اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۳۹۱

واکنش جهرمی به اظهارات رییس پدافند غیرعامل

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به اظهارات اخیر رییس سازمان پدافند غیرعامل در رابطه با سهم بالای تلگرام از پهنای باند ایران واکنش نشان داد.

آذری‌جهرمی در بازدید از ایسنا، در پاسخ به سوالی درمورد اظهارات اخیر رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: آمار ارائه شده به ایشان صحیح نیست. دوسوم کاهش پهنای باند معادل ۶۶ درصد است نه ۸۰درصد، ضمن اینکه کاهش پهنای باند از ۱۱۰۰ به ۳۰۰ گیگابیت هم معادل ۷۲درصد افت می‌شود. البته هیچ کدام از این آمارها صحیح نیست و پس از انسداد تلگرام و اینستاگرام مجموعا تا حدود ۴۵درصد از پهنای باند اینترنت کشور کاسته شد. این در حالی است که در سبد مصرف مشترک نهایی نسبت پهنای باند اینترنت به داخل نسبت ۶۰ به ۴۰ را داریم. ارائه این آمار آن هم از سوی مسوولان این شائبه را ایجاد می‌کند که باید در صحت سایر آمارها هم شک کرد.

آذری‌جهرمی افزود: در کلان در مطلوب نبودن شرایط فعلی شکی وجود ندارد اما متهم کردن دیگران نیز فایده‌یی ندارد و باید تلاش کنیم با همدلی و همراهی و پرهیز از نمایش اختلاف در حاکمیت به شرایط مطلوب نزدیک شویم.

واردات شکر سال آینده هم، ممنوع

مدیرکل دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی جهاد کشاورزی اعلام کرد: باتوجه به افزایش تولید و موجودی ذخایر کشور، ممنوعیت واردات شکر برای سال آینده ادامه دارد و فعلا نیازی به واردات نداریم.

سیدجمال مدرسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وضعیت تولید شکر در سال‌های گذشته بسیار مناسب بوده و میزان افزایش تولید آن در سال جاری بسیار خوب ارزیابی شده است؛ لذا فعلا نیازی به واردات نداریم.

وی ادامه داد: حدود 2 میلیون و ۲۰۰ هزار تن میزان نیاز سالانه کشور به شکر است که پیش‌بینی تولید امسال و نیمه اول سال آینده نشان می‌دهد هیچ نیازی به واردات شکر نداریم. براساس آخرین آمار تجارت محصولات کشاورزی طی ۹ماهه امسال، بیش از ۷۶۴ هزار تن شکر بالغ بر ۳۷۹میلیون دلار به کشور وارد شده که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 27.72درصد از نظر وزنی و 31.22درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.

پروژه اعزام انسان به فضا بودجه ندارد

دبیر ستاد توسعه فناوری هوایی و هوانوردی با بیان اینکه بودجه حوزه هوافضا نسبت به گذشته خوب است، گفت: به برخی سرفصل‌ها مانند اعزام انسان به فضا بودجه‌یی اختصاص نیافته است.

منوچهر منطقی درخصوص وضعیت بودجه هوافضا در سال ۹۷ به مهر گفت: بودجه‌یی که برای این حوزه پیش بینی شده است بودجه بدی نیست و از بودجه اختصاصی در سال‌های قبل بهتر است.

وی با بیان اینکه البته به همه سرفصل‌های حوزه هوافضا بودجه اختصاص نیافته، افزود: در بخش ماهواره‌ها بودجه درنظر گرفته شده ولی در بخش پرتاب انسان به فضا بودجه‌یی وجود ندارد.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بودجه امسال نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر است اما باید به این نکته توجه داشت که نباید وابسته به ضریب تحقق بودجه باشد چراکه روند فعالیت در این حوزه به نحوی است که اگر مشکلات مالی مطرح شود باعث پراکندگی متخصصان خواهد شد. وی گفت: این بودجه در همه سرفصل‌ها به صورت جامع دیده نشده که اعزام انسان به فضا مشمول این سرفصل است.

دبیر ستاد توسعه فناوری هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری عنوان کرد: بودجه‌یی که در حوزه هوافضا نوشته شده یک سند جامع است که در آن متخصصان هوافضا توافق دارند و قرار است پروژه‌ها را بر همین مبنا پیش ببرند.

واردات «تیلاپیا» ٢ هزار تن کاهش یافت

رییس سازمان شیلات ایران گفت: واردات ماهی تیلاپیا با هدف حمایت از تولید داخلی در سال 2016 میلادی به 6 هزار و ٩٠٠ تن رسید که نزدیک ٢ هزار تن کاهش نشان می‌دهد.

حسن صالحی در نشست خبری سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: براساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) میزان واردات ماهی تیلاپیا به ایران در سال 2015 نزدیک 8 هزار و ١٠٠تن بود.

وی با رد مشکلات بهداشتی مصرف ماهی تیلاپیا در کشور گفت: به عنوان دولت وظیفه داریم علاوه بر حمایت از تولید داخلی، امنیت غذایی کشور را حفظ کرده و برای افزایش میزان مصرف انواع آبزیان تلاش کنیم.

صالحی تصریح کرد: در سال ٨٧ براساس توافق سازمان شیلات و سازمان حفاظت محیط‌زیست توافق شد ماهی تیلاپیا در بافق یزد تولید شود و تحقیقات علمی بسیاری در این زمینه صورت گرفت که بر این اساس، می‌توانیم بچه ماهی تیلاپیای تک‌جنسی نر تولید کنیم و نگرانی زیست‌محیطی بابت تکثیر آن در سایر آب‌ها را نداشته باشیم.

به گزارش ایرنا، برنامه تولید و پرورش ماهی تیلاپیا از سال 90 در ایران به شکل تحقیقاتی در بافق یزد کلید خورد که با مخالفت‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکنون مسکوت مانده بود و تنها دو شرکت بخش خصوصی به‌طور محصور و محدود شده امکان پرورش و تولید این ماهی را داشتند. اکنون گونه ماهی تیلاپیای نیل در ایران موجود است که دارای تغذیه گیاهی بوده اما گونه‌های دیگر آن گوشتخوار هستند.

 

ارسال نظر