اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۲۷۲

پرداخت ۲۰۰ هزار وام ازدواج در ۲۴ روز

بالغ بر ۲۰۰هزار فقره وام ازدواج توسط ۱۱بانک عامل ظرف مدت ۲۴روز کاری از اجرای طرح ضربتی بانک مرکزی به متقاضیان پرداخت شده است. این درحالی است که قبل از اجرای طرح ضربتی وام ازدواج ماهانه حداکثر ۸۰ هزار فقره وام ازدواج به واسطه تمام بانک‌های عامل پرداخت می‌شد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، سیدعلی‌اصغر میرمحمدصادقی در نشست خبری با تاکید بر اینکه طرح ضربتی وام ازدواج با اولویت مناطق و استان‌های کمتر توسعه یافته توسط بانک مرکزی و ۱۱بانک عامل درحال اجراست، گفت: در مدت اجرای ۲۴روز کاری این طرح و تاکنون حدود ۵۰ هزار فقره از ۲۰۰هزار فقره وام اعطایی ازدواج به استان‌های کمتر توسعه یافته، اختصاص یافته است. به گفته مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در استان‌های محروم قبل از اجرای طرح ضربتی وام ازدواج ماهانه حداکثر ۲۰هزار فقره وام اعطا می‌شد که با اجرای طرح ضربتی روند پرداخت وام ازدواج در این استان‌ها ۲.۵ برابر شده است.

این مقام مسوول بانک مرکزی با بیان اینکه صف وام ازدواج در روز اول طرح ضربتی حدود ۵۱۰ هزار نفر بوده است، تصریح کرد: با همکاری مناسب بانک‌های عامل طرح ضربتی خوشبختانه این صف اکنون به کمتر از ۳۵۰هزار نفر رسیده و در صورتی که افراد ثبت‌نامی به شعب تعیین شده، مراجعه کنند قطعا این صف به میزان چشمگیری کاهش خواهد یافت. میرمحمدصادقی میزان افراد ثبت‌نامی دریافت وام ازدواج در 4ماهه اول سال جاری را روزانه کمتر از هزار نفر اعلام کرد که با اجرای طرح ضربتی و استقبال متقاضیان به طور میانگین روزانه ۲۵۰۰نفر در سامانه وام ازدواج ثبت‌نام کرده‌اند. به گفته وی بالاترین میزان ثبت نام در روز ۱۵مرداد ماه به میزان ۶ هزار نفر بوده است.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با تاکید بر اینکه روند اجرای طرح، موفقیت‌آمیز بوده است، گفت: در 5 هفته باقی مانده امیدواریم به هدف اعطای وام ازدواج ۵۰۰ هزار نفر دست یابیم ضمن اینکه اکنون با قاطعیت می‌توانیم عنوان کنیم در مناطق و استان‌های کمتر توسعه یافته، صف وام ازدواج به روز خواهد شد و بعد از اجرای طرح ضربتی افراد متقاضی در کمترین زمان ممکن وام ازدواج دریافت خواهند کرد. میرمحمد صادقی درخصوص تمهیدات بانک مرکزی برای تسهیل در شرایط اخذ ضمانت وام ازدواج گفت: برای تسهیل شرایط متقاضیان برای معرفی ضامنین، بانک مرکزی در بخشنامه‌یی 8 ‌بندی به بانک‌های عامل اجرای طرح ضربتی وام ازدواج اکیدا توصیه کرد که شرایط اخذ ضمانت با توجه به موارد ابلاغی بانک مرکزی مد نظر قرار گیرد.

کاهش دوباره ارزش دلار در بازار جهانی

گروه بانک و بیمه| هر چند قیمت انواع سکه روز شنبه در بازار تهران با نوسان همراه بود اما نرخ دلار ثابت ماند.

به گزارش«تعادل» صرافی‌ها هر دلار امریکا را در بازار آزاد بدون تغییر قیمت نسبت به پنج‌شنبه گذشته ۳هزار و ۸۲۰ تومان ارزش‌گذاری کردند؛ همچنین هر یورو با ۷تومان افت ۴هزار ۵۴۷ تومان فروخته شد و قیمت هر پوند انگلیس نیز با ۶ تومان کاهش ۴هزار و ۹۲۶تومان است.  بازار سکه دیروز با نوسان شدید قیمتی مواجه بود به گونه‌یی که شاخص نرخ‌ها در مدت زمان اندک تغییرات زیادی داشت. درحالی که نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ابتدای روز با ۹هزار تومان کاهش نسبت به روز پنج‌شنبه یک میلیون و ۲۱۰هزار و ۱۰۰تومان فروخته شد، این رقم در پایان روز به یک میلیون و ۲۱۷هزار و ۹۰۰تومان افزایش یافته بود.همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در ابتدای معاملات با ۱۰هزار و ۲۰۰تومان افت، یک میلیون و ۱۸۰هزار تومان قیمت خورد که این رقم در پایان روز به یک میلیون و ۱۸۹هزار و ۳۰۰تومان رسید هر قطعه نیم سکه بهار آزادی نیز با ۵ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش ۶۲۷ هزار تومان داد و ستد شد که این رقم هم‌اکنون ۶۳۲ هزا رو ۷۰۰تومان است.  هر قطعه سکه گرمی ۲۵۰هزار و ۹۰۰تومان بود همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار نیز در بازار دیروز با ۳۴۶تومان افت ۱۱۸هزار و ۲۹۶تومان معامله شد.

در معاملات دیروز بازار جهانی ارز ارزش دلار در برابر ین ژاپن نیم ‌درصد کاهش یافت. در معاملات دیروز بازار جهانی ارز ارزش دلار در برابر ین ژاپن 0.6‌درصد کاهش یافت. این کاهش بیشترین افت روزانه ارزش دلار در بیش از یک هفته گذشته محسوب شده و علت آن افزایش ریسک در بازارهای بین‌المللی است. دلار با 0.6‌درصد کاهش در برابر ین ژاپن به زیر 109ین در هر دلار رسید. از سوی دیگر بازارهای بورس بین‌المللی نیز دومین روز کاهش خود را تجربه کردند چراکه سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های امن‌تری مانند اوراق قرضه دولتی و طلا رفتند. ارزش دلار در برابر ین ژاپن عملا به کمترین میزان در 6 هفته گذشته رسیده است. اخیراً ین به دارایی‌ مورد علاقه سرمایه‌گذاران تبدیل شده است به گونه‌یی که ارزش ین ژاپن از اوایل ماه ژوئن تاکنون تا چند روز پیش، بیش از 7‌درصد رشد داشته و به بالاترین میزان در یک سال و نیم گذشته رسیده است.

 

ارسال نظر