مصرف روزانه بنزین در دی‌ماه رکورد شکست/ ۱۱۸ میلیون لیتر بنزین در یک روز

۱۴۰۱/۱۰/۲۷ - ۱۹:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۶۹۱
مصرف روزانه بنزین در دی‌ماه رکورد شکست/ ۱۱۸ میلیون لیتر بنزین در یک روز

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران می‌گوید هر ساله در روزهای زمستان شاهد کاهش مصرف بنزین بودیم اما امسال در دی‌ماه شاهد رشد عجیب مصرف بنزین هستیم. به گفته او، متوسط مصرف بنزین از ابتدای سال تاکنون ۱۰۳.۵ میلیون لیتر در روز بوده که رقم بسیار بالایی است.

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال شرایط سختی در ارتباط با انرژی در کشور حکمفرما شد اما با وجود سرمای گسترده و بی‌سابقه هوا و چالش‌های متعددی که داشتیم، تا امروز شاهد عرضه سوخت پایدار در کشور بوده‌ایم.

وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی همکارانم در مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در سراسر کشور و با تمهیداتی که از قبل برای سوخت‌رسانی پایدار در زمستان در اقصی نقاط ایران شده بود، توانستیم در مواردی که در انتهای خطوط سراسری گاز، با افت فشار و قطعی گاز در روزهای اخیر مواجه شدیم، با توزیع به‌موقع نفت سفید و گاز مایع، از مشکلات مردم بکاهیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از قطع گاز تعدادی از جایگاه‌های عرضه CNG در نقاط مختلف کشور به‌ویژه استان‌های شمالی به‌منظور کمک به حفظ فشار گاز شبکه خبر داد و گفت: تعطیلی تعدادی از جایگاه‌های عرضه CNG موجب شد در روزهای اخیر ۷ میلیون لیتر به میزان مصرف روزانه بنزین کشور افزوده شود.

وی ادامه داد: روزانه به‌طور متوسط ۲۳.۵ میلیون مترمکعب گاز CNG جایگزین مصرف بنزین می‌شود که با توجه به اینکه مصرف بنزین در روزهای اخیر به ۱۱۰ میلیون لیتر در روز رسیده است، اگر CNG را نداشتیم، در تأمین بنزین با چالش مواجه می‌شدیم و مصرف به بیش از ۱۳۰ میلیون لیتر در روز می‌رسید.

نژادعلی با بیان اینکه «در دی‌ماه مصرف عجیب ۱۱۸ میلیون لیتر بنزین را در یک روز شاهد بودیم» گفت: هرساله در روزهای سرد زمستان شاهد کاهش مصرف بنزین بودیم اما نمی‌دانم امسال چه اتفاقی افتاده است که شاهد رشد عجیب مصرف بنزین در دی‌ماه هستیم.

وی اضافه کرد: متوسط مصرف بنزین از ابتدای سال تاکنون ۱۰۳.۵ میلیون لیتر در روز بوده که رقم بسیار بالایی است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۸۵، روزانه ۲۹ میلیون لیتر واردات بنزین داشتیم اما با تلاش متخصصان صنعت پالایش کشور، از سال ۹۷ که به مرز خودکفایی در تأمین بنزین رسیدیم، تا امروز واردات بنزین نداشتیم و امیدوارم با توجه مردم به مصرف بهینه سوخت در کشور، بتوانیم پایداری بین تولید و مصرف بنزین را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: در سال جاری ۱.۲ میلیارد لیتر سوخت مایع بیشتر نسبت به مدت مشابه سال قبل به نیروگاه‌های کشور تحویل دادیم و در مجموع مصرف سوخت مایع نیروگاه‌های کشور نسبت به سال قبل، رشدی ۲۰درصدی داشت.

نژادعلی از سوخت‌رسانی مناسب به صنایع، اصناف و نانوایی‌ها خبر داد و گفت: با ذخیره‌سازی و توزیع با برنامه و مطلوب سوخت مایع، هیچ گزارشی از تعطیلی واحدهای صنفی ناشی از نبود سوخت، تا امروز نداشته‌ایم.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
0
برین سراغ خودروسازی‌ها فقط جیب مردم زدن با دستمزد ندادن رو یاد گرفتین