تداوم روند صعودی قیمت طلا در روزهای آتی

۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۲۷۳

گروه بورس|

تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می‌دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا در روزهای آتی افزایش خواهد یافت همچنین تازه‌ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی امریکا و سخنرانی مقام‌های ارشد فدرال رزرو خواهد بود.

به گزارش «تعادل» جدیدترین نظرسنجی پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز حاکی است که قیمت جهانی طلا در مبادلات هفته جاری روند صعودی خود را ادامه خواهد داد. بر این اساس قیمت طلا پس از انتشار آمارهای ناامید‌کننده اشتغال امریکا در ماه آگوست قیمت جهانی طلا به بیش از 1334 دلار رسید که این بالاترین رکورد از نوامبر بوده است.

در نظرسنجی این هفته 16 کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده‌اند که از این تعداد 9 نفر معادل 56 درصد به افزایش قیمت طلا رای داده‌اند، 3 نفر معادل 19 درصد پیش‌بینی کردند قیمت طلا در این مدت با کاهش روبه‌رو خواهد شد و 4 نفر معادل 25 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت. در نظرسنجی آنلاین نیز 1196 نفر شرکت کردند که از این تعداد 694 نفر معادل 58 درصد پیش‌بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت، 368 نفر معادل 31 درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای دادند و 134 نفر معادل 11 درصد نیز پیش‌بینی کردند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت. در نظرسنجی هفته گذشته 73 درصد کارشناسان اقتصادی و 48 درصد سرمایه‌گذاران بین‌المللی پیش‌بینی کرده بودند که قیمت جهانی طلا با افزایش روبه‌رو خواهد شد. از ابتدای سال 2017 تاکنون

64 درصد پیش‌بینی‌های کارشناسان اقتصادی و 63 درصد پیش‌بینی‌های سرمایه‌گذاران بین‌المللی درباره قیمت طلادرست بوده است.

برخی تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه‌مدت قطعا بالاتر از 1300 دلار باقی خواهد ماند. انتشار آمارهای اشتغال در ماه آگوست، احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه‌های آینده را کمتر کرده و این مساله به ضرر ارزش دلار و به نفع قیمت طلا خواهد بود.

جورج گرو تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه‌گذاری آر بی‌سی در واکنش به انتشار آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری امریکا در ماه آگوست تاکید کرد: گزارش اشتغال امریکا بی‌شک به نفع قیمت طلا بوده است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: این امارها موجب خواهد شد تا طلا جذابیت بیشتری در بازارهای بین‌المللی داشته باشد و تقاضا برای خرید این فلز گرانبها بیشتر شود. وی افزود: انتشار آمارهای ناامید‌کننده اشتغال در ماه آگوست موجب خواهد شد تا فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره طی ماه‌های آینده سیاست‌ها و رفتارهای محتاطانه‌تری داشته باشد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود. جیم وایکوف تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز پیش‌بینی کرده است که روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده حفظ خواهد شد.

آدریان دی دیگر استراتژیست بازارهای بین‌المللی تاکید کرد: شاید قیمت طلا طی روزهای آینده تاحدی اصلاح شده و با کاهش روبه‌رو شود ولی هرگونه کاهش احتمالی قیمت طلا در روزهای آینده عمیق و طولانی مدت نخواهد بود. چشم‌انداز بازار طلا از نظر ساختاری کاملا مثبت و سازنده است. فدرال رزرو بار دیگر محتاط شده است. وی در ادامه افزود: تنش‌های ژئوپلیتیک به‌شدت افزایش یافته است. دلار در موضع ضعف قرار دارد و این عوامل به نفع تقاضا و قیمت جهانی طلاخواهد بود.

 

ارسال نظر