توسعه تجارت ایران و پاکستان

۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۶۰۰

وزیر امنیت غذایی پاکستان با بیان اینکه ایران و پاکستان دارای مرزهای مشترک طولانی هستند، تاکید کرد، زمینه‌های بسیاری برای گسترش مناسبات تجاری تهران و اسلام‌آباد وجود دارد. به گزارش ایرنا، از اسلام‌آباد'صاحب‌زاده محبوب سلطان' در دیدار با 'مهدی هنردوست' سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان افزود: دو کشور دارای ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش روابط دوجانبه از طریق تجارت و فعالیت‌های بازرگانی هستند. وی ادامه داد: ایران و پاکستان دارای مرزهای مشترک طولانی هستند، بنابراین دو کشور نباید فرصت‌های حاصل از مرزهای مشترک را از دست بدهند.

وزیر امنیت غذایی پاکستان گفت: این کشور دارای فناوری پیشرفته تولید گوشت و میوه است از این رو پاکستان ظرفیت صادراتی فراوانی در این زمینه دارد.

وزیر امنیت غذایی پاکستان از مسوولان ایرانی دعوت کرد تا با سفر به پاکستان از مراکز تولید انبه که مجهز  به فناوری روز دنیا است، بازدید و از نزدیک استانداردهای بین‌المللی درخصوص انبه‌های صادراتی را بررسی کنند. سفیر ایران نیز  با اشاره به واردات گوشت و دام در ایران گفت: از ظرفیت‌های پاکستان در این بخش با خبر هستیم و تمایل داریم تا درخصوص واردات گوشت و دام با پاکستان همکاری داشته باشیم.  

 

ارسال نظر