روی خط 2018

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۶۲۹
روی خط 2018

 امیدوارم مثل پدرم قهرمان جام جهانی شوم

تیاگو آلکانتارا، هافبک تیم ملی اسپانیا ابراز امیدواری کرد که مثل پدرش بتواند قهرمان جام جهانی شود. به گزارش «ورزش سه»، مازینیو، پدر تیاگو و رافینیا آلکانتارا، در سال 1994 با تیم ملی برزیل قهرمان جام جهانی شد. تیاگو 4 بازی تا رسیدن به دستاورد پدرش فاصله دارد و حال ابراز امیدواری کرد که بتواند مثل پدرش جام را بالای سر ببرد. او گفت: «من بازی‌های سال 1994 را به خاطر ندارم ولی به خاطر دارم که پدرم به خانه آمد و مردم خیلی خوشحال بودند. من فقط سه سال داشتم و هیچ ایده‌یی نداشتم که برخورد مردم با پدرم چرا اینگونه است. او به خانه آمده بود و من خیلی خوشحال بودم. امیدوارم بتوانم عملکردی مثل او در جام جهانی داشته و جام را بالای سر ببریم.» تیاگو درباره قهرمانی اسپانیا در جام جهانی 2010 گفت: «ما جشن گرفته بودیم. همه بالا و پایین می‌پریدند و روی میزها می‌رفتند. این یک رفتار عادی است وقتی تیمتان قهرمان جام جهانی می‌شود. بازی را تماشا می‌کردیم و وقتی آندرس گل زد، غذاها همه بالا و پایین رفتند. روغن زیتون و چاقو و چنگال و همه‌چیز به آسمان رفت. پس از گل به سختی توانستیم ادامه بازی را تماشا کنیم. شب خیلی خوبی بود. پس از بازی تی‌شرت‌هایمان را در آوردیم و به داخل استخر پریدیم.»

 استقبال با تخم مرغ؛ سهم ستاره‌های کره جنوبی!

به نظر می‌رسد حتی پیروزی در برابر مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی یعنی آلمان هم برای برخی از طرفداران فوتبال در این کشور کافی نبوده و مردم کره استقبال عجیبی از بازیکنان در بدو ورود به سئول داشتند. کره جنوبی نخستین تیم آسیایی تاریخ جام جهانی بود تا آلمان را در جام جهانی شکست داد؛ این تیم در سومین دیدار خود در مرحله گروهی با 2 گل ژرمن‌ها را مغلوب کرده تا با 3 امتیاز بالاتر از رقیب قدرتمند خود در رتبه سوم مرحله گروهی قرار گیرد. هنگامی که تیم ملی کره جنوبی 4 سال پیش به خانه بازگشته بود، بعضی از طرفداران شیرینی‌های سنتی کره‌یی را به سمت بازیکنان پرتاب کردند که در فرهنگ این کشور به عنوان یک توهین عمومی شناخته می‌شود و اینگونه هواداران از بازیکنان کره استقبال کردند. اما با این حال با توجه به پیروزی تاریخی در آخرین مسابقه با آلمان، بسیاری انتظار داشتند که جو بین مردم در هنگام بازگشت تیم متفاوت باشد که البته در نهایت این اتفاق هم تقریبا افتاد. با این حال، تعداد انگشت شماری از هواداران تخم مرغ را به سمت بازیکنان پرتاب کردند که باعث ناراحتی برخی دیگر از هواداران حامی شد و آنها از پلیس خواستند که علت این حادثه را بررسی کنند.

 بیرانوند، در تیم منتخب مرحله گروهی جام جهانی

نشریه گاردین، به انتخاب بهترین تیم جام تا به اینجای کار پرداخته که علیرضا بیرانوند به انتخاب این نشریه، بهترین گلر جام بوده است. بیرانوند با درخشش در سه بازی خود در مرحله گروهی، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. در زیر گزارش گاردین در این رابطه را می‌خوانیم: با پایان مراحل گروهی در جام جهانی، خوانندگان گاردین به انتخاب تیم برتر جام پرداختند. پس از انجام 48 بازی ابتدایی در روسیه ما از خوانندگان خود خواستیم که بهترین تیم جام را تا به اینجا از بین 736 بازیکن انتخاب کنند که نتایج به دست آمده جالب توجه است. طبق نظر خوانندگان ما، علیرضا بیرانوند، گلر ایران در یک رقابت نزدیک در درون دروازه تیم منتخب قرار می‌گیرد. او که دوران نوجوانی و جوانی سختی را در تهران سپری کرده، در کارواش و به عنوان پیک پیتزافروشی فعالیت داشته و در نهایت به یک بازیکن حرفه‌یی تبدیل شده است. او در روسیه فوق‌العاده بود. توانست ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کند که این حرکت، تنها یکی از واکنش‌های بسیار خوب او در این سه دیدار بود.

 سمپائولی دخالت مسی در تصمیمات فنی‌ آرژانتین را تکذیب کرد

خورخه سمپائولی، سرمربی تیم ملی آرژانتین می‌گوید تصمیمات فنی را لیونل مسی نمی‌گیرد. پس از اینکه بارها رسانه‌های آرژانتینی ادعا کردند مسی در دعوت و حتی چینش ترکیب تیم ملی این کشور دخالت می‌کند، سمپائولی در جریان پیروزی 2-1 مقابل نیجریه مسی را به لب خط فراخواند و به او از تعویض آگوئرو گفت. رسانه‌ها نوشتند سمپائولی از مسی برای انجام دادن یا ندادن این تعویض اجازه گرفته اما این مربی چنین چیزی را تکذیب می‌کند. به گزارش اسکای اسپورتس، سمپائولی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار مقابل فرانسه در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی روسیه گفت: صحنه‌یی که می‌گویید را خوب در خاطر دارم اما همه حرف‌هایی که با بازیکنانم می‌زنم، خصوصی هستند و در مقابل رسانه‌ها آن را فاش نمی‌کنم. اما برداشت رسانه‌ها از آن گفت‌وگو اشتباه بود. چند گزینه در خط حمله داشتیم و من فقط به مسی گفتم که قرار است از کدام استراتژی که در تمرینات روی آن کار کرده بودیم، استفاده کنیم.

 پیش‌بینی ‌گری نویل: انگلیس قهرمان

گری نویل اسطوره منچستریونایتد با انتشار دیاگرامی در صفحه اینستاگرام خود که همه تیم‌های باقیمانده در کوران رقابت جام جهانی را نشان می‌دهد، مسیر رسیدن دو تیم فینالیست به فینال را پیش‌بینی کرده. بنا به پیش‌بینی‌گری نویل، پرتغال به رهبری کریستیانو رونالدو در بازی امروز مقابل اروگوئه لویس سوارز به پیروزی رسیده و به مرحله یک‌چهارم‌ نهایی راه خواهد یافت. نویل همچنین معتقد است فرانسه به رویای لیونل مسی یعنی فتح جام جهانی برای آرژانتین پایان خواهد داد و برزیل هم در مقابل مکزیک به پیروزی خواهد رسید. در دو پیش‌بینی بعدی نویل احتمالاً افراد بسیار بیشتری با او هم‌عقیده هستند چرا که نویل پیش‌بینی کرده بلژیک، ژاپن را شکست داده و اسپانیا هم میزبان جام جهانی، روسیه را از پیش رو برخواهد داشت. نویل در ضمن معتقد است کرواسی، کار دانمارک را خواهد ساخت. نویل در آخر پیش بینی می‌کند فینال جام جهانی روسیه بین انگلیس و بلژیک برگزار خواهد شد و چون او مثل همیشه شور میهن‌پرستی دارد می‌گوید سه‌شیرها بلژیک را از پیش رو برداشته و جام طلایی را برای دومین بار بالای سر می‌برند.

 رونالدو؛ مظهر نفرت برای ملت اروگوئه!

نشریه اوواسیون اروگوئه به بهانه بازی شب گذشته اروگوئه و پرتغال، مقاله‌یی جنجالی را در مورد رونالدو منتشر کرده است. مقاله‌یی که در آن به نفرت مردم اروگوئه از فوق ستاره رئال اشاره شده و البته در بخش‌هایی از آن نیز نویسنده نتوانسته از ستایش رونالدو خودداری کند: « هرگز در طول تاریخ فوتبالیستی به اندازه رونالدو وجود نداشته است که مظهر نفرت برای مردم اروگوئه باشد. او نمونه کامل انسانی است که اروگوئه ای‌ها از وجود وی نفرت دارند. البته که او ورزشکاری بی‌نظیر است. استعدادی که فوتبال دنیا مانند او بسیار کم به خود دیده است. یک الگوی برتری طلبی و تلاش زیاد برای رسیدن به اهدافی که برای بسیاری از انسان‌ها دست نیافتنی است اما به عنوان یک اروگوئه‌ای، بیش از اینکه او را تحسین کنیم، از وی نفرت داریم.

 

ارسال نظر