برخورد تنبیهی با متخلفان بخشنامه کاهش نرخ سود

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۷۴

بهمن عبدالهی عضو شورای پول و اعتبار، از برخورد تنبیهی با بانک‌ها در صورت عدم اجرای کامل بخشنامه کاهش نرخ سود سپرده‌ها خبر داد.

بهمن عبدالهی در گفت‌وگو با ایبِنا، درخصوص ضمانت اجرایی مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار درباره کاهش نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های بانکی به ۱۵‌درصد و پیش‌بینی‌های این شورا برای برخورد با بانک‌ها و موسساتی که مصوبه شورا را عملیاتی نکنند، گفت: اجرای مصوبه شورا و بخشنامه اخیر بانک مرکزی درباره نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های بانکی از نظر شورای پول و اعتبار بسیار مهم و برای نظام بانکی حیاتی است.

این عضو شورای پول و اعتبار اظهار کرد: بانک مرکزی نیز طبق مصوبه شورای پول و اعتبار به‌صورت جدی تصمیم دارد بر اجرای صحیح این بخشنامه نظارت کند. در عین حال، هیات‌مدیره‌ها و مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی اگر از مفاد این بخشنامه تخطی داشته باشند، قطعا با آنها برخورد می‌شود.

عبدالهی ادامه داد: همچنین اقدامات تنبیهی مطابق آیین‌نامه‌های مربوطه در صورت تخلف انجام می‌شود. البته امیدواریم بانک‌ها اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار را به‌صورت کامل و دقیق اجرایی کنند و تخلفی در این بخش نداشته باشیم.

وی افزود: در هر صورت، اگر بانک‌ها در اجرای بخشنامه کاهش نرخ سود سپرده‌ها تخلفی داشته باشند، باید عواقب و تنبیهات پیش‌بینی شده را نیز بپذیرند. شورای پول و اعتبار اخیرا مصوبه‌یی را ارائه کرد که طی آن از یازدهم شهریورماه سال جاری، نرخ سود علی‌الحساب یک‌ساله سپرده‌های بانکی ۱۵‌درصد و نرخ سود روزشمار نیز ۱۰‌درصد تعیین شد.

ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی نیز پانزدهم شهریور امسال و ۴ روز پس از اجرایی شدن مصوبه کاهش نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های بانکی، گفت: تعیین نرخ سود تسهیلات به‌عنوان مرحله دوم کاهش نرخ سود بانکی در آینده انجام می‌شود. رییس کل بانک مرکزی بیان داشت: کاهش نرخ سود بانکی در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله اول تثبیت سود سپرده‌هاست و تعیین سود تسهیلات به‌عنوان مرحله دوم این اقدام، در آینده انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر