استقبال از ملی‌پوش‌ها در ایوان پیروزی

۱۳۹۷/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۴۶۷
استقبال از ملی‌پوش‌ها در ایوان پیروزی

ریحانه جاویدی|

یک ماه پیش بود کاروان تیم ملی فوتبال ایران در اوج تردید و اضطراب از نتایجی که در انتظار فوتبال ایران در گروه مرگ آن هم مقابل قدرت‌هایی همچون پرتغال و اسپانیا همچنین مراکش بود، تهران را به مقصد ترکیه ترک کرد تا اردوی آماده‌سازی خود را برپا کند تا روز شروع بازی ایران و مراکش، قرار گرفتن ایران مقابل قدرت‌های فوتبال دنیا، ‌موضوع شوخی و خنده مردم شده بود، بارها حدس و گمان‌هایی از آمار گل‌هایی که کریستین رونالدو می‌توانست به دروازه ایران وارد کند، نقل همه محافل بود اما عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در جریان سه بازی خود اگرچه به برد و صعود ختم نشد اما در افکار عمومی چنان مقبولیتی پیدا کرد که مردم را ساعت چهار نیمه شب به فرودگاه امام‌خمینی (ره) بکشاند تا از ملی‌پوش‌ها استقبال کنند. هواپیمای حامل کاروان تیم ملی ایران ساعت 3:30 بامداد چهارشنبه در فرودگاه امام خمینی (ره) فرود آمد و شب باشکوه از همان لحظه اول رقم خورد، استقبالی که با آب‌پاشی روی هواپیمای تیم ملی به سبک صنعت هوانوردی آغاز شد و با حضور بازیکنان تیم ملی در ایوان پیروزی فرودگاه امام و رویارویی با موج استقبال مردم به پایان رسید. اگرچه خروج تیم ملی فوتبال ایران با نگرانی و ناامیدی بود اما ورودشان به کشور باشکوه‌تر از آن شد که در باور ملی‌پوش‌ها می‌گذشت. گواه آن هم پست‌های تقدیر و تشکری است که هر کدام در صفحات اینستاگرام‌شان خطاب به مردم نوشتند. کارلوس کی‌روش و ستاره‌های تیم ملی ایران که شهر سارانسک بعد از توقف مقابل قهرمان اروپا به خاطر عدم صعود به دور بعد، اشک ریزان روی زمین نشسته بودند بامداد چهارشنبه از ته دل خندیدند و با استقابل مردمی که بیشتر از پنج ساعت در فرودگاه انتظار کشیدند، خستگی از تن‌شان خارج شد.

در بازگشت تیم ملی به ایران حاشیه‌های مختلفی رقم خورد اما یکی از مهم‌ترین حواشی انتظار طرفدارانی بود که می‌خواستند از نزدیک علیرضا بیرانوند را ببینند. مردی که مانع گل شدن پنالتی کریس رونالدو شد تا تیم ملی را به جریان بازی بازگرداند حتی در این میان پای مهدی تاج نیز به ماجرا باز شد چون طرفداران از او می‌خواستند که گلر اول ایران را به جمع آنها بیاورد.

از دیگر حواشی جالب این استقبال پاسخگویی رییس فدراسیون فوتبال به ماجرای تمدید قرارداد کی‌روش و برطرف کردن نگرانی طرفدارانی بود که به فرودگاه آمده بودند. تاج در طول مدت حضور خود چند باری مصاحبه کرد و در تمام صحبت‌های خود سعی می‌کرد تا حواشی پیرامون قرارداد کی‌روش، اختلافاتش با برخی منتقدان و... را به نحوی مسالمت‌آمیز حل و فصل کند. خانواده‌های ستاره‌های فوتبال بعد از هفته‌ها دوری از آنها خود را به سی‌ای‌پی فرودگاه رسانده بودند، جایی که خواهر مرتضی پورعلی گنجی با چند روز تاخیر کیک تولدی برای ستاره شماره 8 ایران تهیه کرده بود تا سورپرایز جالبی برای برادر خود رقم بزند. جشن تولدی خاطره‌انگیزه که شیرینی‌اش بعد از نمایش رویایی مقابل مرد سال جهان حالاحالاها از زیرزبان مدافع شمالی ایران خارج نخواهد شد.

 

ارسال نظر