روی خط جام‌جهانی

۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۰۱:۲۲:۵۰
کد خبر: ۱۲۵۰۲۸

«نیمار» ۱۴ دقیقه در «جام جهانی» غلت زده است

در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، بیش از آنکه راجع به ۲ گل نیمار مهاجم برزیلی صحبت شده باشد، از تمارض‌های او بعد از خطاها حرف به میان آمده است. تلویزیون سویس با محاسبه طول زمان‌های غلت‌زدن‌های نمایشی و افتادن‌هایش روی زمین اعلام کرده این بازیکن با این حرکات در مجموع حدود ۱۴دقیقه از وقت‌ بازی‌های این جام گرفته است. این عدد لحظاتی را شامل می‌شوند که نیمار روی زمین دراز کشیده و بازی به خاطر او متوقف شده است. بیشترین این زمان‌ها که با کورنومتر اندازه‌گیری‌ شده‌اند مربوط به بازی برزیل با مکزیک بوده است که ۵ دقیقه و ۲۹ ثانیه را دربر می‌گیرد. خوان مارلوس اوزوریو، سرمربی مکزیک، با اشاره به حرکات نیمار آن را مایه شرم فوتبال خوانده بود. زمان تمارض‌های نیمار در بازی مقابل صربستان یک دقیقه و ۵۶ ثانیه و در مقابل سویس سه دقیقه و ۴۰ ثانیه بوده است که با احتساب بازی مکزیک در مجموع ۱۳دقیقه و ۵۰ ثانیه را شامل می‌شده است. از سوی دیگر کارشناسان سایت با ملاک قراردادن مقررات فیفا، زمان‌های تلف‌شده واقعی مسابقات را اندازه گرفته‌اند و دریافته‌اند که عدد اعلام‌ شده از سوی داوران بسیار کمتر از این زمان بوده است. در حالی که متوسط زمان تلف‌شده اعلامی از سوی داوران ۶دقیقه و ۵۹ ثانیه برای هر بازی بوده است، محاسبات متوسط وقت تلف‌شده واقعی را ۱۳ دقیقه و ۱۰ ثانیه نشان می‌دهد. امری که تفاوت حدود ۶ دقیقه‌یی را نشان می‌دهد. اگرچه برای وقت‌های تلف‌شده توجه‌ها عمدتا به مصدومیت بازیکن‌هاست، اما طبق محاسبات این ضربات آزاد هستند که با متوسط تلف کردن ۱۰دقیقه و ۲۹ ثانیه در هر بازی بیشترین زمان مرده را به خود اختصاص می‌دهند. در رتبه‌های بعدی ضربات اوت با ۷ دقیقه و ۵۰ ثانیه، ضربات دروازه با ۶دقیقه و ۳ ثانیه، ضربات کرنر با ۴ دقیقه و ۱۴ ثانیه و مصدومیت‌ها با ۴ دقیقه و ۱۰ ثانیه قرار دارند. طبق آمار همچنین بطور متوسط در هر بازی از ۹۷ دقیقه تنها ۵۵ دقیقه توپ در گردش بوده است.

فرانسه گران‌ترین تیم یک‌چهارم نهایی

تیم ملی فوتبال فرانسه با ارزش‌ترین تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه محسوب می‌شود. به‌ گزارش مارکا، تیم‌ ‌ملی فوتبال فرانسه یکی از هشت تیم برتر جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. این تیم که در یک‌چهارم نهایی عصر جمعه به مصاف اروگوئه رفت گران‌ترین تیم حاضر در این مرحله محسوب می‌شود. خروس‌ها در این زمینه بالاتر از برزیلی قرار دارند که نیمار، گران‌ترین بازیکن جهان را دراختیار دارد. براساس سایت ترانسفرمارکت، فرانسه ارزشمندترین تیم حاضر در جام جهانی است و بیش از یک میلیارد یورو ارزش دارد. آبی‌ها بالاتر از تیم‌های برزیل (۹۸۱ میلیون یورو) و انگلیس (۸۷۴ میلیون یورو) قرار دارند. فرانسه در ترکیب خود از بازیکنانی همچون کیلیان ام‌باپه (۱۲۰ میلیون یورو)، پل پوگبا (۹۰ میلیون یورو) و آنتوان گریزمان

(۱۰۰ میلیون یورو) بهره می‌برد. ارزان‌ترین تیم حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی سوئد است. مجموع ارزش بازیکنان این تیم 119.75 میلیون یورو است. آنها از روسیه میزبان (161.80 میلیون یورو) کم‌ارزش‌تر هستند.

عذرخواهی «مارادونا» از «فیفا»

پس از انتقاد شدید فیفا از سخنان مارادونا درباره داوری دیدار انگلیس و کلمبیا را که وی را به دزدی بزرگ متهم کرده بود، بازیکن سرشناس سابق مجبور به عذرخواهی شد. به گزارش آسوشیتدپرس، مارادونا در توییتر خود نوشت: «جدای از خوشحالی برای کلمبیا در آن روز، چیزهایی هم گفتم که باید بگویم بعضی از آنها مناسب نبود. برای همین از فیفا و ریاست آن عذرخواهی می‌کنم. گاهی نظراتی دارم که خلاف تصمیمات داوری است، اما برای کار آنها احترام زیادی قائلم. کار داوری اصلا ساده نیست.» فیفا در واکنش به سخنان مارادونا گفته بود: «صحبت‌هایی که مطرح شده کاملا بی‌جا و بی‌پایه و اساس هستند. در زمانی که فیفا تمام قدرت خود را به کار گرفته که بازی جوانمردانه را پیاده‌سازی کند، احترام در اولویت این سازمان قرار دارد و فیفا از رفتار بازیکنانی که در گذشته تاریخ را نوشته‌اند شرمنده است.»

جام‌جهانی ۲۰۱۸ رنکینگ فیفا را زیر سوال برد!

تنها سه تیم از ۱۰ تیم برتر رنکینگ فیفا در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور دارند. به‌ گزارش آس، فرانسه، اروگوئه، برزیل، بلژیک، کرواسی، روسیه، سوئد و انگلیس هشت تیم برتر جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه محسوب می‌شوند اما تنها سه تیم برزیل، بلژیک و فرانسه در فهرست ۱۰ تیم برتر رنکینگ فیفا حضور دارند. نکته قابل توجه حضور تیم‌ ‌ملی فوتبال روسیه با رنکینگ ۷۰ است. میزبان بازی‌ها در حالی در جمع ۸ تیم برتر قرار گرفته که بدترین رنکینگ را دارد. همچنین نبود آلمان، صدرنشین رنکینگ فیفا را نباید نادیده گرفت. علاوه آلمان، لهستان نیز که در میان ۱۰ تیم برتر رنکینگ حضور دارد، نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. پرتغال، آرژانتین، سوییس و اسپانیا در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شدند و شیلی تیم نهم رنکینگ فیفا حتی نتوانست به جام جهانی صعود کند. پرو تیم یازدهم و دانمارک تیم دوازدهم نیز نتوانستند در جمع هشت تیم برتر قرار بگیرند.

 

ارسال نظر