زمان طرح ترافیک با تغییر ساعت ادارات تغییر نمی‌کند

۱۳۹۷/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۹۴۸

 

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به مصوبه استانداری مبنی بر تغییر ساعت ادارات از شنبه آتی تا پایان تیر ماه جاری گفت: ساعت طرح ترافیک تغییری نمی‌کند.

به گزارش ایسنا علی پیرحسینلو با اشاره به تغییر ساعت اداری از شش صبح تا ساعت 14 گفت: تغییر ساعت اداری به نفع مردم و به نفع کارمندان است.

وی با بیان اینکه ورود به محدوده طرح ترافیک در ساعت غیراوج و قبل از آغاز طرح ترافیک است، اظهار کرد: خروج از محدوده نیز در ساعت غیراوج خواهد بود که سبب می‌شود پیک ترافیک کاهش یابد.

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بخشی از ترافیک صبح و عصرگاهی به ساعات غیرپیک منتقل می‌شود، گفت: از آنجایی که این تغییر به نفع مردم است و همچنین این تغییر موقتی است لذا ساعات طرح ترافیک در این دو هفته تغییر نخواهد کرد. وی با بیان اینکه از آنجایی که ورود به محدوده طرح ترافیک قبل از شروع ساعت طرح است، ادامه داد: تنها زمان خروج از محدوده محاسبه می‌شود. پیرحسینلو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ساعات آغاز به کار اتوبوس و مترو نیز تغییر خواهد کرد؟ گفت: قطعا برنامه زمان‌دهی اتوبوس و مترو نیز با توجه به تغییرات خواهد بود و سرفاصله حرکت اتوبوس و مترو نیز با توجه به پیک مسافران تغییر می‌کند.

تغییر ساعت فعالیت خطوط پنجگانه مترو تهران و حومه از شنبه

همچنین فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: همزمان با تغییر ساعت کار ادارات استان تهران از روز شنبه (۱۶ تیرماه ۱۳۹۷) زمان فعالیت متروی تهران و حومه نیز تغییر می‌کند.

نوبخت با اشاره به بخشنامه استانداری تهران در خصوص تغییر ساعت کار فعالیت ادارات افزود: شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در راستای ارائه خدمات مناسب حمل و نقل ریلی درون شهریی به شهروندان گرامی و برای رفاه حال بیشتر کارکنان ادارات ساعت فعالیت خود را از ساعت ۵ صبح آغاز می‌کند.

وی تصریح کرد: از روز شنبه ۱۶ تیرماه ۱۳۹۷، خطوط پنجگانه متروی تهران و حومه از ساعت ۵ صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند و سرویس دهی آنها تا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه ادامه خواهد داشت. ضمن آنکه برنامه حرکت قطارها با ساعات جدید کاری تطبیق پیدا می‌کند تا فاصله اعزام قطار در زمان‌های پرتردد کاهش یابد.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در پایان خاطرنشان کرد: این تغییر ساعت فعالیت متروی تهران و حومه تا پایان تیرماه اعمال می‌شود و پس از آن زمان، فعالیت به حالت عادی خود باز می‌گردد.

مشارکت حداکثری در تدوین برنامه سوم شهرداری تهران

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با تقدیر و ارج نهادن به همکاری خوب، هدفمند و جدی کلیه مدیران، کارکنان و صاحب نظران در فرایند تدوین برنامه سوم در واحدهای ستادی، معاونت‌ها، ادارات کل و مناطق ۲۲گانه بر ادامه مشارکت حداکثری در روند تدوین برنامه سوم شهرداری تهران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الله میرزایی در این هم اندیشی اظهار داشت: تدوین برنامه سوم در سه سطح برنامه راهبردی، برنامه راهبردی عملیاتی و برنامه توسعه مناطق تهیه شده که تا پایان سال قابل ارائه به شورای اسلامی شهر تهران است.

میرزایی با اشاره به مسائل گوناگونی چون محقق نشدن بودجه ۱۷هزار و ۳۴۰ میلیارد تومانی و کاهش درآمد ۶۰۰۰ الی ۷۰۰۰ میلیارد تومانی تقاضا از محل پروانه‌های ساختمانی را از جمله معضلات پیش روی شهرداری تهران دانست و گفت: برآورد خوش‌بینانه ما از درآمد شهرداری در سال جاری ۱۵ هزار میلیارد تومان است و ۲۳۴۰میلیارد تومان از منابع درآمد شهرداری قابل تحقق نیست.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران راه برون رفت از این مسائل را بررسی بودجه شهرداری در سه سناریو صرفه‌جویی هزینه‌ها، تخصیص هزینه‌ها و بازنگری در هزینه‌ها دانست.  میرزایی در ادامه بر اهمیت مساله دسترسی‌ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه هزینه‌های ارزی در ماه‌های گذشته دو برابر شده و این امر سبب عدم امکان ادامه فعالیت‌ها در برخی از سازمان‌ها از جمله سازمان حمل و نقل و ترافیک شده است.

وی ضمن تاکید برلزوم کاهش هزینه‌ها در کلیه سازمان‌های نیازمند تجهیزات وارداتی، خواستار تهیه برآورد هزینه‌های ارزی در تک تک مناطق شد. معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از تشکیل ستاد مدیریت با هدف کاهش هزینه‌ها، شناسایی منابع درآمدی جدید و انجام وصول مطالبات شهرداری خبر داد.

میرزایی گفت: از دیگر الزاماتی که می‌بایست در دستور کار معاونت‌ها قرار گیرد تهیه گزارش از منابع قابل صرفه جویی است. وی تصریح کرد: فعالیت مهمی به نام ایجاد نمایه‌های (پروفایل) توسعه برای تک تک محلات تهران در حال انجام است. یعنی با ۷۰ شاخص برای ۳۵۴ محله و ۲۲منطقه نمایه‌های توسعه ایجاد شده که در هر سال به‌هنگام و به‌روزرسانی می‌شود. این فعالیت کار مشترکی بین معاونت برنامه‌ریزی، سازمان نوسازی و فناوری اطلاعات است که بر اساس آن، محلات نیازمند مداخله انتخاب و برنامه توسعه برای آن تبیین می‌شود.

 

ارسال نظر