کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۴۳۰

خطر استفاده از LPG به عنوان سوخت خودرو

ایرنا| رییس اچ‌اس‌ای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره خطرات استفاده از ال‌پی‌جی به عنوان سوخت خودروها هشدار داد و گفت: به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی از نصب سیلندرگاز مایع یا همان ال‌پی‌جی به صورت غیرمجاز و نیز مراجعه به مراکز غیرمجاز برای تبدیل به سوخت ال‌پی‌جی خودداری شود. ایرج کلهری؛ بیان کرد: متاسفانه اخیرا عده‌ای از هموطنان به دلیل عدم آگاهی از خطرات احتمالی، توجه ناکافی به خطرات احتمالی یا ترجیح موارد اقتصادی به موارد ایمنی، نسبت به نصب سیلندر گازمایع (ال‌پی‌جی) در خودروهای خود در مراکز غیرمجاز اقدام کرده یا سوخت ال‌پی‌جی را نیز از مراکز غیرمجاز دریافت می‌کنند که این امر علاوه بر خطرات جانی و مالی برای خود فرد و خانواده او، پیامدهای خسارت‌باری را برای کارکنان این مراکز، مراجعه‌کنندگان و همسایگان به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم رعایت استانداردها و الزامات ایمنی در استفاده از این سوخت تاکید کرد: نصب سیلندر گاز مایع یا سوخت‌گیری در کارگاه‌های غیرمجاز برای فرد و خانواده‌ و اطرافیان او بسیار فاجعه آفرین خواهد بود و همه روزه گزارش‌های متعددی از حوادث رخ‌داده در این کارگاه‌ها دریافت می‌کنیم.

پایان موج سواری نفت از التهابات  ژئوپلیتیکی

ایسنا | بهای معاملات نفت روز دوشنبه که از تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه کاسته شد و سرمایه‌گذاران به امضای قرارداد تجاری میان امریکا و چین متمرکز شدند، تغییر چندانی نداشت. بهای معاملات آتی نفت برنت دو سنت کاهش یافت و به ۶۴ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدییت امریکا سه سنت افزایش یافت و به ۵۹ دلار و هفت سنت در هر بشکه رسید. قیمت‌های نفت پس از حمله تروریستی هوایی امریکا در عراق و شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و پاسخ کوبنده سپاه علیه پایگاه‌های نیروهای تروریستی امریکا در عراق، به بالاترین حد در چهار ماه گذشته صعود کرده بودند اما با کاهش التهابات در منطقه، قیمت‌ها دوباره پایین رفتند. قیمت نفت برنت هفته گذشته تا مرز ۷۱ دلار و ۷۵ سنت پیش رفته بود اما روز جمعه به پایین ۶۵ دلار رسید. کیم رائه، تحلیلگر کالا در شرکت سامسونگ فیوچرز در این باره اظهار کرد: احتمال مناقشه در منطقه از میان رفته است و در هفته جاری امضای قرارداد تجاری امریکا و چین که انتظار می‌رود تقاضا برای نفت را تقویت کند، از قیمت‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

 

ارسال نظر