اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۲۱۹
اخبار شهرستان‌ها

 رونمایی از فرش‌های جام‌جهانی فوتبال

تبریز| از ۸فرش و تابلوفرش نفیس جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه در تبریز رونمایی شد.مجید خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی در این آیین با اشاره به رویداد مهم تبریز ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی و فرصت رونق‌بخشی به صنعت گردشگری تبریز در سایه تبلیغات حرفه‌یی افزود: اگر از این فرصت به خوبی استفاده کنیم، نتایج آن را در سال‌های آینده شاهد خواهیم بود. شهردار تبریز هم گفت: ۸ تخته فرش ابریشمی که برای مسابقات جام‌جهانی تدارک دیده شده است به دست بهترین هنرمندان فرش تبریز در مدت ۶ ماه بافته شده است. فرش و تابلوفرش‌های نفیس جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه به دست استادان حسین کاظمی و مهدی شاهی طراحی و بافته شده و در بافت آنها از مواد درجه یک، ۵۰درصد رنگ گیاهی و ۵۰درصد رنگ شیمیایی استفاده شده است.

 توقف لایروبی کارون در خوزستان تا اطلاع ثانوی

اهواز| معاون حفاظت و بهره‌برداری منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: در طول سه، چهار سال گذشته تاکنون اعتباری برای لایروبی رودخانه کارون تخصیص داده نشده است. مصطفی شبه اظهار کرد: در طول سه، چهار سال گذشته تاکنون اعتباری برای لایروبی رودخانه کارون تخصیص داده نشده است. ردیف اعتباری لایروبی رودخانه کارون حذف نشده اما در این زمینه تخصیصی نیز داده نشده است. متاسفانه با توجه به اینکه پولی برای پرداخت در دولت وجود ندارد، شاهد آن هستیم که تخصیصی نیز برای اعتبار مورد نیاز برای لایروبی رودخانه کارون انجام نمی‌شود تا بتوان در رودخانه کارون اقدامات لازم را انجام داد. معاون حفاظت و بهره‌برداری منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: برخی از طرح‌هایی که در کارون انجام می‌شود با استفاده از اعتبارات داخلی استان است. اجرای این طرح به منابع استان و تخصیص‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود، وابسته است.

 آغاز مایه‌کوبی رایگان بیماری تب برفکی

در دام‌های سنگین

اهواز| مدیرکل دامپزشکی خوزستان از آغاز طرح فاز اول مایه‌کوبی رایگان بیماری تب برفکی در دام‌های سنگین در سال جاری در گاوداری‌ها، گاومیش‌داری‌ها و دامداری‌های روستایی استان خوزستان خبر داد. مصطفی کنارکوهی اظهار کرد: طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، برنامه واکسیناسیون در جمعیت دام سنگین در این فاز با استفاده از واکسن تب برفکی به صورت کاملا رایگان و با استفاده از توان عملیاتی اکیپ‌های مایه‌کوب بخش دولتی در واحدهای دامداری صنعتی، نیمه صنعتی، گاومیش‌داری‌ها و نیز واحدهای روستایی با رعایت کامل اصول بهداشتی و بیوسکیوریتی آغاز شد. کنارکوهی افزود: زمان اجرای این عملیات 30روز کاری بوده و اکیپ‌های شهرستانی مجری طرح موظف هستند با رعایت کیفیت و کمیت در موعد مقرر عملیات را به اتمام برسانند. اکیپ‌های عملیاتی در صورت مشاهده کانون‌های مشکوک به این بیماری، موضوع را به ادارات دامپزشکی سطح استان اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

 رویکردها به سمت مدیریت مصرف آب حرکت کرده‌ است

کرمان| مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی استان کرمان از سوق یافتن رویکردها به سمت مدیریت مصرف آب خبر داد و تصریح کرد: همه مردم در هر سطحی در مدیریت آب مسوول هستند و باید در این راستا قدم بردارند. ابراهیم علیزاده دیروز در جلسه کارگروه آمایش سرزمین در سالن اندیشه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: متاسفانه تاکنون تمام مسائل کم آبی را به خشکسالی مرتبط داده و کار خاصی در مدیریت مصرف انجام ندادیم و خود را اغنا می‌کردیم که دوران طولانی مدت خشکسالی ایجاد شده و این موضوع به پایان می‌رسد و همین امر سبب شده هیچ‌گاه مدیریت مصرف را لحاظ نکنیم. باید قبول کنیم که در منطقه‌ کم آبی قرار داریم و اگر این موضوع را بپذیریم دیگر یک طرف میز وزارت نیرو نیست و متهم به کمبود آب و تامین آب نیستیم، لذا باید همه با کم آبی سازگاری پیدا کنیم، اگر چنین کنیم همه صندلی‌ها یک طرف میز می‌رود. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی استان کرمان از تشکیل کارگروه سازگاری با کم آبی در کشور سخن به میان آورد و عنوان کرد: استان کرمان جزو استان‌های بحرانی به لحاظ آب کشور است.

 افزایش ۷۵برابری تولید زالوی ایرانی

در فراهان

اراک| یک واحد تولیدی زالو در فراهان با تلاش و تحقیقات توانست، تولیدات خود را ۷۵برابر کند.

برزآبادی‌فراهانی مدیر این شرکت با بیان اینکه این مرکز با تکثیر و پرورش ۲۰هزار قطعه زالو در سال گذشته کار خود را شروع کرد، افزود: در حال حاضر با تلاش و تحقیقات همکاران مجموعه توانستیم شاهد افزایش تولیدات به یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه زالو در سال باشیم. او اضافه کرد: در کنار این فعالیت مشغول به راه‌اندازی فارم‌های تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، انجام جلبک و کشت بافت در حوزه اشتغال بانوان هستیم. در حال رایزنی نیز با کشور‌های اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و اسپانیا در حوزه تامین زالو و فرآورد‌ه‌های آن هستیم.

 خسارت ۹۰میلیارد ریالی سیل در رازوجرگلان

بجنورد| فرماندار شهرستان رازوجرگلان گفت: خسارت سیل هفته‌ گذشته به این شهرستان مرزی ۹۰میلیارد ریال برآورد شده است. محمد زارعی‌هدک اظهار کرد: هفته گذشته طی سه مرتبه سیل به بخش‌های غلامان، رازوجرگلان خسارت زده است. خسارت سیل بیشتر به راه‌ها، مزارع کشاورزی، تاسیسات زیربنایی بندهای انحرافی بوده است.

 

ارسال نظر