اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۳۶۶

پرداخت وام قرض‌الحسنه مهرایران به 582 هزار نفر

بانک قرض‌الحسنه مهرایران در 10ماه ابتدای سال جاری بالغ بر 582هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به اعتبار 64هزار میلیون ریال در حوزه‌های بهبود معیشت، اشتغال‌زایی و کارآفرینی، بهداشت و درمان، ازدواج جوانان و همچنین حمایت از مددجویان پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهرایران، همچنین 90درصد منابع جذب شده به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه‌های مختلف اختصاص یافته و 10درصد مابقی نیز ذخیره قانونی نزد بانک مرکزی است.

در سال 96 نسبت به پایان سال گذشته بیش از 60 درصد منابع قرض‌الحسنه جذب شده است که نشان‌دهنده ارتقای جایگاه خدمات قرض‌الحسنه بانک در اذهان عمومی و شناخت بیشتر مردم از خدمات و طرح‌های تسهیلاتی آن است. بانک قرض‌الحسنه مهرایران در راستای اجرای سیاست‌های کلی جمعیت تمرکز خود را به امر تسهیل در ازدواج جوانان قرار داده است. طی 10سال فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهرایران بالغ بر 259 هزار فقره وام ازدواج پرداخت شده است و در 10 ماه ابتدای سال 96 نیز بیش از 29هزار و 500نفر از جوانان با مراجعه به شعب از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استفاده کرده‌اند. این بانک بالغ بر 5 میلیون نفر مشتری و سپرده‌گذار دارد که بیش از 3میلیون نفر از آنان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کرده‌اند. بانک قرض‌الحسنه مهرایران در راستای برنامه‌های عملیاتی تحقق مسوولیت اجتماعی خود، پروژه توانمندسازی دانش‌آموزان مناطق محروم از طریق تهیه و توزیع بیش از 300 هزار قلم کالای تحصیلی، آموزشی و بهداشتی با هدف کمک به برنامه‌های ریشه‌کنی فقر به ارزش 15میلیارد ریال را اجرا کرده است.

کاهش هزینه بانک‌ها با استفاده از «فین‌تک»‌ها

رییس کانون بانک‌های خصوصی با بیان اینکه بانک‌ها برای کاهش هزینه‌های خود نیاز دارند تا سودآوری‌شان بالا رود، گفت: فین تک‌ها می‌توانند به بانک‌ها در کاهش هزینه‌ها کمک کنند.

کوروش پرویزیان در گفت‌وگو با ایبنا گفت: به طور حتم فین تک‌ها برای نظام مالی و بانکی کشور فرصت هستند و شبکه بانکی می‌تواند از فرصت فین تک‌ها برای مواجهه با چالش‌هایی که با آن روبه‌رو هستند، استفاده کنند. وی درباره این موضوع توضیح داد: یکی از موضوعات مهمی که شبکه بانکی به آن نیازمند است، استفاده از تغییرات تکنولوژی برای ارائه خدمات موثرتر به مردم است؛ از آنجا که پایه فین تک‌ها نیز بر استفاده از فناوری در ارائه خدمات مالی است، می‌تواند به بانک‌ها در خدماتشان کمک کند. مدیرعامل بانک پارسیان ادامه داد: بانک‌های کشور امروز به‌ شدت نیاز دارند تا برای افزایش سودآوری هزینه‌های خود را کاهش دهند و این موضوع می‌تواند از گذر فین تک‌ها عبور کند.

5063 میلیارد تومان خرید اوراق مشارکت در 8 ماه

براساس آمار بانک مرکزی در پایان دوره 8 ماهه سال جاری 50.633 میلیارد ریال اوراق مشارکت از سوی سرمایه‌گذاران خریداری شده است.

به گزارش «تعادل» براساس آخرین آماری که بانک مرکزی ایران برای دوره 8 ماهه سال ۹۶ منتشر کرده در این مدت به میزان56.500 میلیارد ریال انواع اوراق مشارکت«دولت، دولتی‌-بودجه‌یی، وزارت اقتصاد، شهرداری شیراز و شهرداری اصفهان» با مدت 2و 4ساله و نرخ سود علی‌الحساب ۱۶و ۱۵درصد منتشر شده که 50.633 میلیارد ریال این اوراق تا به امروز از سوی سرمایه‌گذاران خریداری شده است. نگاهی به اطلاعات منتشر شده، مشخص می‌کند تا پایان دوره 8 ماهه منتهی به آبان ماه ۹۶ اوراق مشارکت دولت به میزان 50.000 میلیارد ریال منتشر شده که 44.175میلیارد ریال آن از سوی سرمایه‌گذاران خریداری شده است. همچنین در این دوره مالی 50.000 میلیارد ریال اوراق مشارکت دولتی- بودجه‌یی از سوی دولت برای سرمایه‌گذاران منتشر شد که در 6 ماهه ابتدایی سال ۹۶ مبلغ 44.175میلیارد ریال از این حجم به فروش رفته و کمتر از ۶۰۰۰ میلیارد ریال از این اوراق باقی مانده است.

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد براساس بند «ب»و «ج» تبصره 5 قانون بودجه ۱۳۹۵ بر مبنای طرح‌های دولتی از ۹ آذر ماه ۹۵ تا پایان آبان ماه ۹۶ به میزان 50.000 میلیارد ریال اوراق مشارکت 4ساله با نرخ سود علی‌الحساب ۱۵درصد از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر شده که تا انتهای دوره 6 ماهه ابتدایی سال جاری 44.175میلیارد ریال از این اوراق از سوی خریداران مورد استقبال قرار گرفت.

از سویی دیگر جدول آماری وضعیت انتشار اوراق مشارکت در 8 ماهه اول سال ۹۶ که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، سهم شهرداری‌ها از انتشار اوراق مشارکت در این دوره مالی را 6.500 میلیارد ریال نشان می‌دهد که از این حجم اوراق تقریبا بیش از ۹۵درصد از آن از سوی سرمایه‌گذران خریداری شده به گونه‌یی که 6.458 میلیارد ریال از اوراق مشارکت در این بخش براساس دوره نیمه نخست سال جاری به فروش رفته است.

نگرانی از حذف برخی تعهدات بیمه‌گر پایه در حوزه درمان

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران در واکنش به اعلام خبر حذف برخی خدمات درمانی از تعهد بیمه پایه، این موضوع را باعث افزایش ضریب خسارت و ضرردهی بیشتر بیمه‌های تکمیلی درمان دانست.

به گزارش روابط‌عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران، سید محمد علیپور در آخرین جلسه شورای عمومی سندیکا درباره موضوع بیمه‌های تکمیلی درمان و ضریب خسارت بالای این رشته بحث و تبادل نظر شد و ضرورت اصلاح نرخ‌ها و شرایط آن دوباره مورد تاکید اعضای سندیکا قرار گرفت. وی با اشاره به کار کارشناسی صورت گرفته در بهار گذشته توسط کارگروه تخصصی درمان و ارسال آن به بیمه مرکزی گفت: هنوز در خصوص پیشنهاد 6ماه قبل سندیکا نظر مشخصی داده نشده و طولانی شدن زمان تصمیم‌گیری قطعا شرکت‌های بیمه را با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌کند؛ از سوی دیگر اخباری مبنی بر حذف برخی خدمات درمانی از تعهد بیمه‌گر پایه و در تعهد بیمه‌گر تکمیلی قرار گرفتن آنها به گوش می‌رسد که مسلما فشار روی شرکت‌ها را افزایش می‌دهد. ابراهیم کاردگر مدیرعامل بیمه آسیا نیز خواهان ورود جدی بیمه مرکزی در موضوع قرارداد با بیمه‌گذاران بزرگ شد و گفت: باید برای ریسک‌های بزرگ که تعداد آنها زیاد هم نیست، شرایط کنترل شده‌یی از سوی بیمه مرکزی اعمال شود.

 

ارسال نظر