ارتباطات

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۹۴۳

واگذاری تلفن ثابت به‌روز می‌شود

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پیگیری به عقب‌ماندگی در حوزه تلفن ثابت و وجود صف‌های نوبت برای دریافت این سرویس گفت: 100درصد باید واگذاری تلفن ثابت به‌روز شود و در دوره مسوولیت خودم این وعده را می‌دهم.

سید مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که مدت‌ها وزارت ارتباطات و مخابرات بر سر توسعه زیرساخت و تلفن ثابت مناقشه داشتند که در نهایت دولت به شرط تعهد به سرمایه‌گذاری در زیرساخت با افزایش تلفن ثابت موافقت شد که انتظار می‌رفت توسعه تلفن ثابت سرعت گیرد و صف‌های دریافت خط ثابت کاهش یابد، اما این طور نشد چرا؟ اظهار داشت: از زمانی که مسوولیت مدیریت شرکت مخابرات ایران را به عهده گرفتم با جدیت توسعه تلفن ثابت را شروع کرده‌ایم، بخشی از تجهیزات مخابرات در گمرک بوده که در حال حاضر ترخیص شده و در حال نصب برای توسعه تلفن ثابت است و ان‌شاءالله هر چه سریع‌تر این برنامه انجام می‌شود. وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه میزان فیش در نوبت دریافت تلفن ثابت وجود دارد، گفت: در این لحظه آخرین آمار فیش‌های در نوبت دریافت تلفن ثابت را در دسترس ندارم اما فعلا یک ماه است که این مسوولیت را قبول کرده‌ام و باید کمی زمان برای اجرا برنامه‌ها بگذرد تا برای مثال در بازه 3 ماهه آمار جدید توسعه را اعلام کنیم که میزان توسعه و آمار فیش‌های در نوبت دریافت تلفن ثابت نسبت به قبل قابل مقایسه باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چه وعده‌یی برای تسریع در توسعه تلفن ثابت و کاهش زمان دریافت این سرویس می‌دهید، گفت: در حال حاضر توسعه‌هایی که از قبل طبق طرح برنامه نگاشت 5 ساله شرکت مخابرات ایران برنامه‌ریزی شده را دنبال می‌کنیم تا به برنامه‌هایی که مدیریت قبلی شرکت مخابرات ایران برای توسعه تلفن ثابت تنظیم کرده است، برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وعده می‌دهید در دوره مدیریت شما واگذاری تلفن ثابت بار دیگر در کشور به روز شود، گفت: 100درصد باید این‌طور شود و ان‌شاءالله همین برنامه را در دستور کار داریم.

در سال‌های اخیر در نتیجه رشد سریع تلفن همراه، کاهش تقاضا برای تلفن ثابت و کاهش سرمایه‌گذاری در این بخش، تلفن ثابت که زمانی به‌روز واگذار می‌شد دچار عقب‌ماندگی در توسعه نسبت به تقاضا شد و در حال حاضر در بسیاری از مناطق متقاضیان برای دریافت یک خط تلفن ثابت ماه‌ها و گاهی سال‌ها در نوبت می‌مانند.

مشکل موبایل در ورزشگاه آزادی رفع می‌شود

آذری‌جهرمی در پیامی قول برطرف کردن مشکل آنتن‌دهی موبایل در ورزشگاه آزادی را داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که همراه با اینفانتینو از میهمانان ویژه دیدار استقلال و پرسپولیس بود در یک پیام توییتری قول حل مشکل آنتن‌دهی موبایل در ورزشگاه آزادی را داد.

آذری‌جهرمی در پیام خود گفته است: «امروز ارتباطات تلفن همراه در ورزشگاه آزادی متناسب با تعداد جمعیت نبود. با همکاری مدیریت ورزشگاه آزادی و اپراتورهای تلفن همراه این مشکل را برطرف خواهیم کرد.»

آخرین اخبار رجیستری گوشی

رجیستر شدن برندهای جدید گوشی‌های همراه و موکول شدن برند سامسونگ به سال آینده یکی از مهم‌ترین اخبار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته گذشته بود.

به گزارش ایسنا، در حالی که پیش از این عنوان شده بود تمامی برندهای گوشی‌های همراه تا پایان سال جاری مشمول رجیستری می‌شوند، حسین فلاح‌جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه‌یی اجرای طرح رجیستری را برای گوشی‌های مدل نوکیا، سونی، تکنو و هوآوی تا ۱۴اسفند ماه سال جاری لازم‌الاجرا اعلام کرد.

از طرفی در حالی که مسوولان عنوان کردند تمام برندها تا پایان سال مشمول رجیستری می‌شوند و انتظار می‌رفت این اتفاق برای برند سامسونگ هم بیفتد، رجیستری برای این برند پرمصرف به سال آینده موکول شد. در این راستا، محمدجواد آذری‌جهرمی در صفحه توییتر خود درباره علت تاخیر در رجیستری گوشی‌های سامسونگ اظهار کرد: بر اساس گزارش دبیر کمیته طرح ثبت تلفن همراه، به ‌دلیل سهم ۵۰درصدی سامسونگ در بازار و لزوم تثبیت شرایط در روزهای پایانی سال و جلوگیری از تاثیرات منفی بر مصرف‌کننده نهایی، اعمال طرح برای این نشان تجاری به بعد از تعطیلات نوروزی موکول شد.

در عین حال جدیدترین گوشی گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس سامسونگ که در برخی سایت‌ها از این دو برند به عنوان گوشی‌های سامسونگ که از این پس شامل رجیستری می‌شوند، نام برده شده، به تازگی و در جریان کنگره جهانی موبایل رونمایی شدند که البته هنوز وارد بازار نشده‌اند و بنابراین در بازار ایران نیز وجود ندارند مگر اینکه با آغاز فروش این دو گوشی به صورت قاچاق وارد کشور شوند.

در نتیجه از آنجا که هنوز گوشی‌های جدید این برند وارد ایران نشده و هر نوع وارداتی پیش از پایان سال قاچاقی خواهد بود، عملا این دو نوع مدل جدید، مشمول طرح شده‌اند و غیر از این دو مدل، رجیستری سایر گوشی‌های سامسونگ مطابق اظهارات مسوولان به سال آینده موکول شده است.

آذری‌جهرمی با اشاره به شائبه‌های به وجود آمده در مورد دلایل تاخیر ثبت نشان سامسونگ اظهار کرد: در این شائبه‌ها مطرح می‌شد که وزارت ارتباطات به دلیل آنکه این نشان تجاری از برندهای بزرگ بوده، در مقابل آن کوتاه آمده است یا عبارتی مانند باج به کار می‌رفت. همچنین گفته می‌شد از آنجایی که تلفن همراه سامسونگ قصد دارد، مدل جدیدی را به بازار معرفی کند و عده‌یی نیز می‌خواهند که این مدل را به کشور وارد کنند، نسبت به ثبت این برند تاخیر ایجاده شده است این در حالی است که ما تحت تاثیر این فضا قرار نداریم و با قاطعیت و درایت و هوشمندی کار را به پیش خواهیم برد.

 

ارسال نظر