کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۷۵۰

مصرف آب افزایش یابد کیفیت پایین می‌آید

ایلنا|آب شهر تهران با کیفیت ۷۰ درصد از آب‌های سطحی و سدهای پنجگانه و ۳۰ درصد از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود. هر چقدر مصرف آب افزایش یابد فشار بر منابع آب زیرزمینی بیشتر شده که باعث می‌شود کیفیت ایده‌آل نباشد. بنابراین توصیه می‌شود آب را در کیفیت مطلوب نگه داریم.  محمدرضا بختیاری با بیان اینکه به لحاظ منابع آبی مشکلی نداریم، گفت: اگر مردم رعایت کنند، آب خوب و مطمئن تامین می‌شود.  وی تاکید کرد: آب شهر تهران با کیفیت ۷۰ درصد از آب‌های سطحی و سدهای پنج گانه و ۳۰ درصد از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود. هر چقدر مصرف آب افزایش یابد فشار بر منابع آب زیرزمینی بیشتر می‌شود که باعث می‌شود کیفیت ایده ال نباشد. بنابراین توصیه می‌شود آب را در کیفیت مطلوب نگه داریم.  بختیاری با بیان اینکه اگر مصارف ادامه یابد، تابستان دچار مشکل خواهیم شد، گفت: ما به لحاظ تامین آب مشکلی نداریم. از مردم هم می‌خواهیم خانه تکانی‌شان را امسال به بعد از عید موکول کنند.

الزام به سوخت‌گیری توسط کارکنان جایگاه‌های سوخت

تسنیم|فرآیند سوختگیری و پرداخت هزینه سوخت در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت، توسط کارکنان جایگاه‌ها انجام می‌شود.  در متن اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای پیشگیری و مقابله با انتشار ویروس کرونا آمده است: پیرو اطلاعیه وزارت بهداشت درباره همکاری در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ضروری است فرآیند سوختگیری و پرداخت هزینه سوخت در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت، توسط کارکنان جایگاه‌ها انجام و دستکش یک‌بار مصرف برای استفاده عموم در دسترس قرار گرفته شود و تاکید می‌شود فرآیند سوختگیری و پرداخت هزینه بدون دستکش یک‌بار مصرف انجام نشود. این اطلاعیه جایگاه داران را مکلف کرده است باید تمامی نازل‌ها، صفحه کلید دیسپنسرها، سرویس بهداشتی و... به‌طور مستمر با مواد ضدعفونی‌کننده مناسب نظافت شود. این اطلاعیه تا اطلاع ثانوی در تمامی جایگاه‌های کشور لازم الاجراست.

قیمت نفت تا ۴۰ دلار کاهش پیدا می‌کند

باشگاه خبرنگاران|نماینده سابق ایران در اوپک گفت: پیش‌بینی کارشناسان نفتی در سراسر جهان حاکی از آن است که قیمت نفت تا ۴۰ دلار کاهش پیدا می‌کند.  محمدعلی خطیبی، نماینده سابق ایران در اوپک گفت: با همه گیر شدن بیماری کرونا در سراسر جهان فعالیت‌های اقتصادی تاثیرپذیرفته و کندتر از قبل شده است. کند شدن فعالیت‌های اقتصادی سبب کاهش تقاضای انرژی و نفت می‌شود و اگر کاهش تقاضا با کاهش عرضه اعضای او یک تعدیل نشود، مازاد عرضه‌ای که در بازار باقی می‌ماند سبب کاهش شدید قیمت نفت خواهد شد. وی افزود: پیش بینی کارشناسان نفتی در سراسر جهان حاکی از آن است که قیمت نفت تا ۴۰ دلار کاهش پیدا خواهد کرد. به همین منظور قرار است اعضای اوپک اواخر اسفند امسال نشستی را با توجه به شیوع کرونا و تغییرات فصلی که منجر به کاهش تقاضا می‌شود داشته باشند تا بهترین تصمیم را در خصوص میزان عرضه نفت اتخاذ کنند.

تامین برق به دلیل مصرف بالای گاز خانگی با مشکل روبه‌روست

ایرنا|نایب‌رییس سندیکای صنعت برق ایران معتقد است: به‌دلیل نبود نهاد فرادستی و تنظیم‌گر بخش انرژی تاکنون اتلاف هزینه‌های زیادی به همراه داشته و سبب شده بخش‌های برق و گاز برنامه‌های خود را پیش ببرند.  پیام باقری افزود: این امر سبب شده گاز به اقصی نقاط کشور ارسال شود و هزینه‌های زیادی تحمیل کند، در حالی که پیش از گاز، شبکه برق در سراسر کشور توزیع شده بود.  باقری اضافه کرد: چنانچه نهاد فرادستی بخش انرژی در کشور وجود داشت، می‌توانست اجازه دهد به جای هزینه کردن برای گاز رسانی به سراسر کشور، گاز تولیدی در اختیار نیروگاه‌ها قرار گیرد و مردم به جای گاز از برق استفاده می‌کردند.  وی افزود: توسعه برق به جای گاز هم مانع افزایش آلایندگی‌ها می‌شد و صنعت برق را توانمندتر می‌کرد و هم مانع انجام هزینه‌های سنگین‌تر می‌شد.  وی گفت: اکنون به دلیل مصرف بالای گاز در بخش خانگی ممکن است برخی مواقع تامین برق با مشکل روبه‌رو شود، در صورتی که چنانچه گاز تحویل نیروگاه‌ها شده و مردم از برق استفاده می‌کردند، این مشکل ایجاد نمی‌شد.

واردات نفت کره جنوبی  ۱۴ درصد کاهش یافت

فارس|آمارهای وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی نشان داد واردات نفت این کشور در ماه فوریه نسبت به ماه گذشته 13.9 درصد کاهش یافت و به ۸۴.8 میلیون بشکه رسید. آمارهای نهایی را شرکت ملی نفت این کشور منتشر خواهد کرد. کره جنوبی در فوریه سال گذشته میلادی 98.5 میلیون بشکه نفت خریده بود. آمارهای شرکت ملی نفت این کشور نشان می‌دهد خرید نفت سئول در ماه ژانویه نسبت به سال گذشته افت ۰.۴ درصدی داشته و به 92.7 میلیون بشکه رسیده است.

 

ارسال نظر