اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۲۲۲

 تفاهم مخابرات با 2 شرکت در واگذاری اینترنت خانگی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام خود در توضیح سوالات مکرر کاربران نوشت: شرکت مخابرات ایران تاکنون با 2شرکت به تفاهمات قراردادی در زمینه واگذاری اینترنت خانگی رسیده و شرایط برای خرید سرویس از این شرکت‌ها فراهم شده است. به گزارش گروه اقتصادی ایرنا، محمدجواد آذری‌جهرمی در شرح این موضوع آورده است: در مورد وجود انحصار برای شرکت مخابرات ایران در واگذاری اینترنت خانگی همان‌گونه که قبلا بیان شده با توجه به مصوبه 266کمیسیون تنظیم مقررات و لزوم اصلاح این رفتار، شرکت مخابرات ایران تاکنون با 2شرکت دیگر به تفاهمات قراردادی رسیده و با ابلاغ آن به استان‌ها شرایط برای خرید سرویس از این شرکت‌ها فراهم شده است. وی تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات موظف شده است بر نحوه اجرای این مصوبه نظارت نماید در صورت وجود مشکل گزارش آن به سامانه۱۹۵ در پیگیری موثر خواهد شد. آذری جهرمی در بخش دیگری آورده است، در تعرفه جدید، مشترکین کم مصرف که پهنای باند بالا نیاز دارند، فاقد انتخاب مناسب هستند و برای رضایت این دسته از کاربران، پیشنهادهایی در حال بررسی است که تلاش می‌کنیم تا فروردین ماه به نتیجه نهایی برسد. وزیر ارتباطات در مورد بهبود کیفیت بازی‌های آنلاین افزوده است علاوه بر اینکه کیفیت این بازی‌ها مورد پایش دایمی قرار گرفته تا شرایط نسبی فعلی تثبیت شود، تیمی مشغول مذاکره و پیگیری شده‌اند تا بهبود مناسبی حاصل شود‌. آذری‌جهرمی در ارتباط با تعرفه جدید نوشته است، شرکت‌ها موظف هستند ابتدا از اینکه سرعت مورد تقاضای مشترک قابل واگذاری است، اطمینان حاصل نمایند سپس نسبت به برقراری آن اقدام نمایند. وی می‌افزاید: برقراری سرویس بدون حصول اطمینان از سرعت تخلف است و سازمان تنظیم مقررات موظف بر نظارت برای حسن اجرای مصوبه شده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص فهرست سایت‌های داخلی که نیم بها محاسبه می‌شوند، آورده است در مصوبه آمده که کلیه سایت‌هایی که در درون کشور میزبانی می‌شوند باید نیم بها مورد محاسبه قرار گیرند بنابراین لیست پانصد سایت سابق فاقد اعتبار برای محاسبه در دست بررسی و شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس موظفند مصوبه را اجرا کنند.

 زیان اقتصاد از واگذاری برخی پروژه‌های سودده

عضو کمیسیون تلفیق بودجه از واگذاری برخی پروژه‌های خوب و سود ده به افراد خاص که بعضا با هلدینگ و شرکت‌های دولتی ارتباط دارند، انتقاد کرد. نبی هزارجریبی در گفت‌وگو با خانه ملت درخصوص اشتغال جوانان گفت: دغدغه بسیاری از خانوارها در سراسر کشور اشتغال فرزندانشان است بنابراین رونق اشتغالزایی، یک اولویت بدیهی محسوب می‌شود. تداوم بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تبعات اجتماعی به همراه دارد چرا که بیکاری باعث افسردگی بخشی از جوانان جویای کار کشور شده است. عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده و همکاران نماینده مجلس درخصوص ایجاد اشتغال پایدار به مسوولان اجرایی تذکر داده‌ایم و نباید فراموش کرد معضل بیکاری در افزایش آمار خودکشی موثر بوده است. نماینده گرگان و آق‌ قلا در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: یک جوان با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حدود 18سال از بهترین سال‌های زندگی خود را صرف یادگیری علم و دانش کرده این درحالی است که علاوه بر زحمات جوانان در یادگیری علم و دانش و تخصص، خانواده‌ها و دولت نیز برای تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده حدود 18سال هزینه انجام داده‌اند بنابراین در این راستا باید بستر برای اشتغال و استفاده از ظرفیت نیروی انسانی متخصص در کشور فراهم شود تا کشور پیشرفت کند. هزارجریبی با تاکید بر نقش حمایت از بخش خصوصی در رونق اقتصاد و اشتغال‌زایی ادامه داد: کم توجهی به اشتغال‌زایی باعث می‌شود، بخشی از نخبگان و نیروی تحصیل کرده به خارج از کشور مهاجرت کنند. علاوه بر وزارت ورزش و جوانان باید قوای مجریه، مقننه و قضاییه و تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان به موضوع ایجاد اشتغال در کشور به صورت هماهنگ توجه کنند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه خصوصی‌سازی واقعی در اقتصاد کشور ادامه داد: در برخی اوقات مشاهده می‌شود که برخی پروژه‌های خوب و سود ده به افراد خاص که بعضا با هلدینگ و شرکت‌های دولتی ارتباط دارند، واگذار می‌شود که بدیهی است در این واگذاری رانت وجود داشته است. عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مقابله با رانت و مفاسد اقتصادی و جلوگیری از قاچاق کالا و واردات بی‌مورد از عوامل موثر در اشتغال‌زایی است.

 برنج در عمده‌فروشی‌ها 18 درصد ارزان شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی از واردات برنج برای تنظیم بازار شب عید و سال آینده خبر داد و گفت: قیمت برنج ایرانی ۱۰تا ۱۸درصد کاهش یافته که برای حمایت از بازار، این محصول را خریداری و ذخیره می‌کنیم. علی‌اکبر مهرفرد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شمال کشور قیمت برنج در عمده‌فروشی حدود ۱۰ تا ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و با توجه به اینکه وزارت جهاد کشاورزی نمی‌خواهد این محصول بیشتر از این کاهش قیمت داشته باشد و تولیدکنندگان متضرر شوند آن را برای ذخیره‌سازی خریداری می‌کند. وی افزود: برنج محصولی است که دو سوم نیاز کشور تولید داخلی دارد و حدود ۳۰درصد آن نیز وارد می‌شود؛ بنابراین نه‌ تنها باید به فکر تامین منافع تولیدکنندگان باشیم بلکه نباید اجازه دهیم که به مصرف‌کنندگان اجحاف شود. این درحالی است که با وجود افزایش ۱۰درصدی هزینه در هر سال با کاهش بیش از ۱۵درصدی قیمت عمده‌فروشی مواجه بوده‌ایم. معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در نیمه نخست امسال حدود یک میلیون تن برنج وارد شد و به همین دلیل چند ماهی واردات آن را متوقف کردیم اما ادامه واردات این محصول ربطی به امسال ندارد و با هدف تامین و تنظیم بازار شب عید و سال آینده صورت گرفته است چراکه چند مشکل دست به دست هم دادند تا همه کشورها مانند ایران زودتر دست به کار شوند که کاهش و کمبود تولید برنج هندی و افزایش نرخ ارز از عوامل آن بوده است.

 

ارسال نظر