کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۰۰:۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۶۴۹۲۳

زمان واریز بنزین نوروزی مشخص نیست

ایرنا| عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب اختصاص ۶۰ لیتر بنزین نوروزی در کمیسیون تلفیق گفت: زمان واریز این سهمیه به کارت‌های سوخت به دولت واگذار شده و اکنون مشخص نیست.  جلال میرزایی با اشاره به شرایط کشور بعد از شیوع کرونا و لزوم کاهش سفرهای بین شهری، افزود: بر این اساس به دولت این اجازه داده شده تا زمان واریز سهمیه نوروزی را بعد از اعلام به مجلس شورای اسلامی تغییر دهد، بنابراین ممکن است این سهمیه در بهار یا تابستان در کارت‌های سوخت شارژ شود. به گفته میرزایی، دولت باید از منابعی که در اختیار دارد، این ۶۰ لیتر را به خودروها اختصاص دهد، اما در مورد زمان آن دست دولت باز گذاشته شده است. وی تاکید کرد: ‌چنانچه شرایط از نظر شیوع کرونا عادی شود، دولت می‌تواند این سهمیه را در نوروز به کارت‌های سوخت واریز کند.

مصرف آب در کشور نگران‌کننده است

ایلنا| معاون آب و آبفای وزیر نیرو ضمن تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و شستشوی دست‌ها، خواستار مصرف بهینه آب از سوی مردم شد.

قاسم تقی‌زاده خامسی گفت: بارندگی‌های اخیر به افزایش ذخایر آبی کشور کمک کرده، اما باید توجه داشت که ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها محدود است و چون آب باید در اختیار همه ایرانی‌ها قرار گیرد، افزایش مصرف 30 درصدی آب در برخی شهرها و 15 درصدی در شهر تهران نگران‌کننده است. تقی‌زاده خامسی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و انجام سنت خانه‌تکانی در خانواده‌های ایرانی، بر ضرورت توجه جدی‌تر به مصرف بهینه آب تاکید کرد و افزود: برای تامین آب با کیفیت و مطلوب برای مردم پای کار هستیم و این برنامه را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه درخواست ما از مردم مدیریت مصرف در هنگام شستشو و خانه‌تکانی است، اظهار داشت: این کار باید تدریجی انجام و از هم‌اینک شروع شود و به زمان پیک مصرف موکول نشود.

هوشمند‌سازی جایگاه‌های سی‌ان‌جی از ابتدای سال آینده

خبرگزاری میزان| مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفت از هوشمند‌سازی جایگاه‌های سی‌ان‌جی از ابتدای سال ۹۹ خبر داد.  حسن قلی‌پور مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفت با اشاره به آخرین وضعیت طرح گاز سوز کردن رایگان خودرو‌های عمومی اظهار کرد: مناقصه طرح تبدیل خودرو‌های گازسوز انجام شده و با تلاش‌های صورت گرفته روال اداری مناقصه طرح هوشمندسازی جایگاه‌های سی ان جی نیز در دست اجرا است و در صورت تکمیل از سوخت‌گیری خودرو‌های گازسوز غیرمجاز جلوگیری خواهد شد. مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفت تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا و کاهش ساعات اداری دستگاه‌های دولتی شرایط را برای تعویق این طرح به وجود آورده، اما در تلاش هستیم که پیمانکاران این طرح را در سال ۹۸ انتخاب کنیم و آغاز طرح به احتمال فراوان از سال آینده خواهد بود. وی افزود: مالکان خودور برای گازسوز کردن وسیله حمل و نقل خود حتما به واحد‌های مجاز مراجعه کنند و برای دریافت گواهی سلامت، سامانه اطلاعات جامع خودرو‌های گازسوز کشور آماده معرفی واحد‌های مجاز برای ارایه خدمات است.

مردم  برای سوخت‌گیری از خودرو پیاده نشوند

ایلنا| قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: از مردم می‌خواهیم از خودروی خود پیاده نشوند و عملیات سوختگیری توسط اپراتورهای جایگاه‌ها انجام شود و با این اقدام، هزینه اضافه نیز پرداخت نخواهند کرد.  حمید قاسمی ده‌چشمه ضمن درخواست از مردم برای رعایت سوختگیری صحیح در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم از خودروی خود پیاده نشوند و عملیات سوختگیری توسط اپراتورهای جایگاه‌ها انجام شود و با این اقدام، هزینه اضافه نیز پرداخت نخواهند کرد. وی تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم این موضوع را جدی بگیرند تا فرایند سوختگیری با رعایت دستورالعمل تعیین‌شده انجام شود.

افزایش قیمت نفت در دومین روز متوالی

تسنیم| به دنبال گمانه‌زنی‌ها در مورد اعمال سیاست‌های محرک اقتصادی از سوی بانک‌های مرکزی جهان جهت خنثی کردن تبعات منفی شیوع ویروس کرونا و خوش‌بینی نسبت به کاهش بیشتر تولید نفت اوپک، قیمت نفت روز گذشته برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت.  قیمت هر بشکه نفت برنت روز گذشته با یک دلار و 26 سنت معادل 2.4 درصد افزایش به 53 دلار و 16 سنت رسید. قیمت نفت خام امریکا نیز با یک دلار و 24 سنت معادل 2.7 درصد افزایش به 47 دلار و 99 سنت رسید. قیمت دو شاخص نفتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا و افت تقاضا نسبت به بالاترین رقم‌های سال 2020 در ماه ژانویه بیش از 20 درصد افت کرده بود، در طی 2 جلسه گذشته روندی ترمیمی را در پیش گرفته است.

 

ارسال نظر