به مو رسید ولی پاره نشد

۱۳۹۷/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۴۶۶
به مو رسید ولی پاره نشد

شب سه‌شنبه تیم ملی آرژانتین در یک بازی که همه می‌گفتند، حقش برد نبود، نیجریه را شکست داد و با 4 امتیاز به دور بعد صعود کرد. آرژانتین که با شکست در بازی با کرواسی و تساوی با ایسلند همه را از خود نا امید کرده بود. به‌خصوص هوادارانش که اگرچه از صعود این تیم خوشحال شدند، اما آن را تیم شایسته‌یی نمی‌دانستند. از سوی دیگر برخی هواداران فوتبال، از صعود آرژانتین خوشحال شدند، چراکه جام را بدون تیم‌های بزرگ جذاب نمی‌دانستند. هواداران آرژانتین هم جام را بدون آرژانتین برای خود پایان یافته می‌دانستند. یکی از این کاربران در توییتی نوشت: «به مو رسید ولی پاره نشد. توییت حذف آرژانتین هم آماده کرده بودم حتی. اینکه جام برای ما تموم شد و از حالا به بعد فقط قهرمان نشدن آلمان، برزیل، فرانسه و اون رونالدوهه!! است که اهمیت داره (کی پس دیگه؟! ایتالیای من کجایی؟) ولی جام هنوز مسی داره و زندگی ادامه.» با این حال برخی هم نیجریه را شایسته صعود به دور بعد می‌دانستند و حتی معتقد بودند داوری هم در بازی شب سه شنبه سوت‌هایش به سوی آرژانتین چرخش داشته. هر چند ناجی آرژانتین چنین نظری دارد. مارکوس روخو، مدافع تیم ملی آرژانتین و باشگاه منچستریونایتد که ناجی آلبی سلسته شد، می‌گوید تیمش شایسته صعود بوده. روخو که به ندرت گلزنی می‌کند، در پایان بازی گفت: «شایسته صعود بودیم چون هرگز ناامید نشدیم. در مقطعی که همه به ما تردید داشتند، توانستیم سربلند خارج شویم. به اوتامندی و بانگا گفته بودم که گل می‌زنم و اطمینان داشتم که گلزنی خواهم کرد. این گل را به خانواده‌ام، برادرم، همسرم و دخترانم تقدیم می‌کنم. اوضاع خوب پیش نمی‌رفت و بسیار خوشحالم که حالا صعود کرده‌ایم. جام جهانی تازه از امشب برای ما شروع شده است.»

 حمله به پروفسور!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید وقتی برانکو درباره بازیکنان داخلی صحبت می‌کند نباید هیچ‌وقت فراموش کند هزاران دلاری که برای بازیکنان اوکراینی خرج کرد و یک دقیقه هم آنها بازی نکردند. کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اظهارات مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: شما باید نظم و انضباط را در مربی تان حاکم می‌کردید. من در این مدت با نظم و انضباط کارم را در تیم ملی انجام دادم و از باشگاه‌ها تشکر کردم و شروع این قدردانی‌ام از تیم پرسپولیس بود. ولی این مربی شما بود که به اردوی تیم ملی در دبی لطمه زد و باعث لطمه دیدن رابطه کادر تیم ملی شد. کی روش افزود: او بود که به اردوهای تیم ملی در فصل لطمه زد و مخالفت و ممانعت‌هایی با تمرینات یک و نیم روزه تیم ملی در پک انجام داد. او تلاش کرد تا ساختمان پک را بگیرد و در موضوع تجهیزات دخالت کرد. او صحبت‌های سم گونه‌یی راجع به بازیکنان داشت و با این حرف سم پاشی کرد. یک بار برای همیشه او را ساکت کنید. وقتی او راجع به بازیکنان داخلی صحبت می‌کند نباید هیچ‌وقت فراموش کند هزاران دلاری که برای بازیکنان اوکراینی خرج کرد و یک دقیقه هم آنها بازی نکردند. وی در پایان گفت: آقای پروفسور! این کشور برای بودن من و شما کوچک است. من برادرم و خانواده‌ام را در کنارم ندارم. الان مردم باید تصمیم بگیرند، یا من یا شما. این اظهارات تند کی روش علیه سرمربی پرسپولیس بار دیگر فضای فوتبال ایران را دو قطبی کرد. از یک سو هواداران پرسپولیس این اظهارات سرمربی تیم ملی را به نقد کشیدند، از سوی دیگر برخی هم به حمایت از کی روش بر آمدند. یکی از کاربران در حمایت از برانکو نوشت: «آقای کی روش فراموش کرده خیلی از بازیکنایی که تو جام جهانی برای تیم ملی از جون مایه گذاشتند، همون بازیکنایی بودند که برانکو تحویل تیم ملی داده بود.» یکی دیگر از کاربران هم در توییتی نوشت که کی‌روش اگرچه از لحاظ فنی قابل ستایش است، اما مطمئنا الگوی خوبی برای «اخلاق» نیست.

 انتقادات اسپانیا را متحد‌تر کرده است

سرخیو راموس کاپیتان تیم ملی اسپانیا در پستی در اینستاگرامش تاکید کرد که انتقادات از این تیم باعث شده تا آنها متحد‌تر شوند. اسپانیا در مرحله گروهی جام‌جهانی با یک پیروزی و دو تساوی به دور بعد رقابت‌ها صعود کرد و از همین رو، انتقادات بسیاری از این تیم به واسطه عملکرد نه چندان خوبش به عمل آمد. با این وجود، راموس معتقد است که این انتقادات باعث متحدتر شدن تیم ملی کشورش شده است. کاپیتان اسپانیا با انتشار پستی در اینستاگرام نوشت: «می‌خواهیم به این تیم مفتخر باشیم، افتخاری که وقتی پیراهن این تیم را پوشیدیم، وقتی نماینده اسپانیا بودیم آن را حس کنیم. از ما انتقاد می‌شود، خودمان از خودمان انتقاد می‌کنیم، می‌جنگیم، تلاش می‌کنیم ولی همیشه متحد باقی خواهیم ماند.»

 

 احترام جام به کروات‌ها

تیم ملی کرواسی در کنار اروگوئه یکی از دو تیمی بوده که تا به الان توانسته با سه پیروزی به دور دوم جام‌جهانی صعود کند. کرواسی که خط میانی آتشینی دارد و بسیاری از کارشناسان آن را یکی از تیم‌های صاحب شانس این دوره از رقابت‌ها می‌دانند. حال در دور دوم رقابت‌ها کروات‌ها باید با دانمارکی بازی کنند که آنچنان تیم قوی نشان نداده است. سرمربی تیم ملی دانمارک، اگی هاریدی می‌گوید ما با تیمی روبه‌رو هستیم که در مرحله گروهی، بهترین تیم بوده. کروات‌ها در گروه D جام جهانی فوق‌العاده ظاهر شدند و بدون از دست دادن حتی یک امتیاز، به عنوان تیم اول گروهی که به گروه مرگ معروف شده بود به دور حذفی راه یافتند. دانمارک هم در روسیه بدون شکست بوده. آنها با دو تساوی و یک پیروزی، بعد از فرانسه به عنوان تیم دوم گروه C به مرحله یک‌هشتم نهایی رسیده‌اند. هاریدی می‌گوید: «شاید بتوان گفت کرواسی تا اینجا بهترین فوتبال را بازی کرده. بازی سختی در پیش است ولی ما بی‌صبرانه منتظر شنیدن سوت شروع بازی‌مان در مقابل کرواسی هستیم و با تمرکز کامل به استقبالش می‌رویم.» دانمارکی‌ها در 19 بازی اخیر خود شکست نخورده‌اند ولی در این جام جهانی، تاکنون درخشان ظاهر نشده‌اند و در بازی آخرشان در مرحله گروهی، با صدای شدید سوت تماشاچی‌ها که از بازی هر دو تیم دانمارک و فرانسه ناراضی بودند به کار خود پایان دادند. هاریدی در بازی مقابل کرواسی می‌تواند از یوسف پولسن مهاجم باشگاه لایپزیگ استفاده کند. مهاجم گلزنی که در بازی مقابل فرانسه به دلیل دریافت دومین کارت زرد غایب بود.

 

ارسال نظر