ایجاد ۵۳۰۰ شغل در استان کرمان طی سال جاری

۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۸۲۹
ایجاد ۵۳۰۰ شغل در استان کرمان طی سال جاری

کرمان|

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کرمان گفت: در سال جاری تاکنون 5هزار و 300 شغل در استان ایجاد شده است. به گزارش ایسنا، وحید میرزایی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان افزود: دولت برای ایجاد 970هزار شغل در سال جاری برنامه‌ریزی کرده است که حداقل شغلی که باید در استان ایجاد شود، 34 هزار شغل است.

وی گفت: 10درصد اشتغالی که در سال جاری باید در استان کرمان ایجاد شود از محل طرح کارورزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است. میرزایی اظهار کرد: عدم ابلاغ به موقع اعتبارات در 6ماه اول امسال موجب کندی روند ایجاد اشتغال شده بود که در 6ماه دوم این کمبودها مشخص شده و سهمیه هر شهرستان به آن ابلاغ شده است. وی گفت: در کنار فرمانداری‌ها باید یک تیم مشاوره قوی نیز به کار گرفته شود و دانشگاه‌ها نیز درگیر کار شوند.

میرزایی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری منابع بسیار زیادی به سمت استان سرازیر شود و اگر از هم‌اکنون برنامه‌ریزی نداشته باشیم، دچار مشکل خواهیم شد.

وی تاکید کرد: فرماندار در هر شهرستان محور اصلی کار در حوزه اشتغال قرار گرفته و برنامه زمان‌بندی نیز تدوین شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: در سال جاری سهمیه 3هزار و 240 نفری برای استان در اجرای طرح کاج (کارانه اشتغال جوانان) تعیین شده است.

 

ارسال نظر