جام جهانی در فضای مجازی

۱۳۹۷/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۶۹۹

برنده بازی آرژانتین-فرانسه «فغانی» بود

روز گذشته فرانسه در یک بازی پرگل و جذاب توانست تیم آرژانتین را حذف کند. آرژانتینی که در این دوره فروغی نداشت و با گل دقایق پایانی مدافع خود در برابر نیجریه توانسته بود به دور بعد صعود کند. بازی این دو تیم که شنبه برگزار شد، حواشی فراوانی داشت که کاربران توییتر فارسی به آن توجه نشان دادند؛ از توییت درباره علیرضا فغانی که داور بازی بود تا بازی ضعیف آرژانتینی‌ها. حسین قهار ورزشی‌نویس درباره این بازی نوشت: «تبریک و خسته نباشید ویژه به علیرضا فغانی و تیم داوری فوق‌العاده ایران که بازی حساس و پر برخورد آرژانتین-فرانسه‌رو به بهترین شکل ممکن قضاوت کردن، سومین بازی بزرگ بدون استفاده از var، مایه افتخار فوتبال ایران هستید، حیف کمتر بهتون توجه میشه.» یک کاربر دیگر هم نوشت: «فغانی طوری با خونسردی بازی آرژانتین-فرانسه‌رو قضاوت کرد که انگار رضا پرستش داره به‌جای مسی بازی می‌کنه.» کاربر دیگری با اشاره به باخت ایران مقابل آرژانتین در دور پیشین جام جهانی توییت کرد: «آنقدر نگید خدا هوا ایرانیارو نداره اول آرژانتین حالا پرتغال رقیبای فوتبالیمونو برامون حذف کرد حالا ما ایرانیا می‌تونیم راحت بخوابیم.» کاربری هم از همزمانی بازی‌های جام جهانی با امتحانات دانشگاه گفته و نوشته است: ‌«وی فردا و پس‌فردا امتحان دارد و امیدوار است که سوالات از بازی‌های آرژانتین-فرانسه و پرتغال-اروگوئه و احتمالا اسپانیا-روسیه و کرواسی-دانمارک مطرح شود.» یک کاربر هم که به نظر طرفدار فرانسه است، از نحوه بازی این تیم انتقاد کرده، در عین حال که از بازیکنان فرانسوی تمجید کرده است. او توییت کرده «این فرانسه فقط و فقط یه ایراد داره اونم دِشام هستش باید بندازنش بیرون و بعد ببینن فرانسه چه می‌کنه.» برخی هم ظاهر سرمربی آرژانتین را دستمایه نوشته‌های طنز خود کردند. یکی از کاربران نوشت: «قشنگ معلومه مربی آرژانتین داشته میرفته آشغال بذاره سر کوچه بهش خبر دادن بازی داریم پاشو بیا! دیگه وقت نکرده لباس عوض کنه.»

خوشحالی ایرانی‌ها از حذف پرتغال

شنبه شب پرتغال یکی از تیم‌های همگروه ایران هم بازی حذفی خود را برگزار کرد. پرتغال در یک بازی سخت نتوانست اروگوئه را شکست دهد و در مقابل کاوانی و سوارز دو ستاره اروگوئه‌یی زانو زد.

آنهم در شبی که کریستیانو رونالدو مرد 4 گله پرتغالی‌ها همچون بازی با ایران فروغی نداشت و نتوانست حتی یک توپ به سمت چارچوب شلیک کند.

یکی از کاربران توییتر فارسی باخت دیشب پرتغال را به گردن علیرضا بیرانوند انداخت! او نوشت: «بیرانوند --> گرفتن پنالتی رونالدو --> مساوی شدن پرتغال با ایران --> دوم شدن پرتغال در گروه --> مصاف با اروگوئه --> باخت --> حذف! ==> بیرانوند = حذف پرتغال!» یا ایرانی دیگری که نوشت: «بعد از ضربه پنالتی، دیگه رونالدو اون رونالدو نشد. اصولاً دوره بازی رونالدو را باید به دوره پیشابیرانوند و پسابیرانوند تقسیم کرد.»

هشتک رونالدو توییت‌های دیگری هم داشت: ‌«رونالدو بعد از پنالتی با ایران دیگه اون رونالدوی سابق نشد! بنده خدا یه شوت سالم نتونست تو بازی به اروگوئه بزنه.» کاربر دیگری هم به تصویر جنجالی اعتراض رونالدو زمانی که او به داور اعتراض می‌کرد پرداخت: «رونالدو داشت سر تصمیم‌های داور خودشو خفه می‌کرد، بنده خدا تو بازی با ایران بدعادت شده بود فکر می‌کرد هرکاری کنه تو بازی باید آخرش کارت صدآفرین بدن بهش.» کاربر دیگری توییت کرد: «حذف ساده پرتغال جلوی تیم نه چندان مدعی اروگوئه از ارزش‌های تساوی ما جلوی پرتغال تا حد زیادی کم کرد.» یک کاربر هم بازی‌های ضعیف پرتغال و آرژانتین در این دوره از جام جهانی را مورد اشاره قرار داده و با ابراز خوشحالی از حذف آنها، آورده است: «از خوبی‌های بازی‌های امروز حذف تیم‌های ضعیفی بود که تا اینجا با خوش‌شانسی اومده بودند و اینکه از مسی و رونالدو دیگه خبری نیست. جام جهانی جام تیم‌هاست نه افراد.»

عده‌یی هم به دعوای کی‌روش و برانکو دامن زده و به طعنه برای سرمربی ایران توییت کردند: «فردوسی‌پور منتظر بود پرتغال ببره و بگه ما با این تیم مساوی کردیم که رفت مرحله بعد. تیم ملی ضعیف و مربی ضعیف ایران با این باخت پرتغال بهتر رونمایی میشن.»

 

ارسال نظر