15مترمربع سرانه فضای سبز هر تهرانی

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۱۷۰

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه سرانه فضای سبز هر تهرانی بیش از ۱۵متر است، گفت: تا پایان برنامه ششم این میزان باید به ۱۸متر مربع برسد. علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با خانه ملت از بی‌توجهی مسوولان شهری پایتخت نسبت به تعیین تکلیف لایحه کمربند سبز انتقاد کرد و گفت: تصویب و اجرای این لایحه باید هر چه سریع‌تر از سوی متولیان تعیین تکلیف و در اولویت قرار گیرد. نماینده نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه و تکمیل کمربندسبز تهران راهکاری مناسب برای جلوگیری از گسترش بی‌رویه حاشیه نشینی، رشد شهرک‌های اطراف وکنترل بارگذاری‌های نامتوازن است، گفت: این پروژه سال‌ها است که شروع شده و تکمیل آن نیاز به اراده جدی دارد. وی با بیان اینکه شورای شهر تهران باید با تخصیص اعتبار مورد نیاز پروژه کمربند سبز هر چه سریع‌تر این پروژه را به سرانجام برساند، تصریح کرد: پروژه مذکور در بخش زیادی از ارتفاعات دامنه جنوبی البرز، سرخه حصار، جاجرود و همچنین جنوب شهر تهران اجرایی شده و برای تکمیل این پروژه سبز باید اعتبارات مورد نیاز تامین و در اختیار سازمان بوستان‌ها و فضای سبز قرار گیرد.

این نماینده مجلس دهم با یادآوری اینکه کمربند سبز از توسعه نامتوازن و بی‌رویه پایتخت همچنین بارگذاری‌های غیرضرور صنعتی جلوگیری می‌کند، ادامه داد: توسعه کمربند سبز کاهش آلایندگی هوای پایتخت، تلطیف آب و هوا، کاهش دما و زیبایی بصری پایتخت را به همراه دارد.

شاعری با بیان اینکه سرانه فضای سبز تهران بیش از 15متر مربع است، گفت: تا پایان برنامه ششم این میزان باید به 18 متر مربع افزایش یابد. نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس دهم، با یادآوری اینکه شهرداری تهران در سال‌های اخیر اقدامات مناسبی را برای توسعه سرانه سبز تهران انجام داده است، گفت: هر چند توسعه ساخت و سازها باعث تخریب بخشی از فضای سبز تهران شد اما با انجام جنگل کاری و توسعه فضای سبز توسط سازمان بوستان‌ها و فضای سبز و از سویی همکاری سازمان‌ها جنگل‌ها سرانه فضای سبز از رشد قابل قبولی برخوردار بود البته هنوز تا نقطه مطلوب فاصله دارد اما با تکمیل رینگ و کمربند سبز سرانه فضای سبز به حد مطلوب نزدیک خواهد شد.

وی با بیان اینکه تهران به عنوان شهری که در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد نیازمند توسعه فضای سبز شهری است تا مردم بتوانند در سایه فضای سبز به آرامش پایدار و امنیت خاطر برسند، تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی پایتخت مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا بوده که افزایش تنش‌ها را به دنبال داشته از این رو توسعه فضای سبز این مشکلات را به حداقل می‌رساند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه توسعه کمربند سبز تهران عاملی موثر در جلوگیری از زمین‌خواری و رانت‌خواری است، گفت: معمولا در هر جایی که فضای سبز وجود دارد توسعه کمربند سبز اقدام بسیار مهمی در جهت جلوگیری از تخریب محیط زیست شهری، رشد بی‌رویه شهر و حاشیه نشینی است.

 

 

ارسال نظر