جام جهانی نیست که فوتبال محلاته!

۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۷۷۴
جام جهانی نیست که فوتبال محلاته!

در حالی که همه گمان می‌کردند، اسپانیای پر زور به راحتی از سد میزبان جام جهانی 2018 عبور می‌کند، ماتادورها در ضربات پنالتی به روس‌ها باختند تا جمع ابرقدرت‌های حذف شده از این جام کامل‌تر شود. جام جهانی که یکی از کاربران معتقد است «ایتالیا و هلند توش نباشن آرژانتین و اسپانیا حذف شن آلمان از گروهش صعود نکنه دیگه درشو بیندین جام جهانی نیست مسابقات فوتبال محلاته. » یا کاربر دیگری که توییت کرد: «کی بود می‌گفت این جام جهانی دیگه جام جهانی نیست جام محلاته؟! راست می‌گفت ایتالیا و هلند که نداشت هیچ! دیگه آرژانتین و آلمان و پرتغال و اسپانیا هم نداره! الهی بگردم یکی‌یکی دارید پرچمارو از کنار اسما میارید پایین. » تعدادی از کاربران هم به گزارش پیمان یوسفی انتقاد کرده و آن را کسل‌کننده دانستند: « اگر بازیکنان دو تیم اسپانیا و روسیه می‌دونستند که ما مردم ایران بازی رو با گزارش کسل‌کننده و به‌شدت بد و فاجعه پیمان یوسفی تماشا می‌کنیم قطعا اجازه نمی‌دادند بازی در وقت اضافه ادامه پیدا کنه. » کاربری هم تکی تاکای اسپانیایی‌ها را بی‌فایده خواند و نوشت:

« واقعا تاکتیسین‌ها و تئوریسین‌های فوتبال باید یه فکری به حال این مالکیت توپ‌های بیهوده کنند که خیلی وقت‌ها حتی منجر به ایجاد موقعیت هم نمیشه. یک زمانی مالکیت توپ به معنی بازی زیبا، تاکتیکی و شناور همراه با موقعیت‌های متعدد بود الان فقط به درد آمارسازی میخوره. » کاربری هم از شباهت این بازی با بازی اسپانیا و ایران گفت و توییت کرد: «چقدر اسپانیا-روسیه شبیه ایران-اسپانیا بود. دفاع منطقی، گل خوردن روی اتفاق و اسپانیایی که هیچ موقعیت خاصی نداشت. تنها تفاوت گل عزت‌اللهی بود که آفساید گرفتن. حالا یه عده مدعی بازم برن به کیروش گیر بدن که چرا جلو اسپانیا دفاع کرد!» در این بین برخی هم دلیل حذف زودهنگام اسپانیا را اخراج سرمربی این تیم دو روز پیش از آغاز بازی‌ها دانستند. نقدی که رییس فدراسیون این کشور آن را رد کرده است. در حالی که بسیاری معتقدند که روبیالس، رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا با اخراج لوپتگی به فاصله دو روز تا شروع جام جهانی، لاروخا را وارد بحران کرد. روبیالس به خبرنگاران گفت: « از هر لحاظ برتر از روسیه بودیم و واضح است که این شکست دردناک است. روسیه در سطح ما نبود ولی موفق به حذف ما در ضربات پنالتی شد که این غم شکست را سنگین‌تر می‌کند. حتی یک لحظه از تصمیمی که گرفتم، پشیمان نشده‌ام. فکر می‌کنم هیه رو هر چه در توان داشت به خرج داد و تیم نیز عملکرد قابل قبولی داشت. هیچکس در زمین کم نگذاشت و در عین شایستگی حذف شدیم. »

 پسر کو ندارد نشان از پدر!

بازی شب یکشنبه کرواسی ودانمارک که در نهایت با برتری کروات‌ها در ضربات پنالتی پایان یافت، سر و صدای زیادی در توییتر فارسی کرد. از تمجید کاربران از دروازه بانی فرزند پیتر اشمایکل معروف در دروازه دانمارک گرفته تا گزارش بازی توسط جواد خیابانی که به مانند همیشه مورد نقد کاربران قرار گرفت. کاربران با تحسین دو تیم از بازی جذاب آنها گفتند. کاربری درباره این بازی نوشت: «بازی امشب یکی از قشنگ‌ترین بازی‌هایی بود تا حالا دیده بودم. بازی‌ای سرتاسر هیجان و استرس. تبریک به تیم برنده و صد البته تبریک به دروازه بان‌های هر دو تیم! خیلی از واکنش هاشون لذت بردم. » کاربرانی دیگری هم به دروازه بانی کسپر اشمایکل پرداختند. کاربری در این‌باره توییت کرد: نخستین فوتبال‌های که می‌دیدم عاشق و طرفدار پیتراشمایکل شدم بعد سال‌ها دارم بازی پسرش کسپراشمایکل نگاه می‌کنم عمرمون چقدر زود گذشت. » یا شخص دیگری که نوشت: «حیف حق کسپراشمایکل نبود حذف شه کسپر نشون داد پسر همون دروازه‌بان اسطوره‌یی پیتراشمایکل هست حقشه تو تیم‌های بزرگ بازی کنه هر تیمی دوست داری برو فقط رئال مادرید نرو.» عده‌یی هم به بازی دفاعی دانمارک اعتراض کردند و این اعتراض را به سبک بازی تیم ملی کشورمان پیوند دادند:

« این فوتبال الکی که روسیه و دانمارک ارائه دادن نمونه کاملی از فوتبال افتضاح و روی اعصاب تیم کی‌روش برای عاشقان واقعی فوتبال بود.» از طرف دیگر گزارشگر بازی دیشب دانمارک و کرواسی جواد خیابانی بود تا به مانند همیشه تعداد زیادی توییت درباره گزارش او روی صفحه توییتر فارسی بیاید. یک کاربر نوشت: «پسر کو ندارد نشان از پدر که با این در اگر! جواد ١٠ دقیقه اخر ٢٠ بار این نکته رو گفت که پدر چه ذوقی میکنه. دیگه تو پنالتی‌ها کار به جایی رسید بازیکنا دانمارک عشقی ضربه میزدن میدونسن مال اینا گل نشد قاعدتا مال اوناهم اشمایکل میگره. » یا کاربر دیگری که توییت کرد: «خیابانى ١٢٠ دقیقه جلو خودشو گرفت که تو ضربه‌هاى پنالتى به پسر اشمایکل بگه «پسر کو ندارد نشان از پدر!»

 

ارسال نظر