پیش‌بینی جالب مورینیو درباره گلر آرژانتین

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۰۶۰

 

شب پنج‌شنبه آرژانتین به مصاف کرواسی رفت و با شکست 3-یک مقابل این تیم، حالا در آستانه حذف از رقابت‌های جام جهانی قرار دارد. در حالی که بازی با نتیجه مساوی پیگیری می‌شد، کابا یه رو اشتباه عجیبی انجام داد و به بازیکن کرواسی پاس گل داد تا قفل دروازه آرژانتین باز شود و پس از آن، 2 گل دیگر نیز توسط آلبی سلسته به ثمر رسید و کار تمام شد. اما در این میان، صحبت‌های پیشین ژوزه مورینیو درباره کابایه رو، بار دیگر در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و با واکنش بسیاری روبرو شده است. پس از تساوی یک-یک آرژانتین مقابل ایسلند، مورینیو گفته بود: «ایسلند یک موقعیت داشت و به گل رسید. کابایه رو در درون دروازه بود و اگر جای او، من هم در درون دروازه بودم، فرقی نمی‌کرد زیرا توانایی دروازه بانی کابا یه رو به اندازه من است.» صحبت‌های مورینیو شب گذشته بار دیگر حقیقت را در مورد واکنش‌های بسیار ضعیف و اشتباهات کابایه رو ثابت کرد.

ایران تیمی است بزرگ با ایده‌های روشن

فرناندو هیرو سرمربی اسپانیا بعد از پیروزی یک-صفر تیمش مقابل ایران که در دیداری سخت و مصافی دشوار به دست آمد در مصاحبه با تلویزیون اسپانیایی تله‌سینکو ایران را تیمی بزرگ با ایده‌های روشن دانست. به گزارش «ورزش سه»، در دیدار روز چهارشنبه ایران و اسپانیا تک‌گل دیه‌گو ‌کاستا کافی بود تا لاروخا در کازان آرنا جمع امتیازهای خود را به عدد 4 برساند و درحالی که یک بازی دیگر از مرحله گروهی در پیش دارد، در کنار پرتغال صدرنشین گروه B باشد. لاروخا در بازی آخر خود در این گروه روز دوشنبه به مصاف مراکش خواهد رفت و حالا بخت بسیار زیادی برای صعود از مرحله گروهی دارد. هیرو در مصاحبه خود می‌گوید بازی با ایران نشان داد که بازی در این تورنمنت چقدر دشوار خواهد بود. هیرو می‌گوید «در جام جهانی هیچکس راحت پیروز نمی‌شود. پیروزی مقابل ایران همانقدر که انتظار داشتیم سخت بود. وقتی بازی بارها و بارها متوقف می‌شود، بازگشتن به ریتم و ضرباهنگ مناسب برای تیم دشوار می‌شود. ما بعد از پایان نیمه اول بعضی نکات را اصلاح کردیم و بعد از گلی که به ثمر رساندیم، بهتر شدیم.»

نقشه کی‌روش برای متوقف کردن «رونالدو»

لو رفت!

کارلوس کی‌روش در مصاحبه با شبکه ملی پرتغال RTP از شرایط تیم ملی ایران سخن گفت. کی‌روش در بخشی از این مصاحبه گفت: از من می‌پرسید که چه برنامه و راه‌حلی برای مهار رونالدو دارم؟ شاید جادوئی‌ترین روش این باشد که (با خنده) فرناندو سانتوس رونالدو را در ترکیب تیم قرار ندهد. این البته (با خنده دوباره) ریسکی هست که بعید می‌دانم سانتوس انجام دهد. شاید نکته چشم‌نواز بازی پرتغال و ایران رویارویی بازیکنان سوپر جنگنده و سوپر فداکار تیم ایران برای متوقف کردن رونالدوی سوپر بازیکن باشد. گزارشگر پرتغالی خبر خود را این‌گونه به اتمام رساند: «کل دنیا می‌دانند که رونالدو چه توانایی‌هایی دارد، اما در تیم مقابل یک پرتغالی به خوبی می‌داند که رونالدو چه ضعف‌هایی دارد.»

«راموس» بین نیمه به داور ایران-اسپانیا

چه گفت؟

دنی کارواخال در یک مصاحبه اختصاصی با برنامه ال ترنسیتور، درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد که در این میان به بازی تیم‌ ‌ملی فوتبال اسپانیا برابر ایران نیز اشاره کرد. مدافع ‌اسپانیایی گفت‌: جمله‌ام درباره تیم‌ ‌ملی ایران بد توصیف شد. من تنها نظر شخصی خودم را گفتم. هر تیمی می‌تواند بسته بازی کند، توپ‌ها را قطع کند یا بازیکنان خود را به زمین بیندازند. دروازه‌بان ایران برابر دیگو کاستا خود را از قصد به زمین زد. این فوتبال نیست و این تنها نظر من است. کارواخال در مورد صحبت سرخیو راموس با داور دیدار ایران و اسپانیا اظهار کرد: به داور به خاطر وقت کشی ایرانی‌ها اعتراض کردیم اما در جریان بازی چیزی به او نگفتیم. سپس بین دو نیمه کمی با او صحبت کردیم و راموس به او گفت‌: «می‌دانم که اروگوئه‌یی هستی و از ما خوشت نمی‌آید اما سعی کن یک فوتبال برگزار شود و بازی دایما متوقف نشود.» داور پس از صحبت‌های راموس خندید و متوجه شد که این یک شوخی است.

در خیابان‌های خرم‌آباد فوتبال و دریبل ‌زدن را یاد گرفتم

روزنامه موندو دپورتیوو در گزارشی درباره بازیکن ایرانی‌تبار استرالیا نوشت: برت فان مارویک سرمربی هلندی تیم‌ ‌ملی فوتبال استرالیا با قرار دادن بازیکن جوان ۱۹ ساله‌یی به نام دنیل ارزانی در فهرست ۲۳ نفره تیم خود برای جام جهانی همه را شگفت‌زده کرد. سرمربی هلندی معتقد است ارزانی بازیکن آینده‌داری است. دنیل جوان‌ترین بازیکن جام‌جهانی است و به نظر می‌رسد آینده درخشانی داشته باشد. او پس از اینکه در بازی مقابل فرانسه از دقیقه 84 به میدان آمد، برابر دانمارک فرصت بیشتری داشت و از دقیقه 68 وارد زمین شد. با وجود اینکه زمان کمی داشت تا خود را نشان دهد، همه متوجه قابلیت‌هایش شدند. ارزانی در ایران متولد شده است ولی در زمان کودکی به همراه خانواده‌اش به سیدنی مهاجرت کرد. او پس از بازی کردن برای تیم‌ ‌ملی استرالیا گفت‌: با این کشور سازگاری بیشتری دارم و می‌توانم پیشرفت کنم. مهاجم ملی‌پوش استرالیا در ادامه‌ به کودکی‌اش در خرم‌آباد اشاره کرد و گفت‌: بازی‌های زیادی را به همراه دوستانم در خیابان‌های این شهر انجام می‌دادم. در اینجا بود که دریبل‌زنی و دیگر تکنیک‌های فوتبالی را یاد گرفتم. بازی کردن در خیابان‌ها باعث شد اعتماد به نفس پیدا کنم. باید خود را باور داشته باشیم به خصوص زمانی که اشتباه می‌کنیم. در این ‌دوره بیشترین توانایی‌های خود را به دست آوردم.

 

ارسال نظر