چالش آب در 3 هزار روستای سیستان و بلوچستان

۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۸۲۸
چالش آب در 3 هزار روستای سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان|

آب در 3هزار و 24 روستای سیستان و بلوچستان با جمعیت 347هزار و 40 نفر به سبب بروز خشکسالی، عدم برخورداری از شبکه آبرسانی و کاهش ذخیره سفره‌های زیرزمینی به کیمیایی گرانبها در این مناطق تبدیل شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایرنا در این باره می‌گوید: از مجموع 5هزار و 594 روستای استان 2هزار و 52 روستا با جمعیت یک میلیون و 42 هزار و 693 نفر از شبکه آبرسانی برخوردارند. عبدالاحد ریگی اظهار داشت: 3هزار و 24 روستای استان با 347هزار و 40 نفر جمعیت فاقد هرگونه سامانه آبرسانی هستند که آب آشامیدنی مورد نیاز ساکنان این روستاها به وسیله تانکر آبرسانی سیار از سوی این شرکت، چاه‌های حفر شده و موتور آب تامین می‌شود. وی روستاهای بالای 20 خانوار غیر برخوردار از آب آشامیدنی سالم سیستان و بلوچستان را هزار و 442 روستا ذکر کرد. مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان گفت: هم اینک هزار و 208 روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شوند. وی ادامه داد: این شرکت برای رفع مشکل روستاهای فاقد شبکه آبرسانی ساخت 19 مجتمع آبرسانی را در دست اجرا دارد. مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حدود 63درصد روستاهای استان از آب آشامیدنی بهداشتی بهره‌مند هستند که کمترین این شاخص مربوط به شهرستان چابهار با 21 درصد است.

ریگی با بیان اینکه برای رفع مشکلات حوزه تامین آب بسته 15هزار میلیارد ریالی به وزیر نیرو ارائه شده است، بیان کرد: دولت در یک برنامه 3ساله در تلاش است تا شاخص‌های بهره‌مندی روستاهای این استان از آب آشامیدنی بهداشتی را ارتقا دهد.

 

ارسال نظر