دلارها و انتخابات

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۰۰:۴۲:۵۳
کد خبر: ۱۴۵۸۵۲
دلارها و انتخابات

جماران |

این میلیاردرهای امریکایی هستند که با صرف میلیاردها دلار، تکلیف انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 در امریکا را تعیین می‌کند.

شبکه سی‌ان‌ان امریکا در گزارشی نوشت: گروه کوچکی از دموکرات‌ها به رهبری «مایکل بلومبرگ» شهردار سابق نیویورک، در مجموع 226 میلیون دلار به گروه‌های خارجی در انتخابات میان دوره‌ای 2018 کنگره اهدا کرده‌اندو این بدان معناست که تقریبا 1 دلار از هر 5 دلار توسط گروه‌های خارجی در این انتخابات خرج شده است.

این هزینه‌ها به دموکرات‌ها کمک کرد تا اکثریت مجلس را باز پس گیرند. در حال حاضر، برخی از این ابرغول‌های اهدا‌کنندگان- از جمله «تام استیر» فعال میلیاردر حامی استیضاح ترامپ آماده کمک به شکل دادن رقابت‌های 2020 برای ریاست‌جمهوری و کنگره هستند.

بر طبق گزارش مرکز غیرانتفاعی «سیاست پاسخگو»، در اینجا نگاهی به پنج مورد از بزرگ‌ترین اهداکنندگان دموکرات و مقادیری می‌اندازیم که آنها در چرخه انتخابات 2018 اهدا کرده بودند.

  مایکل بلومبرگ

رقم اعطا شده به گروه‌های خارجی در سال 2018: 95 میلیون دلار

 شهردار سابق نیویورک- که برای اولین‌بار به عنوان یک جمهوری‌خواه انتخاب شد- در سال 2018 به حزب دموکرات پیوست تا با «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور و سیاست‌هایش مبارزه کند. این میلیاردر تصمیم گرفته در انتخابات سال 2020 شرکت نکند، اما میلیون‌ها دلاری که او در سال 2018 به دموکرات‌ها اختصاص داد، به این حزب کمک کرد تا در انتخابات میان دوره‌ای کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار بگیرند.

بلومبرگ امسال اعلام کرد که تصمیمی برای ریاست‌جمهوری ندارد و قصد دارد پول و انرژی خود را به موضوعاتی چون انرژی تجدید پذیر و اصلاحات آموزشی اختصاص دهد.

اما بلومبرگ، که ثروتش از سوی فوربس بیش از 54 میلیارد دلار تخمین زده شده، انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی برای تامین هزینه‌های ایجاد زیرساخت‌های سازمانی و فنی برای کمک به کاندیدای منتخب دموکرات‌ها برای ورود به کاخ سفید صورت دهد.

دستیاران او به درخواست‌ها برای مصاحبه پاسخی ندادند. بلومبرگ اغلب درباره سیاست‌های ترامپ سخن می‌گوید و این هفته با انتشار مقاله‌ای، طرح ترامپ برای اعمال تعرفه 5 درصدی برای کالاهای مکزیک به دلیل موضوع مهاجرت را «افراطی و آزاردهنده» نامید. بلومبرگ از کنگره خواسته است تا قدرت ترامپ را برای تنظیم سیاست‌های تجاری کنترل کند.

  تام استیر

رقم اعطا‌شده به گروه‌های خارجی در سال 2018: 72.4 میلیون دلار

 استیر، بنیانگذار میلیاردر صندوق سرمایه‌گذاری که اولین اقدام بزرگ در سیاست ملی دموکرات‌ها را در سال 2014 و با تلاش چند میلیارد دلاری برای قرار دادن موضوع تغییرات آب و هوایی در مرکز مناظرات سیاسی آغاز کرد.

در سال‌های اخیر، او نیز خود را در مرکز اقدامات ضد ترامپ قرار داد و با ساخت تبلیغات تلویزیونی خواستار استیضاح ترامپ شد.

در این مسیر، او یک سازمان سیاسی بزرگ ساخته است. به عنوان مثال، بیش از 8 میلیون نفر به کارزار استیضاح او پیوسته‌اند و گروه‌های سیاسی او در طول انتخابات میان دوره‌ای سال 2018 میلادی 750 نفر را برای فعالیت در 420 دانشگاه برای جلب آرای جوانان استخدام کردند.

استیر اخیرا به سی‌ان‌ان گفته است: «ما بزرگ‌ترین سازمان مردمی در ایالات متحده در سال 2018 بودیم و قطعا این کار را در سال 2020 انجام خواهیم داد.»

استیر، که برای انتخابات 2020 کاندید نمی‌شود، گفت تغییرات آب و هوایی و استیضاح احتمالا عوامل مهمی در تعیین این مساله هستند که کدام کاندیداهای دموکراتیک در سال 2020 حمایت وی را دریافت می‌کنند. او موضوع استیضاح را «مساله اصلی دانست که امریکا بر اساس زمان، با آن مواجه است.»

استیر در این مصاحبه گفت: «بسیار سخت خواهد بود که درک کنیم چگونه می‌توانیم از کسی حمایت کنیم که می‌خواهد در مورد موضوع استیضاح زیرآبی برود.»

  اس. دونالد ساسمن

رقم اهدا‌شده به گروه‌های خارجی در سال 2018: 22.4 میلیون دلار

 مدیر مالی میلیاردر صندوق سرمایه‌گذاری، که به ندرت مصاحبه می‌کند، در انتخابات اخیر یکی از بزرگ‌ترین پشتیبانان مالی حزب دموکرات بوده است. در انتخابات میان دوره‌ای، ساسمن تقریبا 8.5 میلیون دلار به گروه خارجی دموکرات «اولویت‌های اقدام امریکا» (Priorities USA Action) اعطا کرد؛ گروهی که بر روی ایجاد زیرساخت‌های دیجیتال حزب برای مبارزه با ترامپ کار می‌کند. ساسمن، بنیانگذار موسسه «شرکای پالوما» در ایالت «کانکتیکات»، تقریبا 10 میلیون دلار به کمیته «اقدام سیاسی» برای انتخاب دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و سنا کمک کرد. ساسمن می‌گوید یکی از اهدافش، کمک به انتخاب کاندیداهایی است که از خارج از سیاست پول زیادی به دست می‌آورند. ساسمن در یک مصاحبه بی‌سابقه در سال 2016 به واشنگتن پست گفت: «بسیار عجیب است که میلیون‌ها دلار به شمایی بدهند که هدفتان خارج کردن محور پول از سیاست است. من پشتیبان بسیار قوی کارزار‌های تامین مالی دولتی هستم.»

  جیمز و مریلین سیمونز

رقم اهدا‌شده به گروه‌های خارجی در سال 2018: 20.1 میلیون دلار

 این زوج در دوران انتخابات میان دوره‌ای از بزرگ‌ترین گروه‌های خارجی در سیاست‌های دموکرات حمایت کرده‌اند. به عنوان مثال، جیمز سیمونز، 10 میلیون دلار به یک گروه واحد، «کمیته اقدام سیاسی» اعطا کرد که در سال 2018 تلاش می‌کرد دموکرات‌ها پیروز انتخابات میان دوره‌ای شوند. او یک ریاضیدان تحصیل کرده در موسسه فناوری ماساچوست است، که یک صندوق سرمایه‌گذاری در نیویورک به نام «فناوری رنسانس» را تاسیس کرد. طبق گفته فوربس، سیمونزها بیش از 21 میلیارد دلار دارایی دارند. دستیاران آنها به درخواست برای مصاحبه پاسخ ندادند.

  جورج سوروس

رقم اهدا شده به گروه‌های خارجی در سال 2018: 16.7 میلیون دلار

غول صندوق سرمایه‌گذاری دی میان یکی از بهترین اهداکنندگان دموکرات در کشور است. او در سال 2004 هنگامی وارد سیاست ملی شد که میلیون‌ها دلار صرف تلاش ناکامش برای جلوگیری از پیروزی «جورج دبلیو بوش» برای دومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری‌اش کرد. این میلیاردر مجارستانی به دلیل میلیاردها دلاری که صرف عوامل لیبرال و دموکرات کرده، شناخته شده است.  او در سال 2016 حدود 10 میلیون دلار برای تبلیغات به نفع هیلاری کلینتون صرف کرد. در انتخابات میان دوره‌ای 2018 او به مجموعه‌ای از گروه‌های دموکرات اصلی کمک کرد.

 

 

ارسال نظر