اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۳۷۸

چرا خرید اوراق سپرده بانک آینده مطمئن است؟

برای بسیاری از افراد «اوراق گواهی سپرده سرمایه‌گذاری» یکی از آن مواردی است که بار‌ها و در جاهای مختلف شنیده‌اند اما شاید کمتر کسی ویژگی‌های دقیق و مفصل آن را بداند. اوراق مشارکت در واقع نوعی تامین مالی و قراردادی است که بین سرمایه‌گذار و موسسات، شرکت‌ها و بانک‌ها بسته می‌شود و سرمایه‌گذار در قبال سرمایه‌یی که وارد کرده، مقداری سود ثابت به دست می‌آورد.

به گزارش روابط عمومی بانک آینده، پرداخت سود در اوراق مشارکت معمولا به صورت یک ‌ماهه، 3‌ماهه یا 6 ‌ماهه است و تضمین پرداخت سود توسط سازمانی که اوراق را منتشر کرده، انجام می‌شود. به بیانی دیگر این نوع سرمایه‌گذاری نوعی از حساب پس‌انداز است. در حساب پس‌انداز بلندمدت، شرایط مشابه گواهی سپرده است و در هر دو محصول امکان برداشت زودتر از سررسید وجه وجود دارد فقط نرخ سود به نرخ سود قبل از سررسید تغییر خواهد کرد.در شرایطی که موسسات مالی غیرمجاز با سوءاستفاده از کمبود‌های قانونی و به راحتی با سودهای غیرمنطقی و کاذب رقابتی خطرناک برای جذب سپرده‌ها به راه می‌اندازند، سپرده‌گذاران باید به دنبال راهی امن برای سرمایه‌گذاری باشند. اما در این میان عوامل دیگری نیز دخیل است که می‌تواند باعث محبوبیت و مطلوبیت بیشتر این اوراق شود. یکی از این عوامل قابلیت ضامن شدن این اوراق در بانک‌ها برای دریافت وام است. صاحبان این اوراق سپرده می‌توانند با گرو گذاشتن آن از بانک‌ها تسهیلات مختلف دریافت کنند. با گرو گذاشتن این اوراق دیگر نیازی به جست‌وجو برای پیدا کردن ضامن جهت دریافت وام نیست. این ویژگی روند اخذ وام را تسریع می‌کند. این مساله برای بانک‌ها نیز مطلوب‌تر است. بانک‌ها به دلیل قابل نقد شدن این اوراق تمایل بیشتری به گرو گرفتن این اوراق به نسبت ضمانت چند ضامن حقیقی و حقوقی دارند.

شاید برخی ثابت و تضمینی بودن سود را از معایب اوراق مشارکت به شمار آورند اما گروهی دیگر این مساله را به عنوان یک مزیت نگاه می‌کنند. این دیدگاه دقیقا به ریسک‌پذیری افراد در یک سرمایه‌گذاری مربوط می‌شود.

برای شخصی که ریسک‌گریز است، سرمایه‌گذاری با سود ثابتی که از سود حساب‌های بانکی بیشتر است و هیچ نگرانی بابت از دست دادن آن نیست، جذابیت دارد. همچنین ثبات و تضمین سود و در امان ماندن از نوسانات بازار می‌تواند معیاری مهم برای بسیاری از سرمایه‌گذاران باشد. در همین راستا بانک آینده اقدام به فروش اوراق گواهی سپرده سرمایه‌گذاری(عام) یک ساله کرده است. این اوراق یک ساله و با نرخ سود 16درصد سالانه به صورت روزشمار و معاف از مالیات ارائه می‌شود. به این اوراق سود ماهانه تعلق می‌گیرد و با نرخ 14درصد قبل از سر‌رسید قابل بازخرید است. این اوراق در واحدهای100هزار تومانی ارائه می‌شود. فروش این اوراق از روز دوشنبه یازدهم دی ماه در 165شعبه بانک آینده در سراسر کشور آغاز شده و تا تاریخ یک‌شنبه هفدهم دی ماه به مدت 6 روز کاری ادامه خواهد داشت. درحال حاضر و با توجه به تغییرات انجام شده در قوانین بانکی این محصول یکی از محصولات دارای سود مناسب و ریسک پایین سرمایه‌گذاری است که امکان نقد شدن در هر زمان را داراست. جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص این اوراق می‌توانید به شعب بانک آینده و تارگاه آن به نشانی www.ba24.ir مراجعه نمایید.

 

برنامه بانک تجارت برای تجهیز منابع، مطالبات و املاک مازاد

مدیرعامل بانک تجارت مهم‌ترین محورهای عملیاتی این بانک تا پایان سال جاری را تجهیز منابع، وصول مطالبات و فروش املاک مازاد و تملیکی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، رضا دولت‌آبادی در جلسه ویدئو کنفرانس با حضور بیش از دوهزار نفر از مدیران و روسای شعب این بانک در سراسر کشور برنامه‌های عملیاتی خود در کوتاه‌مدت برای بهبود وضعیت این بانک را اعلام کرد.

وی جذب منابع پایدار و با کیفیت را ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های عملیاتی بانک تجارت در مقطع کنونی عنوان کرد و یادآور شد: قطعا بانک تجارت با پایبندی به رویکرد و دستورالعمل‌های بانک مرکزی در خصوص نرخ سود سپرده‌ها از هرگونه اقدامی که انضباط بازار پول در کشور را تحت تاثیر قرار دهد پرهیز خواهد کرد و به جای آن خواهیم کوشید از طریق ارائه خدمات باکیفیت و متفاوت ارزی و ریالی و توسعه خدمات بانکداری الکترونیک زمینه را برای جذب منابع از طیف‌های مختلف مشتریان فراهم آوریم. وی در این خصوص افزود: امروز واحدهای ارزی و شعب بانک تجارت از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان جهت صدور ضمانتنامه‌های ارزی و ریالی، گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی، خرید و فروش ارز و... برخوردارند، ضمن آنکه برنامه ما ارتقای فوری سامانه‌های سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه IT بانک برای ارائه خدمات ممتاز بانکداری الکترونیک به هم میهنان است مدیرعامل جدید بانک تجارت در ادامه با تشریح اولویت‌ها و برنامه‌های این بانک برای کاهش مطالبات معوق گفت: تشدید مشکل مطالبات معوق در سال‌های اخیر یکی از اصلی‌ترین دلایل محدود شدن قدرت بانک‌ها در تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کشور بوده و آنچه در این میان از شبکه بانکی انتظار می‌رود افزایش تلاش در جهت وصول مطالبات غیرجاری است که بانک تجارت نیز با توان و سرعت بیشتری در این حوزه فعال خواهد بود. وی افزود: همان‌طور که مدیران ارشد اقتصادی کشور نیز تاکید دارند رویکرد بانک تجارت در حوزه وصول مطالبات، جدیت توام با دقت و انعطاف‌پذیری در بررسی و تعیین تکلیف پرونده‌های مطالباتی است. وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های وصول مطالبات این بانک در سطوح مختلف تاکید کرد: هدف اصلی ما در این حوزه فراهم آوردن شرایط مناسب برای چرخش موثر منابع بانک و کسب نقدینگی لازم برای اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان و دیگر کارآفرینان واقعی اقتصاد کشور است و امیدواریم با تداوم موفقیت بانک در این حوزه طی سال مالی آتی بتوانیم اقدام به آزادسازی بخشی از ذخایر مطالباتی بانک نموده و شرایط مطلوب‌تری را برای تامین حقوق ذی‌نفعان ازجمله سهامداران و سپرده گذاران بانک ایجاد نماییم. دولت‌آبادی تسریع در فروش املاک مازاد را از دیگر اولویت‌های عملیاتی این بانک در کوتاه‌مدت بر شمرد و افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌های موجود برای بهبود وضعیت صورت‌های مالی بانک‌ها، مولدسازی دارایی‌ها است و برای تحقق این هدف فروش املاک مازاد بسیار مهم است و با اجرایی شدن آن بخشی از مشکلات شبکه بانکی برای تامین مالی بخش تولید در کشور از میان برداشته می‌شود. وی افزود: در این زمینه تصمیمات مهمی در جهت افزایش اختیارات ارکان ذی‌ربط به ویژه مدیریت‌های استانی بانک اتخاذ شده و انتظار می‌رود بانک تجارت عملکرد موفقی در فروش املاک مازاد خود در شبکه بانکی کشور ارائه دهد.

 

ارسال نظر