ارتباطات

۱۳۹۶/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۲۹۵

 برنامه رفع مشکلات زیرساختی مناطق زلزله‌زده

رییس کمیته ارتباطات مجلس، از ماموریت اپراتورها برای رفع مشکلات زیرساختی مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد. رمضانعلی سبحانی فر در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وقوع زلزله در استان کرمانشاه و قطع برخی زیرساخت‌های مخابراتی در این استان، گفت: وزیر ارتباطات برای بررسی مشکلات زیر ساختی به منطقه سفر کرد و در همین راستا اپراتورها ماموریت پیدا کرده‌اند که مشکلات زیرساختی مخابراتی را رفع کنند. رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آنتن‌دهی تلفن همراه در غرب کشور مشکل زیادی ندارد، افزود: اگر مشکلاتی در بخش مخابراتی ایجاد شده باید سریع برطرف شود و در بخش ارتباطات تلفن همراه بروز هرگونه مشکلات نباید مدت زمان زیادی برای اصلاح زمان نیاز داشته باشد. وی ادامه داد: دستورات لازم مبنی بر رفع مشکلات احتمالی و نصب تلفن‌های همگانی درمجاورت چادرهای اسکان آسیب‌دیدگان زلزله استان صادر شده است. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از وزارت ارتباطات پیگیری می‌کند که در بخش زیرساخت‌ها بخش‌هایی که آسیب دیده‌اند سریع‌تر بازسازی و ارتباطات برقرار شود.

 ثبت ۲۲۱ هزار شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: با توسعه امکانات سامانه پیامکی ۱۹۵ و فراهم شدن امکان ثبت شکایت از پیامک‌های انبوه ارسالی از تلفن ثابت و سرشماره‌های تبلیغاتی، تاکنون ۲۲۱ هزار و ۷۵۵ شکایت، در سامانه ۱۹۵، ثبت شده است. به گزارش ایسنا، مجید حقی اظهار کرد: از تعداد شکایت‌های پیامکی ارسالی، ۹۵ هزار و ۵۷۹ شکایت با قالب درست ارسال شده که از این تعداد ۹۰ هزار شکایت به خطوط تلفن همراه، هزار و ۶۷۶ شکایت به خطوط تلفن ثابت و ۳ هزار و ۴۴۵ شکایت به سرشماره‌های تبلیغاتی مربوط می‌شود. وی درباره نتایج بررسی شکایت‌های ثبت شده گفت: شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ از سوی ۳۶ هزار و ۶۴۸ شاکی اعلام شده که پس از بررسی، حدود دو هزار و ۹۷۸ خطی که پیامک انبوه مزاحم از آنها ارسال می‌شده، مسدود شده است. حقی درباره قالب درست ارسال شکایت از پیامک‌های انبوه به سامانه ۱۹۵ اظهار کرد: مشترکین می‌توانند شماره ارسال‌کننده پیامک را برای شماره‌های تلفن ثابت به همراه کد مانند ********۰۲۱ و *******۰۲۶ و برای سرشماره‌های تبلیغاتی به شکل ***۱۰۰۰، ***۲۰۰۰، ***۳۰۰۰ و ***۵۰۰۰ و برای شماره‌های تلفن همراه شخصی به شکل *********۰۹ برای سامانه ۱۹۵ ارسال کنند

 «دولت همراه» وارد فاز نهایی شد

مهدی بینا گفت: پروژه راه‌اندازی خدمات «دولت موبایل» در کشور بر بستر پلتفرم یکپارچه دولت همراه در حال راه‌اندازی است. مهدی بینا در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه پروژه «دولت همراه» به عنوان بستری برای ارائه و دریافت خدمات دولت از طریق موبایل و دستیابی به هدف «دولت هوشمند»، مراحل نهایی را می‌گذراند، گفت: خدمات قابل ارائه از طریق این پروژه، به صورت یکپارچه روی تمامی کانال‌های قابل ارائه موبایل در حال نهایی‌سازی و تست است. وی در مورد کانال‌های موبایل گفت: امکان استفاده از خدمات دولت از طریق موبایل با کانال‌هایی چون «کد دستوری، پیامک، IVR، vms و اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی» فراهم شده و این پلتفرم فاز نهایی را می‌گذراند. مدیر پروژه دولت هوشمند خاطرنشان کرد: در کنار این، در حال تست و نهایی‌سازی سیستم‌های مرتبط با خدمات موبایل از جمله سیستم احرازهویت و امضای دیجیتال و نیز NFC، هستیم که در صورت اتمام این موارد، ارائه خدمات دولت همراه آغاز می‌شود. بینا با بیان اینکه مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران مطابق تفاهمنامه سازمان فناوری اطلاعات و سازمان گسترش به عنوان عامل چهارم وظیفه مدیریت و کنترل و نظارت این پروژه را به عهده دارد، افزود: در این پروژه نهاد ریاست‌جمهوری و وزارت ارتباطات به عنوان لایه حاکمیت حضور دارند و بخش خصوصی نیز مسوولیت به تصویرکشیدن این خدمات را برای مردم به عهده خواهد داشت.

 کدهای خدماتی مخابرات تجمیع می‌شوند

معاون شرکت مخابرات ایران گفت: تمامی کدهای خدماتی مخابرات شامل 2020، 2010، 20117، 2000، 1818، 2828 و 118 به حداکثر 3 یا احتمالاً 2 کد کاهش می‌یابد و مراکز پاسخگویی آنها یکپارچه و عملیات پیگیری و پشتیبانی استانی خواهد شد. داود زارعیان معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با فارس، از ساماندهی، یکپارچگی و تجمیع کدهای خدماتی مخابرات تا اواسط سال 97 خبر داد. وی اظهار داشت: تمامی کدهای خدماتی شرکت مخابرات ایران شامل 2020، 2010، 20117، 2000، 1818 و 2828 به حداکثر 3 کد یا احتمالاً دو کد کاهش می‌یابد و مراکز پاسخگویی آنها یکپارچه و عملیات پیگیری و پشتیبانی استانی می‌شود. معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران توضیح داد: از ابتدای راه‌اندازی سرویس‌های مخابراتی به دلیل پراکندگی شرکت‌های سرویس‌دهنده، به ازای هر سرویس در بخش تلفن ثابت یک کد خدماتی ایجاد شد. وی ادامه داد: به این ترتیب کد خدماتی 2010 برای مشتریان تجاری در هر استان، کد 2020 برای مشترکان ADSL، کد 20117 برای خرابی تلفن، کد 2000 برای پرداخت‌ها و کد 118 به عنوان کد خدماتی عمومی تعریف شد و علاوه بر این کدهای استاندارد، حدود 40 تا 45 کد دیگر شامل 1818 و 2828 برای پرداخت‌ها نیز در برخی استان‌ها فعال شدند. زارعیان اضافه کرد: در نخستین اقدام برای ساماندهی کدهای خدماتی، حذف کدهای اضافی در دستورکار قرار گرفت که در این مرحله 44 کد حذف شد. به این ترتیب به جز تهران، در تمامی استان‌ها کدهای 1818 و 2828 حذف شده و تمامی پرداخت‌ها از کد 2000 انجام می‌شود.

 

ارسال نظر