فوتبالی‌ها در توییتر چه گفتند؟

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۳۴۳
فوتبالی‌ها در توییتر چه گفتند؟

خروس‌ها با پیروزی در مقابل شیاطین به سوی مسکو پرواز کردند. فرانسوی‌ها که آرژانتین و اروگوئه را در مرحله حذفی از پیش روی برداشته بودند، بلژیک دوست داشتنی را هم شکست دادند و برای برگزاری بازی فینال جام جهانی 2018 راهی مسکو شدند. آخرین باری که آنها به جمع چهار تیم و سپس فینال جام جهانی راه یافته بودند، به جام 2006 آلمان باز می‌گردد که در فینال به ایتالیایی‌ها باختند و قهرمانی را از دست دادند. برد سه‌شنبه شب فرانسوی‌ها سر و صدای زیادی در فضای توییتر کرد؛ هرچند به نظر این دو تیم طرفداران پر و پاقرصی نداشتند و بیشتر پس از حذف آلمان، برزیل و آرژانتین بود که نگاه‌ها به سوی آنان جلب شد. این در توییت‌های فوتبال‌دوستان ایرانی هم مشهود بود؛ چنانکه کاربران توییتر فارسی بیش از آنکه به بازی بپردازند؛ پیمان یوسفی گزارشگر را مورد انتقاد قرار دادند. گزارشگری که به اعتقاد آنان بازی را از جذابیت انداخته بود. کاربری در این باره توییت کرد: «در حال شام بازی می‌بینیم. صحنه هیجان‌انگیز میشه باید یکی داد بزنه بقیه توجهشون جلب شه وگرنه آقایوسفی دنیادیده‌تر از این حرفاس که این حملات ساده به وجدش بیاره یه ذره اوج بگیره.» یا کاربر دیگری که به بخشی از گزارش یوسفی انتقاد داشت: «تو رو خدا این پیمان یوسفی چی میگه! میگه شیاطین سرخ دو دقیقه وقت دارند تا شیطونی‌شون رو نشون بدن! منظورش هم این بود که بلژیک دو دقیقه وقت داره گل مساوی رو بزنه تبریک به فرانسویا تو بازی فرانسه بلژیک اعلام بیطرفی کرده بودم که فرانسه حذف نشه. » فرد دیگری هم نوشت: «پیمان یوسفی کلا از دست رفته قبلا این جوری نبود امشب کلکسیونی از پریشانی بود. صفت‌های کشدار و بیجا و پرت و پلا، عطف‌های بی‌مناسبت و غیر مرتبط، سوتی دادن و تلاش برای ماستمالی روی اعصاب بود.» کاربر دیگری هم به مسابقه‌یی که چند سال پیش برای یافتن استعدادهای گزارشگری برگزاری می‌شد اشاره کرد که انتخاب پیمان یوسفی نشان داد از آن مسابقه چیزی در نیامده است: «یعنی از اون مسابقه گزارشگر با اون همه هزینه دوتا آدم با استعداد بیرون نیومد که پیمان یوسفی اینجوری گند نزنه به اعصابمون؟» کاربر دیگری نوشت: «وقتی پیمان یوسفی به قول خودش یک خبر خوش به فرانسوی‌ها داد که نیم قرن پیش تو یک بازی رسمی بلژیک رو بردن، نصف مردم فرانسه با خیال راحت که تیمشون میره فینال تلویزیون رو خاموش کردن که بخوابن صبح زود‌ برن سرکار!» فرد دیگری هم توییت کرد: «تنها کسی ک از دیدن بازی فرانسه بلژیک با گزارش پیمان یوسفی لذت می‌بره خودشه که نمی‌فهمه چی داره میگه، احتمالا ١٠٠درصد هم گوشی گذاشته تو گوشش.»

اما این توییت‌ها تنها نوشته‌های کاربران توییتر فارسی درباره بازی بلژیک و فرانسه نبود. در دقایق پایانی بازی برخی بازیکنان فرانسه دست به وقت‌کشی زدند که این کار آنان علاوه بر اعتراض بازیکنان فرانسه، واکنش‌هایی را هم در توییتر در پی داشت. کاربری در این باره نوشت: «یک بیماری هست اصلش مال اطراف خلیج‌فارس به خصوص کشور‌های عربیه. اما به اروپا هم رسیده. تو انگلیس و فرانسه هم شایع شده. این‌طوریه که فوتبالیست‌هاش از دقیقه 70 به اونور دونه دونه شبیه کلاغ‌های قارچ‌خور پخش میشن رو زمین و به توپ هم حساسیت دارن هی دور میکنن از زمین.» کاربر دیگری هم به سطح پایین تعدادی از بازیکنان بلژیک اشاره کرد که به اعتقاد او بازیکنانی همچون هازارد و دبروین در این تیم حیف شدند: «هازارد و دبروین و کورتوا توی بدشانسی سه هیچ از دهه شصتی‌های ما جلو هستن سه تا از بهترین استعدادهای تاریخ فوتبال وسط یه تعداد هم‌تیمی ضعیف.» کاربری هم به خوش و بش تیری آنری بازیکن سابق تیم ملی فرانسه که در حال حاضر از اعضای کادر فنی تیم ملی بلژیک است، اشاره کرد: «تیری آنری قبل از شروع بازی رفت سمت نیمکت فرانسه و دیدیه دشام رو بغل کرد. احتمالا از لیگ برتر خودمون الگو گرفتن ولی یادشون نبود اول تو کنفرانس مطبوعاتی باید چهار تا ناسزا رد و بدل کنند.» تعدادی هم از کادر فنی بلژیک انتقاد کردند: «آقای مارتینز یعنی این دمبله و‌ ویتسل از نایگولان بهتر بودن؟ بهترین هافبک دفاعی بلژیک رو نیاوردی فقط رو لجبازی؟ حالا بشین بازی معرکه هافبک‌های دفاعی فرانسه رو تماشا کن و دفاع سوراخ بلژیک که به هیچ تیمی نه نگفت.» با اینکه وضعیت پخش بازی‌های جام جهانی در صدا و سیما به نسبت روزهای ابتدایی جام بهتر شده است، اما برخی باز هم حجم بالای تبلیغات در حین بازی و پس از آن را مورد انتقاد قرار داده‌اند. این انتقاد بیشتر به پخش زیرنویس حین بازی بوده است که برای برخی اعصاب نذاشته: «شرطی شدم! نمی‌تونم تبلیغات زیرنویس فوتبال فرانسه بلژیک را نخونم! تن ماهی، تخمه آفتابگردون، شیرآلات بهداشتی، پنیر لبنه، شیشه دوجداره، کتا‌ب‌های تستی، اذان صبح و آبادانی‌ها مالیات بدید! چه خبره؟ حواسمو پرت می‌کنند.»

در این بین باخت بلژیکی‌ها برای کسانی که به تازگی هوادار این تیم شده‌اند، خیلی تلخ بود. برخی کاربران هوادار بلژیک سعی کردند، طعم تلخ باخت را کمی از بین ببرند؛ تا آنجا که از دایره فوتبال خارج شده و برای کل‌کل‌های خود از دوچرخه سواری مایه بگذارند: «این روزها در فرانسه، مسابقات دوچرخه‌سواری تور دو فرانس در جریان هست و بالاتر از فرانسوی‌هایی مثل رومان بارده و آرنولد دمار، پیراهن طلایی به تن گرگ فان آورمائت از بلژیک هست!» البته این تلخی باخت برای بازیکنان بلژیک بیشتر از هوادارانشان بود. ادن هازارد که به نظر در صورت حضورش در تیمی همچون رئال مادرید می‌تواند به محبو‌ب‌ترین بازیکن جهان تبدیل شود، در پایان بازی طعنه‌یی به بازی دفاعی فرانسه زد وگفت: «من ترجیح می‌دهم با این بلژیک شکست بخورم تا با این فرانسه پیروز شوم. ولی آنها خیلی خوب دفاع می‌کردند و موثر بودند. نتوانستیم نقطه ضعفی پیدا کنیم. یک لحظه جادو اگر در زمین پیدا می‌شد به گل می‌رسیدیم. ما تیم بلژیک فوق‌العاده‌یی را تا به اینجا تماشا کرده‌ایم که تیم‌های قدرتمندی را حذف کرده است.» این مصاحبه او در توییتر سر و صدای زیادی کرد و بسیاری با اشاره به آن به بازی دفاعی فرانسوی‌ها تاختند.

 

 

ارسال نظر