه دولت در زمینه پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی، صنایع تبدیلی و فرآوری مشکلی ندارد و آمادگی لازم در این راستا را خواهد داشت، افزود: با پرداخت تسهیلات به دام سنتی مخالف هستیم مگر اینکه در رابطه با اصلاح نژاد دام و نیز دام صنعتی باشد چرا که پرداخت وام به دام‌های سنتی بحرانی برای اقتصاد منطقه به شمار می‌رود و توجیه اقتصادی و راندمانی را که باید داشته باشد، ندارد و نباید به پرداخت وام به دام سنتی اصرار کرد. معاون وزیر کار یادآور شد: ۴۵ درصد وام و تسهیلات در هر منطقه باید به بخش کشاورزی برود و این در حالی است که ۴۰ درصد تسهیلات از محل اداره کار شهرستان به دام سنتی پرداخت شده که اقتصادی نیست.

منصوری با بیان اینکه درخواست دارم در رابطه با اشتغال مردم کار کارمندی نکرد و واقعاً برای مردم باید کار کرد و بانک‌ها هم در پرداخت تسهیلات مردم را معطل نکنند، ادامه داد: دولت به دنبال ایجاد درآمد پایدار و بیمه روستایی در سطح روستاها در راستای بهره وری و اشتغال است.

وی همچنین اظهار کرد: طرح‌های مصوب بانک‌هایی که به علت نبود منابع متوقف شده‌اند براساس مصوبه شورای عالی اشتغال ۶۰۰۰ میلیارد تومان در کل کشور به تدریج تا پایان سال برای این بانک‌ها ابلاغ خواهد شد تا این طرح‌های مصوب و طرح‌های در حال اجرا را پوشش دهند.

 

ارسال نظر