درخواست‌های کهنه رانندگان

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۲۴۲

چندی پیش «محمد خان بلوکی»، رییس اتحادیه انجمن‌های صنفی رانندگان حمل ونقل کالای کشور در گفت‌وگو با ایرنا به توضیح مشکلات عمده رانندگان کامیون پرداخت و افزود: کرایه حمل کالا در کشور نزدیک به سه سال افزایش نیافته بود که به تازگی 15 تا 20 درصد افزایش یافته است. این مقام صنفی افزود: هنوز بسیاری از کامیونداران از جمله در استان فارس، افزایش بیش از 20 درصدی کرایه‌های حمل بار را خواستارند و نسبت به این میزان معترضند.

خان بلوکی اظهارکرد: دلال‌ها و شرکت‌های حمل ونقل بارنامه‌نویس که حتی یک ریال هم در این بخش سرمایه‌گذاری نکرده‌اند از محل کمیسیون بار رانندگان درآمدهای زیادی نصیب خود می‌کنند، به‌طور نمونه از کرایه 2 میلیون تومانی، 50 درصد نصیب این شرکت‌ها می‌شود که طی هفته‌های اخیر به این موضوع هم رسیدگی شده است. او ادامه داد: اگر رانندگان کرایه‌های واقعی خود را دریافت کنند، نیازی به پرداخت بخشی از هزینه‌های بیمه‌های اجتماعی آنها توسط دولت نیست.

به گفته خان بلوکی، شرکت‌های حمل ونقل پس از معرفی بار و صدور بارنامه بلافاصله حق کمیسیون خود را از راننده می‌گیرند در حالی که راننده باید پس از طی مسافت زیاد، بار خود را تحویل و کرایه‌اش را با مشکلات متعدد و حتی چند ماه بعد دریافت کند.

رییس اتحادیه انجمن‌های صنفی رانندگان حمل ونقل کالای کشور تاکید کرد: در کشورهای جهان، شرکت‌های حمل ونقل کالا صاحب کامیون‌اند و رانندگان را استخدام می‌کنند اما در ایران شرکت‌های حمل ونقل فقط نقش بارنامه‌نویس را دارند و از محل کمیسیون کامیونداران، درآمدهای هنگفتی را کسب می‌کنند.

 

 

ارسال نظر