2 اقدام مهم مجلس برای کمک به گمرک

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۹۴۲

رییس کل گمرک ایران و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش «تعادل» به نقل از گمرک ایران، در این دیدار پورابراهیمی بر حمایت مجلس از طرح‌ها و برنامه‌های گمرک ایران تاکید و ۲ اقدام مهم مجلس برای کمک به گمرک در سال ۱۳۹۷ را تشریح و اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی تمامی اعتبارات پیش بینی شده برای تجهیز گمرکات به امکانات و دستگاه‌های پیشرفته کنترلی را بودجه سال ۱۳۹۷ تصویب می‌کند تا روند تجهیز گمرکات کشور در سال آینده با سرعت مناسبی پیگیری شود.

وی همچنین از تصویب لایحه اصلاح قانون امور گمرکی در مجلس خبر داد و افزود: لایحه اصلاح قانون امور گمرکی پس از تصویب در کمیسیون اقتصادی مجلس در نوبت طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و پیش بینی می‌شود در صحن علنی مجلس نیز تصویب و از سال آینده اجرایی شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه بر حمایت از برنامه‌های گمرک ایران برای توسعه سامانه‌های الکترونیکی و شفافیت تاکید و با تقدیر از زحمات رییس کل گمرک ایران بر حمایت مجلس از روند اصلاحات نظام گمرکی تاکید کرد.

فرود عسگری رییس کل گمرک ایران نیز در این دیدار از حمایت‌های رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پیشبرد اهداف و برنامه‌های گمرک تقدیر و تشکر کرد و گفت: گمرک ایران در تازه‌ترین اقدام «اظهار قبل از ورود کالا» را در بزرگ‌ترین گمرک کشور اجرایی کرده که اقدامی مهم و اساسی در حمایت از تولید و تسهیل و توسعه تجارت به شمار می‌آید.

عسگری در ادامه از برنامه گمرک برای استقرار سامانه جامع گمرکی در مناطق آزاد خبر داد و گفت: این سامانه در منطقه آزاد اروند به عنوان نخستین منطقه آزاد بر اساس تفاهم‌نامه گمرک و سازمان منطقه آزاد پیاده‌سازی شده است.

 

ارسال نظر