ظرفیت‌ بالقوه‌ ایران برای توسعه صنعت بانکرینگ

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۳۱۶
ظرفیت‌ بالقوه‌ ایران برای توسعه صنعت بانکرینگ

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب ایران در صنعت بانکرینگ (سوخت‌رسانی) گفت: سوخت مرغوب و با کیفیت، امنیت مرزها و جزایر کشور، عمق مناسب برای لنگرگاه کشتی‌ها و فاصله نزدیک بنادر ایران به آب‌های بین‌المللی را می‌توان در شمار ظرفیت‌های ایران برای توسعه این بخش دانست. عباس اسدورز با اشاره به رشد روزافزون بازار بانکرینگ همچنین فناوری‌های سوخت‌رسانی و نیز استانداردهای محیط زیست، نیاز به توسعه، بهبود و به‌روزرسانی این صنعت در کشور در حال افزایش است. مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران اضافه کرد: این شرکت سازمانی عملیاتی است و در عین حال تخصصی که همه امور دریافت، ذخیره‌سازی، عملیات صادرات و واردات نفت خام، مواد نفتی و میعانات گازی، خدمات دریایی همچنین ارایه خدمات اندازه‌گیری و آزمایشگاهی را برعهده دارد.

اسدورز با بیان اینکه ماموریت‌های مهم با هدف پشتیبانی و کمک به تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور توسط این شرکت انجام می‌شود، تصریح کرد: اکنون در چهار منطقه عملیاتی خارک، شمال (نکا)، پارس جنوبی و ماهشهر فرآیندهای دریافت، ذخیره‌سازی، امتزاج، اندازه‌گیری و سنجش کمی و کیفی، بارگیری و تخلیه (صادرات و واردات) نفت خام و مواد نفتی تولیدی و مبادله‌ای و عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های نفتکش در حال اجراست.

به گفته وی، اقدام‌های مزبور سبب تکمیل و ارتقای زنجیره ارزش نفت و گاز کشور و ایفای نقش شایسته در پایداری و انعطاف‌پذیری بهینه تامین انرژی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود. اسدورز افزود: پایانه نفتی خارک به عنوان یکی از مناطق مهم و راهبردی شرکت پایانه‌های نفتی ایران و بزرگ‌ترین مرکز صادرات نفت خام کشور دارای بستر مناسب برای صنعت بانکرینگ است، زیرا ارتفاع جزیره، انتقال راحت سوخت به کشتی‌ها را ممکن می‌سازد و در مسیر بسیاری از کشتی‌های عبوری قرار دارد.

 

 

ارسال نظر