اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۲۸

تمجید دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی از فعالیت‌های ایران

کت‌یاک‌لیم، دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO)، طی نامه‌یی به محمد سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، از مشارکت دولت ایران در فعالیت‌های «آیمو» قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، در نامه دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی از دولت ایران به دلیل ایفای تعهدات و حمایت‌های مستمر تمجید شده است.

جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای فعال سازمان بین‌المللی دریانوردی است و هم‌اکنون نماینده دایمی جمهوری اسلامی ایران در این سازمان در بسیاری از نشست‌های کمیته‌های تخصصی این کنوانسیون‌ها حضوری فعال دارد.

آیمو به عنوان یک سازمان تخصصی وابسته سازمان ملل متحد در تدوین مسائل دریایی، بندری و آب‌های آزاد در جهان نقش راهبردی دارد و تمام کشورهای عضو این سازمان ملزمند تمام کنوانسیون‌ها و مقررات دریایی این سازمان را در حوزه دریایی و بندری برای حفظ محیط زیست دریاها رعایت کنند.

ایران در 29 کنوانسیون بین‌المللی سازمان بین‌المللی دریانوردی (ایمو) از جمله کنوانسیون جلوگیری از آلودگی‌های دریایی ناشی از دفع مواد زائد، مداخله در آب‌های آزاد در صورت بروز سانحه آلودگی‌های نفتی، خطوط بین‌المللی کشتی‌ها، کنوانسیون تجارت دریایی و تسهیل ترافیک دریایی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

همچنین جمهوری اسلامی ایران در کنوانسیون‌های بین‌المللی تجسس و نجات دریایی، ایمنی جان اشخاص در دریا، مقابله و همکاری در برابر آلودگی‌های نفتی در دریاها، کنترل و مدیریت آب توازن کشتی‌ها و کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از تصادم در دریاها تاکنون فعالیت‌های مستمری را در این سازمان بین‌المللی داشته است.

بازشدن قفل «مسکن مهر» با تزریق ۵هزارمیلیارد اعتبار

رییس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر، گفت: تکمیل این پروژه در انتظار تزریق ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار و تعامل وزارت نیرو با راه و شهرسازی است.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر در سراسر کشور، گفت: برای تکمیل تاسیسات زیربنایی این پروژه رقمی در حدود هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که از این میزان 800 میلیارد دولت از طریق اسناد خزانه در اختیار وزارت نیرو قرار داده شده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طبق قانون پرونده مسکن مهر تا پایان سال جاری باید در کشور بسته شود، افزود: برای تکمیل تاسیسات روبنایی این پروژه همچون کلانتری، مسجد، مدرسه و غیره نزدیک به 4 هزار میلیارد تومان پول نیاز است که تاکنون رقمی در این خصوص پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر وزارت راه شهرسازی از طریق منابع خود و فروش زمین‌ها نسبت به تکمیل تاسیسات روبنایی مسکن مهر مشغول است.

رضایی کوچی با تاکید بر اینکه دولت متعهد به پرداخت وجوه مورد نیاز برای تکمیل پروژه مسکن مهر شده است، تصریح کرد: بطور حتم نرسیدن اعتبارات و بودجه لازم تاخیر در تکمیل این پروژه را در پی دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تعداد از واحدهای مسکن مهر تکمیل شده است، گفت: از 2میلیون و 200 واحد مسکن مهر در حدود 2میلیون آن تکمیل شده که 200هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور به علت برخی مشکلات بدون متقاضی هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: برخی از واحدهای مسکن مهر در حال حاضر مشکل معارض دارند که در دادگاه باید نسبت به رفع آنها اقدام کرد. رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت تعامل وزارتخانه‌های مختلف و دستگاه‌های مسوول در بحث پروژه مسکن مهر، گفت: به‌طور حتم تکمیل این پروژه با تلاش‌های صرف وزارت راه و شهرسازی ممکن نیست و وزارتخانه‌هایی همچون نیرو نیز باید تعامل داشته باشند.

گردشگران چینی پرخرج‌ترین گردشگران دنیا

براساس گزارش آژانس مسافرتی آنلاین سی تریپ چین و اتاق فکر چینی (مرکز چین و جهانی‌سازی) مسافران چینی مهم‌ترین نیروی محرک برای گردشگری جهان هستند.

به گزارش ایسنا، گردشگران چینی به عنوان پرخرج‌ترین گردشگران جهان در سال ۲۰۱۶، ۲۶۱ میلیارد دلار خرج کردند که این میزان حدوداً ۲۱درصد از صنعت گردشگری جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

طبق این گزارش گردشگری چینی در خارج از چین در ۱۲ سال متوالی از رشد دو رقمی بهره‌مند بوده است. کشورهایی از جمله امریکا، کانادا و سنگاپور ویزاهای ۱۰ساله برای گردشگران چینی صادر می‌کنند که به بازارهای گردشگری چین کمک می‌کند.

علاوه بر این، چین از ژانویه تا نوامبر سال گذشته ۲۶۰ شرکت هواپیمایی بین‌المللی افتتاح کرده است که محرک تقاضا است.

طبق این گزارش در سال ۲۰۱۵ مسافران چین بیش از ۱۲۰ میلیون سفر خارجی انجام داده‌اند که در مقایسه با سال ۲۰۰۵ افزایش ۳۱۳ درصدی داشته است.

براساس ارقام منتشر شده از کنفرانس اقتصاد بین‌الملل در سال ۲۰۱۷، گردشگری چین ۶/۷تریلیارد دلار در جهان توزیع کرد که محرک اقتصاد است و بیش از ۲۹۲ میلیون شغل ایجاد کرده است.

 

ارسال نظر