کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۷۲۴

ممنوعیت تبادل اسکناس در پمپ بنزین‌ها

ایسنا| سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ممنوعیت تبادل اسکناس در جایگاه‌های دارای تجهیزات الکترونیک خبر داد.

فاطمه کاهی با بیان اینکه تبادل اسکناس در جایگاه‌های سوخت برای پیشگیری از شیوع کرونا ممنوع شده است، اظهار کرد: پرداخت بهای سوخت از طریق کارت بانکی و تجهیزات پرداخت الکترونیکی قابل انجام است.وی افزود: جایگاه‌هایی که به تجهیزات پرداخت الکترونیکی مجهز نیستند، لازم است جهت تسریع در امر تجهیز، مشخصات خود را به سامانه هوشمند سوخت اعلام کنند.سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه هدف از انجام این کار مقابله با شیوع بیماری کرونا در پمپ بنزین‌ها بوده است، گفت: تقاضای ما از مردم این است که در این مسیر با ما همکاری داشته باشند.

ویروس کرونا امکان انتقال از آب ندارد

ایرنا| مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: ویروس کرونا نه از راه آب و نه از طریق فاضلاب امکانی برای انتفال ندارد.

میثم جعفرزاده افزود: بررسی‌های دقیقی روی امکان انتقال ویروس کرونا از راه فاضلاب انجام شد و مشخص کرد که فاضلاب راهی برای انتقال ویروس نیست.وی پیرامون مشکل تخلیه فاضلاب شهر امیدیه در استان خوزستان هم گفت: حدود ۲۰ درصد شهر، مربوط به مناطق مسکونی شرکت نفت است که دارای شبکه فاضلاب بوده و در منطقه نزدیک شهر دفع می‌شود.مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو اضافه کرد: همچنین ۷۰ درصد شهر مناطق غیر شرکتی و فاقد شبکه فاضلاب است که فاضلاب این مناطق توسط چاه جذبی و کانال‌های روباز آب سطحی شهرداری به منطقه مورد نظر دفع می‌شود.

جعفر‌زاده افزود: کمتر از ۱۰ درصد شهر به عنوان مناطق مسکن مهر محسوب می‌شود که دارای شبکه فاضلاب تحت پوشش آبفا قراردارد. بنابراین بخش عمده و نزدیک به تمامی رواناب و فاضلاب و آب‌های سطحی که در منطقه مربوط دفع می‌شود، مربوط به آبفا نیست.این مقام مسوول گفت: قابل ذکر است به دلیل بالا بودن آب زیرزمینی در شهرستان امیدیه همه روان آبهایی که به‌وسیله کانال‌های روباز شهرداری به منطقه مزبور هدایت می‌شود، روی زمین پخش شده و در فصل زمستان که بارندگی بیشتر و تبخیر کمتر است، دریاچه یادشده بیشترهویت پیدا می‌کند. به گفته جعفرزاده، مطالعات طرح جامع شبکه جمع‌آوری و دفع و تصفیه‌خانه فاضلاب امیدیه توسط شرکت آب و فاضلاب خوزستان تهیه شده و براساس هماهنگی به عمل آمده با مدیریت شرکت نفت منطقه مقرر شده در جلساتی با مشارکت دو شرکت برنامه اجرای طرح عملیاتی شود.

امکان ردیابی کارت‌های سوخت مهاجر وجود دارد

باشگاه خبرنگاران| معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور در خصوص تکلیف کارت‌های سوخت مهاجر توضیحاتی را ارایه داد.

حمید قاسمی ده‌چشمه معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور با اشاره به اینکه آیا سهمیه سوخت نوروز برای فصل تابستان به کارت‌های سوخت هموطنان واریز می‌شود یا خیر؟ گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا واریز سهمیه سوخت نوروز خودروها به تعویق افتاده است و این مساله احتمال دارد در فصل تابستان و بعد از ریشه کن شدن این بیماری تخصیص یابد اما در مورد همین موضوع نیز ابلاغی به ما نشده است.معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور در ادامه با اشاره به کارت‌های سوخت مهاجر اضافه کرد: در ماه‌های گذشته قبل از سهمیه‌بندی بنزین در سیستان و بلوچستان باتوجه به شرایط خاص منطقه برخی از کارت‌های سوخت شناسایی می‌شدند و در صورت سوخت‌گیری در شهر دیگر غیرفعال می‌شدند.او اضافه کرد: تمامی کارت‌های سوخت قابل شناسایی هستند به‌طوری که می‌توان رصد کرد کدام کارت سوخت در کدام جایگاه سوخت کشور سوختگیری کرده است.قاسمی ده‌چشمه در ادامه با اشاره به اینکه آیا امکان این وجود دارد برخی از کارت‌های سوخت در که خارج از استان سوختگیری کنند باطل می‌شود یا خیر؟ افزود: خیر، ولی این امکان وجود دارد که کارت سوخت رصد شود ولی توصیه ما این است که با توجه به شیوع ویروس کرونا حدامکان از سفرهای غیرضروری خوداری کنند.

کاهش فرآوری نفت در پالایشگاه‌های چین

شانا| اداره ملی آمار چین اعلام کرد که فرآوری نفت در پالایشگاه‌های این کشور در دو ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی نسبت به دوره مشابه پارسال ۳.۸ درصد کاهش داشته است. به گزارش رویترز از پکن، اداره ملی آمار چین اعلام کرد که فرآوری نفت در پالایشگاه‌های این کشور در ماه‌های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی ۳.۸ درصد نسبت به پارسال کاهش یافته و به ۹۹.۱۹ میلیون تن رسیده است.در دوره یادشده همچنین تولید برق چین ۸.۲ درصد و تولید زغال‌سنگ آن ۶.۳ درصد افت سالانه داشته است.گسترش ویروس کرونا در چین سبب وضع محدودیت‌های رفت‌وآمد و کاهش شدید مصرف سوخت در این کشور شده است.

 

ارسال نظر