جام‌جهانی در فضای‌مجازی

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۱۱۲

 خداحافظ «ژوگوبونیتو»

جدال دو تیم تکنیکی جام 2018 را یاران ادین هازارد بردند. دیداری جذاب که هواداران فوتبال حین برگزاری می‌گفتند ‌ای کاش به جای 90 دقیقه این بازی 180 دقیقه‌یی بود. بلژیک قدرت نوظهور فوتبال اروپا در حالی برزیل را شکست داد که بسیاری پیش‌بینی کرده بودند، برزیل فاتح جام 2018 می‌شود. اما چنین نشد و این مردان بلژیکی بودند که جلوی «ژوگوبونیتو» قد علم کردند. این باخت برزیل باعث ناراحتی طرفداران زیاد این تیم در ایران شد؛ در عین حال که خوشحالی جمع بیشتری از هواداران فوتبال را در پی داشت؛ آنهایی که برزیل را رقیب تیم خود می‌دانستند و اصطلاحا از این تیم متنفر بودند. کاربری در این باره نوشت: «این حرفا چیه درباره برزیل؟ جام بدون برزیل فلانه و طرفدار هر تیمی باشی از باخت برزیل ناراحت میشی؟ نه داداش، من شخصا دارم از خوشحالی بشکن میزنم به هر چیز گذشته فوتبال برزیل بخوای بنازی، بلژیک بهترشو داشت. » یا کاربر دیگری که ظاهرا طرفدار تیم‌های اروپایی است: « تو ورژن جدید جام ملت‌های اروپا قراره این تورنمنت به جای چهار سال یک بار دو سال یک بار برگزار بشه و همین الانم داره برگزار میشه!» کار بر دیگری هم به بازی زیبای ادن هازارد و لوکاکو اشاره و توییت کرد: «خدایی ادن و لوکاکو میرفتن خونه بعد ژسوس و فرناندینیو و اون نیمار بی‌خاصیت میرفتن نیمه نهایی. ولله که اگه اینطوری می‌شد انصاف نبود. » گزارش بازی هم مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت. فردوسی پور که طرفدار سرسخت برزیل است، با گزارشش صدای خیلی از کاربران توییتر فارسی را درآورد: « فردوسی‌پور می‌گه بدترین اتفاق واسه برزیل اینه که عقب افتاده. روح استاد خیابانی در جسمش حلول کرده گویا!» یا کاربر دیگری که توییت کرد: «جناب فردوسی‌پور اصلاً ادن هازارد خدای فوتبالیست‌ها، نیمار هم بدترین بازیکن دنیا. خداوکیلی پدرمون رو درآوردی!» یک کاربر دیگر هم این حرف تکراری فردوسی پور در بازی را مورد اشاره قرار داد: « اونقدری که عادل گفت هازارد برزیلی بازی میکنه برزیلی‌ها، هازارد رو خودی فرض کردن!» انتقاد از بازی برخی بازیکنان از هر دوتیم هم توییت بسیاری از هواداران فوتبال بود. فردی درباره سه بازیکن خط میانی بلژیک نوشت: « بلژیک چیزی از برزیل کم نداره فقط ایرادش اینه که به جای چوب خشک از فلینی و کمپانی و فرتونگن تو ترکیب اصلی استفاده شده. » بازی نیمار هم صدای بسیاری را درآورد:

«آقای نیمار شما ماشالا میلیارد برات پول خرده ما رو ۲۰۶ روبیکا حساب کرده بودیم. چک دادیم برو از کریم یاد بگیر.» یا یک هوادار دیگر که توییت کرد: «کاش‌ مربی‌ها جرات نبردن مسی و نیمار رو به جام جهانی داشتن یا حداقل تعویض کردنشون وقتی که افتضاح‌ هستن.» در ایران آبادانی‌ها طرفداران سرسخت برزیل هستند. یک شخص هم در این باره توییت کرده است: «آبادانی‌ها ریزگرد‌ها رو تحمل می‌کنند! گرمای بالای 50 درجه رو تحمل می‌کنند! بی‌آبی رو هم همینطور! اما باخت برزیل هرگز اصن یه وضعی شده.»

 تلاش برای تاوارز

پیش از بازی برزیل و بلژیک دو تیم فرانسه و اروگوئه به مصاف یکدیگر رفته بودند که این بازی کم‌افت و خیز به برد راحت فرانسه ختم شد. اروگوئه که در بازی قبل توانسته بود یاران کریستیانو رونالدو را حذف کند، این‌بار بازی درخوری به نمایش نگذاشت و مقابل خروس‌ها زانو زد. نتیجه‌یی که ظاهرا همه آن را پیش‌بینی کرده بودند. چرا که کسی نه از باخت اروگوئه و ناراحتی از حذف این تیم گفت، نه بازی فرانسوی‌ها را مورد تحسین قرار داد؛ گویی از ابتدا همه می‌دانستند نتیجه چه خواهد شد. هرچند یک کاربر تلاش اروگوئه ای‌ها را ستود که به اعتقاد او به دلیل شرایط جسمانی مربی شان این تلاش دوبرابر شده بود: «هنوز کسی نگفته فوتبال زمان ما مردونه‌تر بود؛ چیه بابا جمع کنید این مسخره‌بازی رو همه گریه می‌کنن؟ من حس می‌کنم اروگوئه‌ای‌ها یه میل مضاعفی داشتن به خاطر تابارز برن بالا؛ حضورش با اون شمایل دردناک بود و حذفش دردناک‌تر. »

 

ارسال نظر