مستطیل سبز

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۶۳۱

جام‌جهانی 2018 عاری از نژادپرستی و خشونت

بر اساس اعلام سازمان «فوتبال علیه نژادپرستی» (FARE) که وظیفه آن انعکاس رفتارهای نژادپرستانه در فوتبال اروپا است، تا اینجای جام جهانی 2018 روسیه هیچ حادثه خشونت‌آمیز و نژادپرستانه مرتبط با تماشاگرنماهای (هولیگان) راست‌گرای روس ثبت نشده است. شبکه تلویونی «ای اس پی ان» به نقل از «پیارا پووآر» رییس FARE نوشت: تاکنون اتفاقی در مقیاس بزرگ و همچنین از طرف روس‌ها به وقوع نپیوسته است. همواره در آستانه این رویدادها، نگرانی‌هایی از این بابت وجود دارد، اما تا اینجای کار اوضاع روبه راه بوده و خبر ناخوشایندی وجود ندارد.  مسکو پیش از آغاز این تورنمنت متعهد شده بود تا جام جهانی را در نهایت امنیت برای هواداران برگزار کند، این در حالی است که حوادث نژادپرستانه در بازی‌های لیگ برتر روسیه و همچنین حوادث رخ داده در بازی دوستانه‌یی که اوایل سال جاری بین روسیه و فرانسه برگزار شده بود، به گمانه زنی‌ها در مورد احتمال وقوع چنین اتفاقاتی دامن زده بود. پووآر با اشاره به اینکه عدم وجود رخدادهای نژادپرستانه در جام جهانی به دلیل تلاش‌های روسیه و شهروندانش برای مثبت نشان دادن وجهه کشور به میهمانان خارجی، به هیج عنوان غافلگیر‌کننده نیست، افزود: ما می‌دانیم که در جریان جام جهانی، هواداران و جمعیت حاضر به نوعی درک می‌کنند که زیر ذره‌بین بوده و در واقع جهان نظاره‌گر آنهاست. در این بین، «آلکسی اسمرتین» بازرس واحد ضد نژادپرستی اتحادیه فوتبال روسیه اذعان کرد: پیش از آغاز جام جهانی، رسانه‌های بیگانه، با انتشار اخبار رعب‌آور قصد تخریب چهره روسیه را داشتند، اما پس از رسیدنشان به مسکو تمامی گمانه‌زنی‌ها و پیشفرض‌های منفی از بین رفت و همگان همزیستی و مهمان‌نوازی روسیه را با چشمان خود مشاهده کردند.

جام‌جهانی روسیه بدون دوپینگ

مسوولان فیفا اعلام کردند که هیچ دوپینگ مثبتی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ثبت نشده است. به‌ گزارش تاس، مسوولان ضددوپینگ فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کردند که هیچ دوپینگ مثبت و عمل خلاف قوانین ضددوپینگ در بازی‌های جام جهانی امسال ثبت نشده است.  یکی از مسوولان ضد دوپینگ فیفا در این‌باره، اظهار کرد: ما بیش از 2 هزار و

۷۰۰ تست برای این بازی‌ها گرفتیم. هر کدام از بازیکنانی که در جام جهانی حضور دارند حداقل یک بار تست داده‌اند. ما در هر بازی حداقل از چهار بازیکن تست گرفته‌ایم. همه نمونه‌ها برای وادا فرستاده شده است و هیچ نمونه دوپینگی ثبت نشده است.  هفته‌ گذشته فیفا در بیانیه‌یی اعلام کرد که اتهامات مربوط به دوپینگ به بازیکنان تیم‌ ‌ملی روسیه را بررسی کرده است و هیچ نمونه مثبتی مشاهده نشده است.  فیفا همچنین اعلام کرده است که این نتایج از سوی وادا نیز تایید شده‌اند.

هزینه «بازی دیدن» مارادونا

فیفا برای هر «بازی دیدن» مارادونا بیش از ۱۱هزار یورو هزینه می‌کند.  به‌ گزارش آس، دیگو آرماندو مارادونا در روسیه به‌سر می‌برد و بازی‌های تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین را در جام‌جهانی ۲۰۱۸ از نزدیک تماشا می‌کند. فیفا برای اینکه ستاره پیشین آرژانتین این بازی‌ها را از ورزشگاه نگاه کند، یازده هزار و ۳۰۰ یورو برای هر دیدار هزینه می‌کند. جیانی اینفانتینو گروهی از ستارگان پیشین فوتبال را به روسیه دعوت کرده است تا در این بازی‌ها حضور پیدا کنند. در این گروه رونالدو نازاریو، ساموئل اتوئو، ایکر کاسیاس، کارلس پویول و ژاوی ارناندس حضور دارند. با این حال هیچ یک از آنها به اندازه مارادونا برای فیفا هزینه‌بر نیستند.  فیفا هزینه سفر، اقامت، غذا و دیگر مسائل را برای این ستارگان می‌پردازد. برخی از آنها حتی یک بازی را از دست نمی‌دهند که مارادونا جزو آنهاست. این ستارگان در روسیه حضور دارند تا لحظات فراموش نشدنی جام جهانی را به یاد بیاورد. هر یک از این بازیکنان می‌توانند با شبکه‌های مختلف نیز همکاری کنند. به عنوان مثال مارادونا برای برنامه

«De la Mano del Diez» شبکه تله‌سور ونزوئلا صحبت می‌کند.  فیفا از مارادونا خواسته است تا رفتار محترمانه‌تری داشته باشد. خوشحالی او پس از گل پیروزی آرژانتین مقابل نیجریه عجیب بود. این درخواست فیفا به این خاطر است که او جایگاه خاصی در تاریخ فوتبال آرژانتین دارد و بخشی از تاریخ فوتبال جهان است.

جلسه فیفا درباره داوری جام‌جهانی

مسوولان درباره مسائل داوری در بازی‌های جام جهانی و تکنولوژی VAR جلسه برگزار کردند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، در زمانی که در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مسابقه‌یی برگزار نشد و فوتبالیست‌ها و هواداران فرصتی برای استراحت پیدا کردند، مسوولان فیفا برای بازنگری مسائل مربوط به داوری و تکنولوژی‌های به کار گرفته شده در این دوره از بازی‌های جام جهانی جلسه‌یی تشکیل دادند. رییس کمیته‌ داوران فیفا عملکرد داوران را در بازی‌های گروهی مورد بررسی قرار داد و به سوالات خبرنگاران در این باره پاسخ داد. او درباره تکنولوژی VAR، اظهار کرد: ۹۵ درصد تصمیمات داوری که بدون VAR گرفته شده‌اند درست بودند. با استفاده از VAR این درصد به 99.3 رسیده است. ما همیشه گفته‌ایم که VAR به معنای اینکه داوری بی‌نقص شود نیست اما 99.3 درصد یعنی ما خیلی خیلی به ایده‌آل نزدیک هستیم. تکنولوژی VAR تصمیم‌گیری نمی‌کند، بلکه اجازه بازنگری بازی‌ها را می‌دهد. در نهایت داور است که تصمیم‌ می‌گیرد. ما می‌خواهیم که در نهایت داور در مرکز تصمیم‌گیری‌ها باشد. فکر می‌کنم که امروز VAR خیلی به ما کمک کرده است.

 

 

ارسال نظر