جام‌جهانی در فضای مجازی

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۹۶۸

 تجربه حس نوستالژیک با مهدوی‌کیا

20 سال پیش در چنین روزی ایران و امریکا در رقابتی که آن را بازی قرن خواندند به مصاف یکدیگر رفتند. بازی که جام جهانی فوتبال در فرانسه را برای ایرانیان به یادماندنی کرد. مهدی مهدوی‌کیا هم که یکی از دو گل ایران به امریکا را به ثمر رسانده بود، از این فرصت استفاده کرد و از همزمانی بازی ایران با اسپانیا با سالگرد بازی تاریخی ایران و امریکا نوشت. او در صفحه توییتر خود با انتشار عکسی از خوشحالی‌اش پس از زدن گل به امریکا، نوشت:

«20 سال پیش چنین روزی، خیلی سخته ولی امیدوارم روز به یادموندنی باشه.» این پست مهدوی‌کیا با استقبال کاربران فارسی‌زبان مواجه شد و آنان با این بازیکن سابق تیم ملی فوتبال همراهی کردند. یکی از کاربران هم گذری به جام جهانی فرانسه زد و اینکه ایران در آن دوره می‌توانست به دور دوم صعود کند: «هنوز بعد از بیست سال حسرت می‌خورم که چرا از آلمان اون سال ترسیدیم و خوب بازی نکردیم، اخ که صعود دو قدمی ما بود اخ اگه امشب بشه چی می‌شه!»

 پخش بازی در مشهد

علی عالی خبرنگار ورزشی نوشت که به مشهدی‌ها هم اجازه داده شد تا بازی‌های جام جهانی را در پارک‌ها و فرهنگسراها دیدن کنند. قاسم تقی‌زاده خامسی شهردار مشهد پیش از این گفته بود اگر ایران به فینال برسد، یک فکری برای پخش مسابقات در پارک‌های شهر می‌کند. در حالی که روز گذشته به خانواده‌های تهرانی هم اجازه داده شد تا بازی ایران و اسپانیا را در ورزشگاه آزادی تماشا کنند. قرار بود بازی ایران و مراکش نیز در ورزشگاه آزادی پخش شود که به دلیل مخالفت‌ها، لغو شود. اما شب سه‌شنبه خبر رسید استانداری تهران مجوز پخش بازی در ورزشگاه آزادی را صادر کرده است. پس از اعلام این خبر، در مدت کوتاهی تعداد زیادی از بلیت‌های بازی به صورت اینترنتی فروش رفت.

 مقایسه سرعت فغانی با کریستیانو رونالدو

در حالی روز سه‌شنبه بازی اول تیم‌های حاضر در جام جهانی پایان یافت که در کنار تیم ملی فوتبال ایران، علیرضا فغانی هم مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. علیرضا فغانی داور مطرح فوتبال ایران که به همراه تیم داوری رضا سخندان و محمدرضا منصوری در رقابت‌های جام‌جهانی حضور دارد در دیدار حساس آلمان برابر مکزیک نخستین قضاوتش را در جام جهانی انجام داد. او در این بازی قضاوتی بسیار خوب داشت که با واکنش‌های مثبت زیادی همراه بود. اما نکته جالب درباره قضاوت علیرضا فغانی به صحنه گل مکزیک در این بازی مربوط می‌شود که داور ایرانی سرعتی بیشتر از کیمیچ مدافع راست سرعتی تیم ملی آلمان دارد. شبکه معروف ZDF عکسی گرافیکی که در آن سرعت علیرضا فغانی از مدافع راست تیم ملی در صحنه گل لوزانو بازیکن مکزیک بیشتر بوده است، منتشر کرده است. فغانی در این صحنه 21.69 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد در حالی که کیمیچ با سرعت 17.86 در حال دویدن به سوی دروازه آلمان است. این تصویر در شبکه‌های مجازی بازتاب فراوانی داشته است. بسیاری از کاربران این تصویر گرافیکی از فغانی را با فیلم کورس کریستیانو رونالدو در بازی با اسپانیا مقایسه کرده‌اند که رونالدو مانند یک دونده دوی صد متر تمام بازیکنان را جا می‌گذارد.

 ژاپنی‌ها فرهنگ خود را به رخ کشیدند

هواداران ژاپن با تمیز کردن سکوهای‌شان، بار دیگر فرهنگ فوق‌العاده‌شان را به رخ کشیدند. پس از پیروزی روز گذشته ژاپن مقابل کلمبیا، در حالی که در خیابان‌های سارانسک جشن پیروزی ژاپنی‌ها برگزار می‌شد، هواداران سامورایی آبی تصمیم گرفتند سکوهایی که مورد استفاده آنها قرار گرفته بود را تمیز کنند و بار دیگر فرهنگ فوق‌العاده شان را به رخ کشیدند. پس از این بازی، دیدار سنگال-لهستان برگزار شد که هواداران سنگال نیز همین کار را تکرار کردند که مورد توجه کاربران شبکه‌های مجازی قرار گرفت.

 

 

ارسال نظر