تجهیز گمرکات به نرم‌افزارهای موبایلی

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۲۲۳

معاون گمرک ایران استفاده از نرم افزارهای گمرک موبایلی، ارزشگذاری داینامیک و تجزیه و تحلیل تصاویر ایکس ری به صورت هوشمند را از برنامه‌های اصلی گمرک اعلام کرد.

به گزارش ایبِنا، علی بعیدی مفردنیا با اشاره به برنامه استفاده از نرم افزارهای گمرک موبایلی، گفت: جهت‌گیری گمرک به سمت استفاده از نرم افزارهای گمرک موبایلی است و ارزش‌گذاری داینامیک و تجزیه و تحلیل تصاویر ایکس ری به صورت هوشمند از مهم‌ترین برنامه‌های گمرک ایران در آینده است.

بعیدی مفردنیا اظهار کرد: خوشبختانه در ۵۰ سال گذشته ماهیت فعالیت گمرک به عنوان یک دستگاه نظارتی تغییر کرده و دقت و سرعت را به عنوان دو فاکتور اصلی به کار بسته است. وی با تاکید بر اینکه توازن دقت و سرعت انجام امور گمرکی با استفاده از فناوری‌های نوین حاصل می‌شود، افزود: در گذشته نقش گمرک تنها در راستای دریافت عوارض و مالیات بود، اما اکنون این نقش به صیانت از جامعه تبدیل شده به نوعی که هموطنان در صورت خرید یک کالا انتظار دارند چارچوب‌های استاندارد و کیفیت و سلامت را دارا باشد و این وظیفه برعهده گمرک است.

معاون گمرک ایران با تاکید بر لزوم به کارگیری پنجره واحد تجارت الکترونیکی به عنوان عالی‌ترین نقطه خدمات گمرکی، تاکید کرد: با وجود مدیریت ریسک هوشمند دیگر نمی‌توان در گمرکات نقش سنتی را ایفا کرد و اگر این نوع مدیریت وجود نداشته باشد، یقینا به جایی نمی‌رسیم.

 

 

ارسال نظر