ارز رمز بومی منتظر قانون و مقررات بانکی

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۱۲۶

 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توضیح اینکه اقدامات فنی در زمینه ارز مرزها انجام شد، گفت: در زمینه حقوقی و مقررات گفت‌وگو و رایزنی انجام شده و منتظر تدوین مقررات مربوطه از سوی بانک مرکزی هستیم.

نصرالله جهانگرد در گفت‌وگو با ایبنا درباره آخرین وضعیت از رمزها در کشور اظهار کرد: مهم‌ترین اقدامی که در چند ماه اخیر در زمینه ارز رمزها صورت گرفته، ایجاد بستر شکل‌گیری رمز پول‌ها در پژوهشگاه ارتباطات و آغاز مطالعات فنی و پژوهشی در این زمینه است.

وی افزود: با دستور وزیر ارتباطات مقرر شد با همکاری پست بانک فعالیت در این زمینه آغاز شود تا بتوانیم از بستر موجود در این بانک برای معرفی یک ارز رمز بومی استفاده کنیم که نقش ما در این زمینه از نظر مباحث فنی است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه توضیح داد: رمز پول‌ها که بیت کوین ازجمله مشهورترین نوع این ارزهاست مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است و تکنولوژی‌های جدیدتر نیز در دنیا درحال شکل‌گیری است.

جهانگرد با اشاره به اینکه نقش این ارز رمزها در اقتصاد کشورها و قوانین و مقررات در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: به نظر من مباحث فنی به زودی حل و روشن خواهد شد اما تنظیم مقررات و بستر حقوقی و نحوه تعامل با این ارزها در کسب وکارهای داخلی همچنین مزایای این کار در جریان اقتصادی کشور ازجمله مباحثی است که نیاز به روشنگری و تعیین تکلیف دارد.

وی درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در این زمینه افزود: عمده گفت‌وگوها و بررسی‌ها از نظر جنبه فنی این ارزها پیش رفته اما در زمینه حقوقی و مقررات با بانک مرکزی گفت‌وگو و رایزنی‌هایی داشتیم که منتظر تدوین مقررات مربوطه در این زمینه از سوی این بانک هستیم.

 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به نظر من این فاز تکنولوژیک همه ما را به سمت اجرایی کردن این تصمیمات هدایت خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر