افزایش سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید از سال 92

۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۱۳۲

سیدمحمود میریان، عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر اینکه برای سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید نباید تنها به سرمایه‌گذاران داخلی اکتفا شود، می‌گوید: شرکت عمران باید برای پاسخگویی به نیازهای این مناطق از سرمایه‌گذاران خارجی هم استفاده کند. به همین دلیل طی یک سال گذشته ۸ تفاهمنامه با شرکت‌های خارجی در شهرهای جدید امضا شده است.

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، انتخاب بزرگ‌ترین مقیاس برای سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید را امری ضروری می‌داند و می‌گوید: شهر مفهوم انتهایی ندارد، بنابراین در تمام زمینه‌های مربوط به ساخت شهر (زیرساخت، ایجاد شبکه معابر، آب، برق و...)، خدمات روبنایی شهر (فضاهای تجاری، خدماتی، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و...) و همچنین سایر بسترهای مشابه نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگینی دارد. به گفته این مقام مسوول، به هیچ عنوان شهرها با بهره‌گیری از یک مدیریت دولتی قادر به سرمایه‌گذاری با این حجم نیستند. میریان با بیان اینکه طبق برنامه ۵ ساله ششم کشور، باید سالانه دارای  ۸ درصد رشد اقتصادی باشیم، می‌گوید: این امر محقق نمی‌شود، مگر با استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی داخلی و خارجی که باید در این زمینه تلاش کرده و به آن توجه کنیم.

او با تاکید بر اینکه شهرهای جدید تا سال ۹۲ شاهد جذب تعداد زیادی سرمایه‌گذار در این مناطق نبوده و جاذبه‌یی نداشته‌اند، اظهار می‌کند: با توجه به اقدامات صورت گرفته میزان سرمایه‌گذاری‌ها از سال ۹۲ تا ۹۶ به‌شدت افزایش یافت، به نحوی که در سال ۹۲ بالغ بر ۲۵میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این مناطق به ثبت رسید که این رقم در سال ۹۳ به ۴۸میلیارد تومان و در سال ۹۴ به ۷۲۳میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

میریان ادامه می‌دهد: شرکت عمران در سال ۹۴، ۲۵ فقره پروژه سرمایه‌گذاری را تعریف و منعقد کرد، قراردادهای منعقده در سال ۹۵، ۵۰۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و در نیمه اول سال ۹۶ هم جمع این سرمایه‌گذاری‌ها در شهرهای جدید از مرز ۱۸۰۰ میلیارد تومان عبور کرد.

 

ارسال نظر